• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Qem
    Perssonlund skrev 2017-07-27 22:59:15 följande:

Grattis till alla pluss!

Jag själv vågar inte riktigt testa... vet inte exakt vilken dag mensen brukar komma på mer än att det brukar vara 25-27 någon gång. Förra månaden va nog en ägglossningsfri månad.. mensen har krånglat så det senaste så känner mig lite nervös. Det känns som att mensen borde va på g då jag har molandevärk... samtidigt så vaknade jag natten till idag av att jag va kissnödig (vaknar aldrig annars)... plötsligt mkt finnar o börjar ha någon små lustig känsla i brösten... antingen är det väl bara vänta o se eller att göra ett test...

Om jag nu gör ett test. Vilket rekommenderar ni? Kan man ta när som på dygnet?

Min mens har också krånglat lite det senaste, trodde jag skulle behöva kolla upp så att inget var fel, men det gick visst nu ändå. Har också molvärk som enda symtom, så det behöver inte vara kört för dig!! Håller tummarna!

Jag litar mest på de digitala testen iom att man får det så tydligt och slipper spekulera, men har alla gånger tagit billiga tester först för att slippa "slösa". Är det ett otydligt billigt test är det dock skönt att kontrollera med ett digitalt. Jag har kört med billiga testers billigaste test och cb digital. Nu blev det långt ;)
  • Perssonlund
    Qem skrev 2017-07-28 00:40:54 följande:

Min mens har också krånglat lite det senaste, trodde jag skulle behöva kolla upp så att inget var fel, men det gick visst nu ändå. Har också molvärk som enda symtom, så det behöver inte vara kört för dig!! Håller tummarna!

Jag litar mest på de digitala testen iom att man får det så tydligt och slipper spekulera, men har alla gånger tagit billiga tester först för att slippa "slösa". Är det ett otydligt billigt test är det dock skönt att kontrollera med ett digitalt. Jag har kört med billiga testers billigaste test och cb digital. Nu blev det långt ;)

Tack för ditt svar. Fick veta att min karl har ångrat sig angående barn och jag vill det så väldigt gärna så vi får se. Jag vill inte "tvinga" någon att bli pappa om dom inte vill, men samtidigt känner jag att jag så gärna vill så vi kanske får gå åt olika håll ändå... :( känner mig egoistisk..
  • Perssonlund
    Qem skrev 2017-07-28 00:40:54 följande:

Gjorde ett test idag som visade negativt och så läste jag att den visar tidigast på den första dagen mensen uteblivit.. är ju inte helt 100 exakt på vilken dag.. så typiskt! Men jag väntar ett tag iaf. Känns som att mensen är påväg iaf...

Kände på livmodertappen. Känns som att den sitter högt upp o lite för mjuk för att mensen ska komma... dessutom har jag annorlunda flytningar... får väl se vad som händer...
  • sabiiiina

Hej ! Tänkte jag hoppar in i denna tråden. Sambon och jag är inne på första försöket. Vi är 25 år gamla. Slutade med ppiller för en månad sedan och har BIM idag fredag den 28/7. I ca 1 vecka har jag haft ömma bröstvårtor. Har jag varit utan bh så har tröjan vart irriterande att ha mot tuttarna, och de har varit ömma om sambon har rört dom. Har även haft flytningar i ca 1 vecka som varit vita. Känns som de skulle kunna vara så att vi lyckats på detta första försöket. Gjorde ett grav test idag o de va inget plus. Så jag undrar, finns de möjlighet att vara gravid ändå även om jag inte plussat på BIM , kan ju faktiskt vara så att ägglossningen kommit senare än 2 veckor efter mensen. Då jag vet att den kan vara oregelbunden i början. Någon som är i samma situation ?

• josefinela
    sabiiiina skrev 2017-07-28 22:22:18 följande:

Hej ! Tänkte jag hoppar in i denna tråden. Sambon och jag är inne på första försöket. Vi är 25 år gamla. Slutade med ppiller för en månad sedan och har BIM idag fredag den 28/7. I ca 1 vecka har jag haft ömma bröstvårtor. Har jag varit utan bh så har tröjan vart irriterande att ha mot tuttarna, och de har varit ömma om sambon har rört dom. Har även haft flytningar i ca 1 vecka som varit vita. Känns som de skulle kunna vara så att vi lyckats på detta första försöket. Gjorde ett grav test idag o de va inget plus. Så jag undrar, finns de möjlighet att vara gravid ändå även om jag inte plussat på BIM , kan ju faktiskt vara så att ägglossningen kommit senare än 2 veckor efter mensen. Då jag vet att den kan vara oregelbunden i början. Någon som är i samma situation ?

Jag hade BIM för en vecka sen, fortfarande ingen mens och har haft molande värk sen dess också, även fått lite ömma bröstvårtor. nyss varit på undersökning o allt såg bra ut, så antingen är mensen på väg eller så visar det bara inte plus på tester än. läst många som plussat flera veckor in i graviditeten. så chansen att du är gravid finns ju såklart. Lycka till! :)
  • Mudcakemonster
    sabiiiina skrev 2017-07-28 22:22:18 följande:

Hej :) jag är typ i samma situation, testade igår ett klart neg med en billig sticka som jag hade. Är dock ännu i bim-3 och kunde inte hålla mig. Men det kändes hopplöst ändå. Men tydligen då jag har läst runt som en tok så finns det massvis som plussar sent :)

Jag har massor med symptom illamående, yrsel (kräktes en gång), temp, molvärk.
  • Babybubble

BIM -3/4 ca och idag dök ett svagt men tydligt rosa streck upp på stickan :D :D!! Vågar knappt tro att det är sant då detta är första försöket till syskon. Idag har jag dock haft en hel del värk i mina ljumskar. Blir så orolig att det är nått som inte stämmer. Någon annan som plussat och också har "mensvärk"?

• JeSsOlRo
    Babybubble skrev 2017-07-29 18:26:11 följande:

BIM -3/4 ca och idag dök ett svagt men tydligt rosa streck upp på stickan :D :D!! Vågar knappt tro att det är sant då detta är första försöket till syskon. Idag har jag dock haft en hel del värk i mina ljumskar. Blir så orolig att det är nått som inte stämmer. Någon annan som plussat och också har "mensvärk"?

Grattis :) Jag plussade förra helgen, och har mensvärk till och från vissa dagar mer andra mindre. Haft det mina två tidigare graviditeter också.
  • Babybubble
    JeSsOlRo skrev 2017-07-29 18:52:27 följande:
    Grattis :) Jag plussade förra helgen, och har mensvärk till och från vissa dagar mer andra mindre. Haft det mina två tidigare graviditeter också.
    Åh vad skönt att inte vara ensam. Tog en Alvedon och då försvann det. Kanske inte för att det gjorde megaont men det gjorde att jag glömde bort att oroa mig vilket ju är skönt i alla fall. Imorgon skall jag ta ett nytt test och hoppas verkligen på stegring. Har inte vågat säga något till sambon än då strecket var så svagt (tydligare än på bilden dock).
  • Casja

Hej! Jag plussade precis, vi väntar vårat tredje barn!! Jösses vad lycklig jag är. Hittills har jag bara växtvärk och lite halsbränna.

Grattis till er andra! Finns det någon hemlig fb-grupp eller vill ni skapa en? Kan vara roligt att följas åt där :)

• JeSsOlRo
    Babybubble skrev 2017-07-29 20:09:52 följande:

Åh vad skönt att inte vara ensam. Tog en Alvedon och då försvann det. Kanske inte för att det gjorde megaont men det gjorde att jag glömde bort att oroa mig vilket ju är skönt i alla fall. Imorgon skall jag ta ett nytt test och hoppas verkligen på stegring. Har inte vågat säga något till sambon än då strecket var så svagt (tydligare än på bilden dock).

Hoppas det blir tydligare för dig imorgon :) Jag sa inget heller förens jag hade ett tydligt streck.
  • Qem
    Casja skrev 2017-07-29 20:58:08 följande:

Hej! Jag plussade precis, vi väntar vårat tredje barn!! Jösses vad lycklig jag är. Hittills har jag bara växtvärk och lite halsbränna.

Grattis till er andra! Finns det någon hemlig fb-grupp eller vill ni skapa en? Kan vara roligt att följas åt där :)

Det finns en fbgrupp! Gå till vi med bf i april eller vad den heter! Hade gärna lagt till sig själv, men förstår inte helt hur kan går tillväga för att lägga till med mail bara...
  • Qem

Alltså här på fl, och hör om någon kan lägga till! Der är en hemlig grupp på fb

• Casja
    Qem skrev 2017-07-30 09:20:26 följande:

Alltså här på fl, och hör om någon kan lägga till! Der är en hemlig grupp på fb

Ok, tack!
  • Mudcakemonster
    MollyBuz skrev 2017-07-30 16:23:05 följande:

Testade i em när ja kom hem från semestern och de va visst plus

Ååååh vad roligt, grattis!! Jag har bim typ idag men inte vågat testa. Hade äl runt samma tid som du :)
  • MollyBuz
    Mudcakemonster skrev 2017-07-30 19:04:43 följande:

Ååååh vad roligt, grattis!! Jag har bim typ idag men inte vågat testa. Hade äl runt samma tid som du :)

Hade typ inga symptom denna månaden. Men kände på mig de skulle bli plus.
  • Perssonlund

Fortfarande ingen Mens här... gjorde ett neg test för några dagar sen. Har en väldig mensvärk o illamående... brösten börjar kännas "ömma" o jag har fått bruna flytningar...Bra märkligt att sitta o vänta på att det ska gå över till Mens... håller såklart tummarna på att det inte gör d :D har iallafall skickat efter tester som är redo när jag kommer hem om det e nödvändigt då :D

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI