• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • XAHHA92
    Cheerful skrev 2017-06-27 23:06:04 följande:
    Åh, jag hoppades verkligen att du inte skulle behöva hoppa in här :(
    leha87 skrev 2017-06-27 21:12:58 följande:

Hej. Hoppar in här med:)

30 år, försöker bli gravid med barn nr 2. Förväntad äl 7/7 och BIM 22/7 precis som du Cheerful. Har clearblues äl teststickor kvar sen förra gången så blir till att testa nästa vecka :)

Vad kul att man kan följas åt lite! Jag använder mig av babyplans test till både äl och gravtest. Kan få dem levererade till dörren på 14 timmar, och har aldrig problem med spök och de är billigare än clearblue här (bor inte i Sverige).

En konstig fråga, hemsidan jag köper mina test på har några sperma-test där man hemma man mäta kvalitén och kvantitet. Någon av er som har provat? Vet inte om jag skulle kunna övertala sambon till det.
    Jag är inte längre förvånad över att inte fått något plus än :( Tror på riktigt att vi faktiskt inte kan få barn utan hjälp.. Inte ett enda tecken på att kunna bli gravid, inte ett missfall. Även om jag aldrig skulle vilja uppleva det och är ledsen för alla er som fått missfall så måste det ändå vara en "bra" känsla av att faktiskt kunna bli gravid? Här sker liksom ingenting :(
    Jag skulle också vilja köpa hem sånt sperma-test men vet inte hur min sambo skulle reagera. Han vet ju om att han i vinter måste lämna in spermaprov så han borde ju tycka det är skönt att kunna testa hemma också..
  • Mayaaaa

Hjääälp

Ville bara skriva lite eftersom jag aldrig varit med om sånt innan.

De två senaste dagarna började ja få mensvärk att jag bara väntade på att mensen skulle komma.

Gick på toa då de bruka hjälpa mot smärtan så att blodet kom ut men inget kom. Torkade mig o såg typ brunaktig flytning på pappret. Senare under kvällen innan jag skulle sova som gick ja pp toa och då rann det lite mycket brunflytning. Har aldrog varit med om sånt. Då min mens e röd och inte brun.

Idag gick jag på toa och då hade jag mens som vanligt fast den var brun och mörk. Lite lite rött kunde de vara. Och mörka klumpar mer åt det svarta hållet om jag minns rätt. Har aldrig haft klumpar i min mens. Typ 1cm stor.

Vad ör detta ör det missfall ? Eller lverdriver jag.

Har i övrigt bara mensvärk frpn höger sida av äggstocken.

• Mayaaaa

Hjääälp

Ville bara skriva lite eftersom jag aldrig varit med om sånt innan.

De två senaste dagarna började ja få mensvärk att jag bara väntade på att mensen skulle komma.

Gick på toa då de bruka hjälpa mot smärtan så att blodet kom ut men inget kom. Torkade mig o såg typ brunaktig flytning på pappret. Senare under kvällen innan jag skulle sova som gick ja pp toa och då rann det lite mycket brunflytning. Har aldrog varit med om sånt. Då min mens e röd och inte brun.

Idag gick jag på toa och då hade jag mens som vanligt fast den var brun och mörk. Lite lite rött kunde de vara. Och mörka klumpar mer åt det svarta hållet om jag minns rätt. Har aldrig haft klumpar i min mens. Typ 1cm stor.

Vad ör detta ör det missfall ? Eller lverdriver jag.

Har i övrigt bara mensvärk frpn höger sida av äggstocken.

• asterisco

Jag joinar här också!

Fick mens idag 29/6, 3 dagar försent. Hade hopp in i det sista.. men bara ta nya tag. Slutade med piller i januari & cykeln kom fint igång i mars.

Prickat in ÄL både i april, maj & juni utan resultat.. men stress kanske är en faktor, så nu hoppas jag semester och komma ned i varv kan hjälpa oss. Vill så gärna ha en liten till våren.

Heja oss allihopa! Kram

• LovisaTilda

Hoppar över från majtråden. 32 år, tredje försöket med tredje barnet. Första försöket tror jag faktiskt vi missade äl, men försökte med äl-stickor på försök nummer två.

Beräknad äl runt den 8/7, beräknad BIM 23/8.

• Christina30

Vad roligt att vi är så många i tråden!

Jag börjar närma mig ÄL och tänkte börja testa med stickor för första gången. Känns spännande!

• oONinniOo

Hade hoppats prova att använda monitor denna cykel, men den hann inte komma i rätt tid. Köpte den begagnat så.. Så den här gången blir det digitala ÄL-test för första gången. Är leds på att tyda streck, speciellt eftersom jag också brukar ha så kort stegring att jag lätt missar den. Just nu är jag dock bara på dag 5, så jag väntar på att mina spottings ska försvinna.

Försöker med syskon sen januari -17
  • Qem

Jag ska testa älteststrimmor för första gången den här månden. Har förstått att det kan ge ganska likt utslag i ganska många dagar och att man verkligen måste tyda ordentligt för att se om det är dags för äl.

Har någon annan erfarenhet av hur man lättast gör för att tyda dem? Borde man klistra upp alla på ett papper bredvid varandra och jämföra? Är det overkill? ???? tänkte nog sexa lite mer så fort jag får något som helst utslag. Eller får man det jämt? Tänkte börja testa imorgon. Har så oregelbunden cykel att jag inte vågar chansa, men har förmodligen inte äl förrän om 1,5-2 veckor...

• Jooosen

Hoppas in här ja med. 28 år sambon 27. Första barnet, fjärde försöket. Fick påbörjat till mens idag. Nästa äl 15 juli bim 28-29 juli. Har kört en del äl stickor och ska nog köra igen. Vet med all säkerhet att vi prickat in rätt tidigare månader pga testen och känningar.

Göra annorlunda: säga till sambon när vi ska ligga i. Min presentation! Nu kör vi!!

• Julibebisen12

Hakar på här

Ibm 17-18 juli

Började denna månaden

Mitt tredje killens andra

Jag blir 30 i höst

Har typ äl nu... enligt app men tror den redan varit

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI