Inlägg från: babyspenat |Visa alla inlägg
  • babyspenat

Oss med BIM 20-30 JULI

första försöket någonsin och därmed ett nytt kapitel i livet. 

enligt p-tracker är äl 7/7 och bim 21/7.

vi är 25 och 26. inga äl-test så vet inte exakt när min ägglossning sker. i appen står det att min fertila vecka är 2-8/7. 2, 3 och 8/7 har vi haft sex. håller tummarna men vet att det kan ta tid. har haft ont i vänstra bröstet varje dag sedan 3/7 och idag har det börjat bli ömt även i högra.

just nu är detta allt jag tänker på ;) får se hur allt går :) spännande är det!

• babyspenat
    SaraochLion skrev 2017-07-10 13:02:09 följande:

Vad finns det för knep för att klara av all denna väntan (BIM 22/7). Minns inte alls att jag tyckte väntan var jobbig innan jag fick veta om min första graviditet..

Jadu, det enda som hjälper mig i denna väntan är att jobba och kolla på serier. Ska också börja träna igen när min förkylning är över, tror även det kan få bort mina tankar lite ???? har bim 21/7.
  • babyspenat
    babyspenat skrev 2017-07-10 18:02:01 följande:

Jadu, det enda som hjälper mig i denna väntan är att jobba och kolla på serier. Ska också börja träna igen när min förkylning är över, tror även det kan få bort mina tankar lite ???? har bim 21/7.

Många frågetecken det blev, haha :)
  • babyspenat

Ni som varit gravida innan, när började graviditetssymptomen? Jag funderar på varför jag har ont i mina bröst redan nu och sen typ en vecka tillbaka. Brukar aldrig vara så. Eller så är det att min hjärna tänker att kroppen är gravid och så reagerar kroppen därefter, haha. Vågar knappt tro något i alla fall.

I vanliga fall får jag ont i brösten en vecka innan mens. I denna cykeln är det i så fall på fredag.

• babyspenat
    oONinniOo skrev 2017-07-10 19:09:17 följande:

Med sonen kom symptomen först efter BIM. Men alla är olika på den punkten. Vissa kommer symptomen senare för, vissa känner redan ett par dagar efter ÄL.

Tack för ditt svar! :) får se hur allt ter sig ;) spännande!
  • babyspenat
    Milou3 skrev 2017-07-10 19:52:32 följande:

Efter 10 graviditeter så tror man sig vara expert på sina symptom. Men så är det inte. Alla är olika och varje graviditet är den andra olik. Sist nu i juni ( fick tidigt mf) hade jag inga symptom alls förrän 2 dagar innan BIM.

De flesta andra graviditeter har jag märkt av pga halsbränna, svag åksjukekänsla/illamående samt ömma bröstvårtor.

Tack för ditt svar. Wow, ja, det verkar verkligen vara individuellt det där. Och även att det kan skilja sig från gång till gång för en individ. Sorgligt att höra om mf, håller tummarna för att det går vägen snart igen!
  • babyspenat
    leha87 skrev 2017-07-10 20:28:55 följande:

Jag kände av att jag var gravid innan jag testade positivt, alltså innan BIM men jag minns inte exakt när det var i förhållande till äl. Otroligt ömma bröst, så fort man kom åt dom så ville jag gråta typ. Brukade aldrig vara så vid mens. Kände dessutom att det hände saker i tjejmagen som är svårare att förklara. Men tror absolut att alla känner olika, och det finns också de som inte känner något alls. Får se hur det blir andra gången :)

Kommer du ihåg när du testade i förhållande till bim? :) stort lycka till den här gången :) ska bli kul att följa alla i den här tråden, håller tummarna!
  • babyspenat
    leha87 skrev 2017-07-11 09:00:03 följande:

Det var 4 år sedan så minns inte exakt men runt 2-3 dagar innan om jag minns rätt. Tack detsamma :) längtar så efter ett syskon nu, man är verkligen otålig haha

Var det ett early-test du använde då? :) åh! Hoppas! Är också otålig, får försöka hålla ut ;)
  • babyspenat
    leha87 skrev 2017-07-11 14:16:48 följande:

Nä det var det inte, digitalt med veckoindikator :)

Aha :)
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI