• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Qem

Hallå! Jag var bim cirka 25 juli, äl kanske cirka två veckor innan, försök nummer tre på unge nummer två. Har varit lite halvhjärtade försök hittills, men har beställt hem en himla massa ältest, så nu ska det förhoppningsvis gå bättre!

• oONinniOo

Hejsan, här hoppar jag in!

Jag är 29 år och vi har försökt med nr 2 sen i januari. Har tempat sen start (Fertility Friend) och nu blir förstå försöket med monitor, om den hinner komma innan fredag. ÄL runt 10-11 och BIM allt mellan 23-26 beroende på hur lång min lutealfas bestämmer sig för att vara nu. Sonen tog nästan 1.5 år innan han blev till.

Om inget hänt under sommaren så kommer jag ta kontakt med KK för att få kolla upp livmoder+äggstockar. Spiralen var nämligen svår att få ur då den hade börjat växa fast lite. Plus att under tiden den satt i så hade jag återkommande problem med äggstockscystor. Så då vill jag kolla att allt ser ok ut.

Försöker med syskon sen januari -17
  • Christina30

Hej!

Jag hänger gärna på här! Är på andra försöket med första barnet. ÄL runt 4-6/7 och BIM 19-21/7.

Använder oss inte av någon särskilt metod, håller koll i kalendern och på sekret. Vi är nygifta och har ett rätt aktivt samliv, så jag är inte så orolig över att missa ÄL. ????

• Christina30

Forts..

Å andra sidan träffade vi med säkerhet ÄL i förra cykeln och vi fick ändå inget plus. Vet att det är få som plussar på första försöket, men man hoppades ju ändå att vi skulle bli en av dem.

Jag undvek helt alkohol mellan ÄL och bim och höll kaffe konsumtionen till 3 koppar per dag (det var inte lätt, hehe).

Både jag och min man är 30 år.

• XAHHA92

Hoppar in här från BIM tråden i maj!
    Fick spökstreck i förrgår men så började mina spottings igår. Har självklart tagit fler gravtest som visar negativt.

Nästa äl 11/7 & bim 26/7 och detta blir försök 15.

Håller tummarna för oss alla!

• Qem
    Christina30 skrev 2017-06-27 12:02:37 följande:

Nu beställde jag också ÄL-stickor från Testlagret. Svårt att låta bli!

Fick hem mina idag! Ska bli roligt att testa tycker jag. Orkar inte sitta hemma och gissa på när äl är
  • leha87

Hej. Hoppar in här med:)

30 år, försöker bli gravid med barn nr 2. Förväntad äl 7/7 och BIM 22/7 precis som du Cheerful. Har clearblues äl teststickor kvar sen förra gången så blir till att testa nästa vecka :)

• Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-06-27 11:21:14 följande:

Hoppar in här från BIM tråden i maj!

Fick spökstreck i förrgår men så började mina spottings igår. Har självklart tagit fler gravtest som visar negativt.

Nästa äl 11/7 & bim 26/7 och detta blir försök 15.

Håller tummarna för oss alla!

Åh, jag hoppades verkligen att du inte skulle behöva hoppa in här :(
    leha87 skrev 2017-06-27 21:12:58 följande:

Hej. Hoppar in här med:)

30 år, försöker bli gravid med barn nr 2. Förväntad äl 7/7 och BIM 22/7 precis som du Cheerful. Har clearblues äl teststickor kvar sen förra gången så blir till att testa nästa vecka :)

Vad kul att man kan följas åt lite! Jag använder mig av babyplans test till både äl och gravtest. Kan få dem levererade till dörren på 14 timmar, och har aldrig problem med spök och de är billigare än clearblue här (bor inte i Sverige).

En konstig fråga, hemsidan jag köper mina test på har några sperma-test där man hemma man mäta kvalitén och kvantitet. Någon av er som har provat? Vet inte om jag skulle kunna övertala sambon till det.
  • mammatillengrabb

Hallå! Jag har bim 22a och äl 7e. Det är vårt första försök. Jag är 26 år gammal och har en son på 6 år sedan tidigare. Min sambo fyller 29 och har två barn sedan innan, 3 & 5 år gamla.

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI