Inlägg från: OxalisAcetosella |Visa alla inlägg
  • OxalisAcetosella

Vi som vill plussa I augusti 2017

Hej allihopa,

Jag är en 26årig tjej som har en son på 16 månader. Ammar honom fortfarande en hel del vilket har gjort att jag inte haft någon mens/ägglossning, tills i torsdags ! Känt molande värk i ryggen och magen och upplevt att flytningarna ändrats. Så testade och fick nästan lika starkt teststräck som kontrollsträck. Hade självklart slut på Clearblue Digitala ÄL tester.. Men så testade jag i fredags med CBs lila digitala ÄL test och fick fast glad gubbe. Så nu har vi sexat flera dagar och hoppas på att vi ska lyckas baka ett litet syskon.

Så nu är det den långa väntan på att kunna testa sig..

Så himla kul att kunna följa flera i samma situation.

Kram !

• OxalisAcetosella
    Njcm skrev 2017-08-06 18:57:34 följande:

Åh håller tummarna för er låter lovande !! Jag blev gravid på min första äl efter graviditeten senast :) låter som vi är i samma sits:D läs 3-4 kommentarer upp :)

Men åh låter ju som vi är i väldigt lika sits du och jag ! Men då är det tredje bebisen ni bakar på? :) Håller tummarna för dig att du haft ÄL / eller kommer ha nu närmaste dagarna !

Så svårt att försöka ha koll när man inte har någon mens att utgå ifrån.. Blev gravid med sonen första ägglossningen efter jag tog ut p-staven (knappt 3 veckor efter). Så hoppas på samma tur den här gången.
  • OxalisAcetosella
    FH24 skrev 2017-08-06 21:51:54 följande:

Spännande att få följa denna tråd.

Hoppas så på plus men börjar tro att det får vänta ett tag till.

Är på BIM +4 idag och mensen verkar inte dyka upp. 10 dagar efter äl hade jag lite rosa/rött blod på pappret men därefter ingenting (nid?). Sedan i tisdags har jag haft molvärk och väldigt ont i svanken, vaknat på natten av att ha haft "mensvärk" men den kommer inte. Har dock testat negativt så tror tyvärr bara att den är sen (även om detta inte hänt tidigare). Förvirrad!

Hoppas att mensen fortsätter lysa med sin frånvaro och att det istället blir ett plus ! Inga andra graviditetstecken?

Bara ett par dagar efter jag blev gravid med sonen började jag få tydligare ådror på bröstkorgen/brösten, dom kändes tyngre, jag hade molvärk i rygg/mage och var extremt gasig. Det sistnämda som gjorde att jag var tvungen att ta ett test då det var helt sjuka mängder gas, ursäkta för TMI. ???? Du får hålla oss uppdaterade om hur det går !
  • OxalisAcetosella
    Jaqline skrev 2017-08-08 10:42:06 följande:

Tack!

Håller tummarna för oss alla :)

Hoppas att det tar sig för oss alla. Jag vill verkligen att det ska gå bra snabbt (eller dröja lite, fast helst inte..) då jag helst vill ha ett vårbarn. Mina 2 tidigare är födda under sommaren och jag orkar inte vara höggravid en till sommar + rädd för BB-situationen i Stockholm under sommmarmånaderna.

Var bor ni andra? Om ni vill svara.

Och hur gör man för att de närmsta dagarna till BIM ska gå fort :)

Förstår att läget i Stockholm känns jobbigt, inte kul att behöva tänka på sånt när en förlossning närmar sig..

Bor i Jämtland på Frösön.

Tips för att tiden ska gå mottages tacksamt här också ! Haha, bestämt att jag absolut tidigast får börja testa på söndag (ÄL+10)..

Är hemma med en 16 månaders, mannen har precis börjat jobba igen efter semestern, typ alla i min omgängeskrets som fick barn samtidigt har börjat jobba igen sedan x-antal månader, så vi försöker hitta på saker att göra så gott det går. :)
  • OxalisAcetosella

Stort grattis till er som har plussat, så himla roligt ! <3

Här försöker jag bara vänta ut dagarna så att man kan börja testa. Upplever molvärk i ryggen och magen konstant och har haft en illamående känsla av och till i ett par dagar. Kände några stickning för ett par dagar sedan också. Så känner att någonting händer i kroppen, antingen är det bebis eller så är det syndafloden som är på gång haha..

• OxalisAcetosella
    Ester1234 skrev 2017-08-12 15:41:23 följande:

Hej! Vilken bra grupp. Får jag vara med så är jag gärna det!

är inne på 7e månaden med försök.... Denna månad har jag dock inga som helst mensvärkssymtom eller andra symptom, förutom att mina bröst gör lite ont. Dock mindre än normalt. Hur som helst så här jag BIM den 14/8. Har väldigt regelbundna men korta cykler, i snitt 23 dagar. Någon som vet om det påverkar chansen att bli gravid?

Tog ett test idag, dvs dag 21-22 i cykeln men bara ett par dgr före bim. Jag anar något myyyyyycket svagt, men tror att det är spök/skugga. Vad tror ni? Det är ett sånt där testa tidigt test från graviditetskollen.

Kul att du hänger på ! Jag ser tyvärr ingenting på bilden men håller tummarna att du är gravid och att det är ett litet frö inne i magen som växer !

Har en vän som också försöker bli gravid som har regelbunden samt kort cykel, hon är lur på om det påverkar henne också och om det är så att även ägglossningen är snabb. Att från att hon får positivt ÄL så släpper ägget ganska fort. Är ju himla svårt att veta.

Förhoppningvis håller sig mensen borta ! :)
  • OxalisAcetosella

ÄL + 10 idag, haft hög temp sedan positivt ÄL men var ännu lite högre idag, så tog ett test fast jag inte tänk ta ett förrän på lördag. Och TITTA !

Trodde absolut inte det skulle bli något streck så blev först chockad, men nu är jag så himla glad. Hoppas att liten vill stanna i magen och jag håller verkligen tummarna för er att det blir ett plus för er också snart ! <3

• OxalisAcetosella

Tydligen kom inte bilden med, så här kommer den. Är så chockad och glad, hoppas nu att det lilla fröet vill stanna i magen.

• OxalisAcetosella
    QueenAB skrev 2017-08-16 15:53:43 följande:

Inbillar jag mig eller är det två streck?

Typ exakt lika starkt som mitt var imorse, tog sedan CB som också visade positivt. Köp det så slipper du tveka fast det är ett tydligt streck. Grattis ! <3

• OxalisAcetosella
    QueenAB skrev 2017-08-16 20:05:45 följande:

Hur tidigt har du testat? Jag ska ha min menar på tisdag men fick hem testen idag och kunde inte hålla mig! Känns som det är för tidigt för att våga hoppas. Och detta är första försöker.

Grattis till dig med!!!

ÄL + 10 var det idag, tycker ändå strecket var tydligt. Vilken dag är det för dig ? :) Första försöket på andra bebisen här, trodde verkligen inte att det skulle ta sig lika fort som med sonen.

TACK !
Svar på tråden Vi som vill plussa I augusti 2017