• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • mammatillengrabb
    HannaPanna92 skrev 2017-07-15 11:17:23 följande:

Julibebisen12: det behöver inte alls se ut som ditt test gjorde :) Finns olika clear blue...

Mammatillengrabb: Vänta två dagar till och testa igen :) Håller tummarna!

Tack! Ja jag får göra det, är ett Cb early så ska bara va ett sträck. Vart låghormonare innan så även om det är BIM idag om man räknar sedan jag kände av äl, annars är jag på BIM-3
  • Sere
    SaraochLion skrev 2017-07-15 10:03:49 följande:

Äl +8 och nu börjar jag känna "nånting" i livmodern. Inga hugg, inget jätteont men jag känner ändå någon sorts "smärta".. ilande? Kan ju vara något helt annat, men hoppas, hoppas! Vet att vi prickade ÄL tack vare Äl test och vi mös både dagen innan och flera dagar efter. Bim om 7 dagar..

Håller tummarna att din känsla stämmer!!!
    En fråga - kan man bli gravid flera dagar efter ägglossning? Jag kan ha missat detta... :( trodde det bara var dagarna innan, sann dag och möjligtvis dagen efter...
  • SaraochLion
    Sere skrev 2017-07-15 13:14:43 följande:
    Håller tummarna att din känsla stämmer!!!
    En fråga - kan man bli gravid flera dagar efter ägglossning? Jag kan ha missat detta... :( trodde det bara var dagarna innan, sann dag och möjligtvis dagen efter...
    Vad jag förstått så är det 2dagar innan, samma dag och 2 dagar efter? Kanske är fel, men det är vad jag hört :)
  • Sere
    SaraochLion skrev 2017-07-15 13:35:27 följande:
    Vad jag förstått så är det 2dagar innan, samma dag och 2 dagar efter? Kanske är fel, men det är vad jag hört :)
    Okej då ska jag köra på det näst gång om det inte blir nåt denna! :)
  • Sere
    Julibebisen12 skrev 2017-07-15 10:07:01 följande:

Jag har plussat!!!!

Weeiii

Vilka har med hunnit test sig?

Jag kollade mej den 13 när jag skulle haft mens

Grattis!!! Vilken lycka!
    10 dar kvar av lång väntan här...
  • Milou3
    SaraochLion skrev 2017-07-15 13:35:27 följande:

Ägget lever Max 24h efter ägglossning så 1 dag efter äl är nog gränsen för befruktning. Sägs det.

Däremot kan bra spermier leva upp mot 5 dagar i slidan/livmodern.
  • Gravidönskan2017

Hej alla fina medlemmar på FL! Här har ni en 23 årig tjej som längtar efter en liten bebis. Har försökt bli gravid i mer än ett år nu men inte fått något plus ännu..

Enligt en app skulle jag ha haft ägglossning den 7/7 och beräknad BIM den 22/7. Har den senaste veckan känt mig lite konstig, känner mig konstant varm, svullna/ömma bröst, trötthet samt ibland illamående. Förhoppningsvis är det inte är mensen som är på väg. Vill så gärna ta ett gravtest men känns tidigt :(

• Ciconiidae
    Milou3 skrev 2017-07-15 16:36:05 följande:

Ägget lever Max 24h efter ägglossning så 1 dag efter äl är nog gränsen för befruktning. Sägs det.

Däremot kan bra spermier leva upp mot 5 dagar i slidan/livmodern.

Yes, skriver under på detta jag med.
  • babyspenat
    Gravidönskan2017 skrev 2017-07-15 20:51:51 följande:

Hej alla fina medlemmar på FL! Här har ni en 23 årig tjej som längtar efter en liten bebis. Har försökt bli gravid i mer än ett år nu men inte fått något plus ännu..

Enligt en app skulle jag ha haft ägglossning den 7/7 och beräknad BIM den 22/7. Har den senaste veckan känt mig lite konstig, känner mig konstant varm, svullna/ömma bröst, trötthet samt ibland illamående. Förhoppningsvis är det inte är mensen som är på väg. Vill så gärna ta ett gravtest men känns tidigt :(

När tänkte du testa dig? :) låter lovande med tanke på dina symptom. Känns det annorlunda i kroppen nu jämfört med de månader du inte var gravid? Hade du ömma bröst även då eller är det något nytt? :)
  • Gravidönskan2017
    babyspenat skrev 2017-07-15 23:29:22 följande:

När tänkte du testa dig? :) låter lovande med tanke på dina symptom. Känns det annorlunda i kroppen nu jämfört med de månader du inte var gravid? Hade du ömma bröst även då eller är det något nytt? :)

Jag har haft ömma bröst innan också men inte så här tidigt som denna gången. Konstigt nog glömmer man hur man mått föregående månader. Vissa dagar känns det annorlunda vissa inte, kan vara skengravid också :( .. jag tänkte testa mig om någon dag. Testar jag för tidigt och det visar negativt kmr jag bara bli besviken :(
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI