• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-07-09 01:39:43 följande:

När var din äl beräknad? Jag gissar att min äl blir måndag eller tisdag. Får försöka få till det imornkväll, sen ses vi inte på närmare en vecka :O hoppas att det räcker till. Hoppas du fick lyckoträff ikväll :) en aprilbebis vore underbart <3

Jag hade beräknad äl I fredags, men fick först positivt test igår, ska testa igen när jag kommer hem då kollar jag också temperaturen för att se om jag kanske hade äl i natt/i morse
    HannaPanna92 skrev 2017-07-09 05:42:38 följande:

Det verkar som att jag får en månad utan ägglossning. Ska ha ägglossning om 2 dagar enligt appen men varken äl flytningar eller något tecken på att äl-testen ger någon stegring.

Jag som tänkte att nu, NU måste det fan vara min tur..... *suck*

Men är det inte möjligt att du kanske hade ett tidigt missfall förra månaden?? Eftersom du hade svagt positivt? Det skulle också kunna passa med att ägglossningen flyttar sig lite. Och jag har verkligen ALDRIG haft närheten av spökstreck med babyplans test, och jag har nog tagit 25 av dem. #testberoende
  • babyspenat

första försöket någonsin och därmed ett nytt kapitel i livet. 

enligt p-tracker är äl 7/7 och bim 21/7.

vi är 25 och 26. inga äl-test så vet inte exakt när min ägglossning sker. i appen står det att min fertila vecka är 2-8/7. 2, 3 och 8/7 har vi haft sex. håller tummarna men vet att det kan ta tid. har haft ont i vänstra bröstet varje dag sedan 3/7 och idag har det börjat bli ömt även i högra.

just nu är detta allt jag tänker på ;) får se hur allt går :) spännande är det!

• Chimsi

Hej!

Så kul följa er. 30år, mamma till en dotter på sju år. Haft två missfall sista 6 månaderna och hoppas få gå hela vägen snart. ÄL 3 juli och BIM 17/7 (tror jag, dålig koll). Längtar efter att testa.. alltid skönt få ett svar...

Läkaren rekommenderade vitaminer pga tidigare missfall. Glad som har semester nu och kan låta kroppen vila under försöksprocessen. Hur tidigt efter ÄL brukar ni testa?

Lycka tillallihop! ??

• Chrwife

Hej på er, hoppar in här!

Håller på med försök nr två till ett syskon till vår dotter på snart två år. Hade ÄL igår, fick till det en gång kvällen innan ÄL och två gånger igår, blir väl någon/några gånger idag med för att maxa, haha. Sen börjar den evighetslånga väntan och ständiga spekulerandet ;)

Massa lycka till allihop!!

• Jooosen

Äggviteflytningar idag redan men beräknade äl i helgen! Brukar få det bara någon dag innan annars... nån mer som ibland får det flera dagar innan? Min äl infaller på dag 15-16. Är bara på dag 11 ju!!

• becca90

Heej:) bekräftad äl på kvällen 4e juli och nu äl + 6. Bim 21/7. Vill börja testa haha!!

• SaraochLion

Vad finns det för knep för att klara av all denna väntan (BIM 22/7). Minns inte alls att jag tyckte väntan var jobbig innan jag fick veta om min första graviditet..

• Milou3
    Chimsi skrev 2017-07-09 22:03:13 följande:

Hej!

Så kul följa er. 30år, mamma till en dotter på sju år. Haft två missfall sista 6 månaderna och hoppas få gå hela vägen snart. ÄL 3 juli och BIM 17/7 (tror jag, dålig koll). Längtar efter att testa.. alltid skönt få ett svar...

Läkaren rekommenderade vitaminer pga tidigare missfall. Glad som har semester nu och kan låta kroppen vila under försöksprocessen. Hur tidigt efter ÄL brukar ni testa?

Lycka tillallihop! ??

Jag är ju lite av en testoman så brukar tjuvstarta redan äl+8, även om jag vet att det är extremt få som ens kan ana ett plus så tidigt - och den mest kritiska perioden för embryot är innan bim. Men så funkar jag. Och sen blir det 1 test om dagen fram till typ mensen kommer. Eller plusset. Har som dig också haft 2 tidiga mf senaste 7 månaderna :(
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI