• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • oONinniOo
    babyspenat skrev 2017-07-11 22:46:11 följande:

Spännande! Känner samma med brösten. Får se hur allt ter sig de närmaste dagarna. Vet du hur det funkar med kroppstemperaturen i förhållande till äl, bim, graviditet? :)

Innan ÄL är tempen lägre, för att sen stiga när ÄL skett. Sen håller den sig hög tills mensen kommer. Vid graviditet håller den sig fortsatt hög, annars går den ner igen när mensen kommer. Man kan inte se enbart på tempen innan BIM om man är gravid, då kurvorna kan se olika ut. Med temp så syftar jag på basaltempen för övrigt, så det inte blir några missförstånd. Dvs man tar tempen vid samma tid varje morgon, efter ett par timmars sömn och innan man kliver upp ur sängen. Jag tempar och för in alla värden på en sida som heter Fertility Friend.
    Försöker med syskon sen januari -17
  • PuLoha
    Chimsi skrev 2017-07-11 22:08:53 följande:

Livrädd att hoppas men inget mer under dagen, dock lite öm värk nere i magen.. precis som att känslan vid missfallen infinner sig nu också.. ganska psykiskt

Jag har fått en nidis och det var ljust blod kom en droppe i toaletten när jag kissade och lite på pappret sen inget mer. Någon dag efter det plussade jag. :)
  • stenensten

Hoppar in i tråden jag också!

Jag är 22, min man är 29, vi har försökt med första barnet sedan 6/3 då jag tog ut min hormonspiral. Har alltid haft en oregelbunden cykel, men efter att jag tog ut spiralen har den varit kaos... allt mellan 17-68 dagar... men nu senaste cykeln och denna så känns det som att det rätar till sig...

Nästan säker på ÄL 6-7/7, bim ca 20/7. Vi hade sex den 7/7, så jag hoppas att det tog sig.. har mått lite konstigt och annorlunda senaste dagarna, men vågar inte hoppas för mycket!

Stort lycka till allihopa!

• babyspenat
    oONinniOo skrev 2017-07-12 07:54:10 följande:

Innan ÄL är tempen lägre, för att sen stiga när ÄL skett. Sen håller den sig hög tills mensen kommer. Vid graviditet håller den sig fortsatt hög, annars går den ner igen när mensen kommer. Man kan inte se enbart på tempen innan BIM om man är gravid, då kurvorna kan se olika ut. Med temp så syftar jag på basaltempen för övrigt, så det inte blir några missförstånd. Dvs man tar tempen vid samma tid varje morgon, efter ett par timmars sömn och innan man kliver upp ur sängen. Jag tempar och för in alla värden på en sida som heter Fertility Friend.

Aha :) tack för infon!
  • babyspenat

Fortfarande ont i brösten. Känns större och tyngre, har annars små bröst. Ont på utsidan, mot armhålorna. Och under. Gör ont vid trösklar när jag cyklar, gör ont när jag kramas, haha :) först hade jag ont i vänstra (från den 3 juli) och nu har det gjort ont i båda i fyra dagar (från den 9 juli). Ovanligt tidigt för mig att få ont och det känns annorlunda. En blir typ fundersam, men vill inte hoppas för mycket, även om en gör det jättemycket! ;) har köpt ett graviditetstest (Clearblue veckoindikator) nu via nätet. Tänkte testa nästa vecka om kroppen fortsätter kännas som den gör. Galet.

Någon mer som känner något?

• Sere

Hej!
    Va trevligt att jag hittade denna tråd:) Det är lätt att man känner sig ensam ibland i detta kämpande för att bli gravid...

Ja är 28 år, andra försöket efter MA i vecka 10 i april ????. Totalt har vi försökt sedan September 2016.

Hade ÄL igår och BIM 25:e juli. Håller tummarna nu!!! Efter missfallet har längtan efter barn blivit betydligt starkare. Har inga barn sedan tidigare.
    Kram

• Chimsi

Haft ljust blod igår och lite idag, antar att man lever på hoppet så länge man kan. Är BIM -5 idag, hur tidigt har ni fått plus?

• babyspenat
    Chimsi skrev 2017-07-12 20:45:22 följande:

Haft ljust blod igår och lite idag, antar att man lever på hoppet så länge man kan. Är BIM -5 idag, hur tidigt har ni fått plus?

Spännande :) Håller tummarna för dig!
  • Qem
    Babybubble skrev 2017-07-11 21:54:28 följande:

Är det någon som vet när ägglossningen sker efter att man fått de här äggvitelika flytningarna? Hur brukar det vara för er med lite bättre koll? Gissar att BIM kommer vara kring den 25e eller nått liknande.

När jag blev gravid hade jag äggviteflytningar samma dag som äl (sonen blev till på kvällen, flytningarna hade jag redan på morgonen och hela dagen), men har förstått att det är lite olika från person till person.
  • Qem

Positivt ältest nu på morgonen! Dock ser det lite halvnegativt ut nu när det torkat, men teststrecket var starkare än kontrollstrecket under den giltiga tiden, så jag tar det som positivt :) ikväll ska vi ligga ;)

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI