• Vixens

Vi som vill plussa I augusti 2017

Start1708 skrev 2017-08-07 12:48:08 följande:

Hej på er!

Hoppar gärna in i tråden! Jag och min fästman är på första försöket (med vår första) och har ägglossning idag eller imorgon tror jag.. ska ta ett ägglossningstest om en stund! Bim är iaf 22/8. Jag är såå spänd! :D

Hej hej, hoppar in jag med!
    Du och jag är i precis samma stadie! Äl idag eller imorgon och bim 22:a (första barnet för oss också!) :D
    Jag slutade med mina piller i april, fast vi bestämde oss att försöka förra månaden.

Hur har ni gjort för att tajma in äl? Har ni legat i hela veckan?

Håller tummarna att det blir nått för er! :D
  • Vixens
    Disturbia89 skrev 2017-08-07 19:37:08 följande:
    Hej på er!
    Är i precis samma situation som er! Första barnet här med och första försöket! :D
    Bim 22/8 och äl nu i dagarna! Hoppas hoppas!

Hur gamla är ni?
    Lycka till för er båda!! :)
    Hej!

Åh vad kul!! :D Lycka till!

Jag blir 27 fyra dagar efter bim (26/8), så jag hoppas det blir den bästa presenten någonsin :D
    Hur gammal är du?
    Använder ni äl-stickor eller nått annat för att beräkna äl?
  • Vixens
    Disturbia89 skrev 2017-08-07 20:41:01 följande:
    Åh jag håller tummarna för att du får det i present!! :)
    Jag är 28 i år.
    Jag tog ut p-staven i slutet av maj och fick första mensen i juli så nu är det första försöket efter det! Skrev in i en app när jag hade mens sist och då räknar den ut när jag skulle ha äl. Plus att jag har mätt med äl-stickor också, och det stämde :)
    Hur gör du?
    Okej! Håller tummarna för en hole in one för er då ;)
    Jag har bara använt flow-appen hittills, har en väldigt regelbunden menscykel, så jag hoppas appen stämmer ^^ (den borde göra det)
    Men blir det inget denna gång så tänker jag köpa stickor till nästa månad. Men jag hoppas sååå att jag slipper :D
    Så skönt på nått sätt att man kan följas åt här på fl :)
  • Vixens
    Disturbia89 skrev 2017-08-07 21:35:38 följande:
    Haha ja det får vi hoppas!! ;)
    Ja men då stämmer det säkert för dig! Brukar du känna av när du har äl?
    Ja men visst är det! Så himla spännande!! Speciellt när man har samma dag också! :D
    Nu veckorna framåt är ju den värsta väntan. Man vill veta nu på en gång om det tar sig eller inte hehe...
    Jag har haft som väldigt lätt mensvärk i tre dagar, sen har jag äl flytningar men det är svårt att avgöra vilken dag som gäller iom att jag inte har använt stickor, men vi har sexat på rätt bra under hela perioden, så nått borde fastna Hahaha :)

Ja nu är ju den roliga delen över, ska verkligen försöka hålla mig att inte testa före bim men det blir svårt ^^
  • Vixens
    Jaqline skrev 2017-08-08 00:03:46 följande:

Hej,

Här är en till med BIM den 22/8 ???? vill också hänga med här om jag får?

Är en 31årig tvåbarnsmamma som längtar efter nummer 3. Tog ut spiralen för ungefär en månad sedan och blödde då i ett par veckor i sträck men känner av ÄL nu så vi hoppas att det inte tar allt för lång tid innan det vill "fastna" en liten lillebror eller syster ????????

Kul med en till att hålla tummarna för! Lycka till :)
  • Vixens
    Jaqline skrev 2017-08-08 10:42:06 följande:

Tack!

Håller tummarna för oss alla :)

Hoppas att det tar sig för oss alla. Jag vill verkligen att det ska gå bra snabbt (eller dröja lite, fast helst inte..) då jag helst vill ha ett vårbarn. Mina 2 tidigare är födda under sommaren och jag orkar inte vara höggravid en till sommar + rädd för BB-situationen i Stockholm under sommmarmånaderna.

Var bor ni andra? Om ni vill svara.

Och hur gör man för att de närmsta dagarna till BIM ska gå fort :)

Jag oroar mig också lite över situationen här i Stockholm, (bor i Södertälje). Och vill därför så gärna ha en vårbebis jag med :) hoppas det inte är fler som tänker så, då kanske det blir fullt under våren också, Hahaha!
  • Vixens
    Elliot1 skrev 2017-08-08 15:44:52 följande:

Där kom bekräftelsen på det suuuupersvaga streck jag fick igår!! Ser inte mycket ut för världen på bilden men syns ordentligt i verkligheten.. Ett fint blått sträck! :D

Ååh, Grattis!! :D Gud så kul för er! Lycka till!
  • Vixens
    Disturbia89 skrev 2017-08-08 17:38:02 följande:
    Okej ja jag känner nu att det hugger till ibland men svårt att veta om det beror på äl eller inte :)
    Vi har också hållit igång så ja man tycker ju det borde blir nåt haha :)
    Har du varit gravid förut?
    Ja det är ju lite svårt att tyda kroppen alla gånger :) men vi håller tummarna för augusti!!
    Jag var gravid för ca 9 år sen, men eftersom jag var så ung och det inte var planerat så blev det en abort i v8.

Men nu är jag äldre och redo! :D
    Du då? :)
  • Vixens
    Wuuaau skrev 2017-08-19 08:19:23 följande:

För er som inte lyckades plussa i augusti har jag gjort tråden vi som vill plussa i september så kan vi följas åt där och hoppas på ett plus på stickan! <3

Jag får lov att följa med till nya tråden då mensen kom en dag för tidigt :( Blir så nedstämd..

Hur går det för er andra Bimare 22/8? Någon av er som plussar? :)
    Håller tummarna, lycka till alla som kämpar! <3
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017