• Cheerful

Oss med BIM 20-30 JULI

Min mens kom denna månaden också, så tänkte att en grupp för oss med bim den 20-30 juli.

Skriv gärna förvantad BIM, ÄL och vilket försök ni är på i första inlägget, och kanske en liten presentation? :)

Jag är 22år och försöker med nummer 1, blir 9e försöket för oss. P-tracker och NC spår äl den 7/7 och BIM 22/7.

Lycka till!

• Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI
  • Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-06-27 11:21:14 följande:

Hoppar in här från BIM tråden i maj!

Fick spökstreck i förrgår men så började mina spottings igår. Har självklart tagit fler gravtest som visar negativt.

Nästa äl 11/7 & bim 26/7 och detta blir försök 15.

Håller tummarna för oss alla!

Åh, jag hoppades verkligen att du inte skulle behöva hoppa in här :(
    leha87 skrev 2017-06-27 21:12:58 följande:

Hej. Hoppar in här med:)

30 år, försöker bli gravid med barn nr 2. Förväntad äl 7/7 och BIM 22/7 precis som du Cheerful. Har clearblues äl teststickor kvar sen förra gången så blir till att testa nästa vecka :)

Vad kul att man kan följas åt lite! Jag använder mig av babyplans test till både äl och gravtest. Kan få dem levererade till dörren på 14 timmar, och har aldrig problem med spök och de är billigare än clearblue här (bor inte i Sverige).

En konstig fråga, hemsidan jag köper mina test på har några sperma-test där man hemma man mäta kvalitén och kvantitet. Någon av er som har provat? Vet inte om jag skulle kunna övertala sambon till det.
  • Cheerful
    HannaPanna92 skrev 2017-07-01 08:38:03 följande:

Vad köper ni för gravtest och var? Jag köpte 10st babyplan testa tidigt, två av dom visade spökstreck & två fungerade inte alls. Vissa test som är billiga verkar också visa det på resultaten...

Den här månaden tänkte jag köra på ProgesterAll kräm igen och se om det går den här gången.. suck.

Jag använder också babyplan men har verkligen aldrig fått något som liknar ett streck, inte ens om jag tittar på dem LÄNGE, tänk så olika det kan vara?? Tycker dock clearblue och RFSU ger många spök :( Har testat några andra också son jag köpt i 10-kronors butiker osv, men dem har jag bara dåliga erfaringar av.
  • Cheerful

Ägglossning på fredag, och både jag och sambon är lediga både imorgon och övermorgon, håller tummarna på att vi kan få till det iallafall en gång per dag! Ville vara så skönt att veta att man iallafall har gjort allt man kan...

• Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-07-07 21:01:44 följande:

Äl +12 idag och beräknad äl imorn enligt app. Har testat med digitalt äl-test de två senaste månaderna. Kände att jag skippar det denna gången så kanske stressen och pressen minskar. Appen har haft rätt tidigare månader. Men så kunde jag inte hålla mig, så testade ikväll och testet var negativt. Inte ens en blinkande gubbe, alltså inte ens en stegring på G. Märkligt tycker jag då jag haft blinkande gubbe 3-4 dagar innan äl tidigare så lite snopet är det allt. Så nu är frågan om jag reda haft äl, om den kommer senare än tänkt eller om den helt enkelt uteblir denna månad. Kroppen är märklig ibland.

Min äl kom också senare än väntat denna månaden, men starkt positivt nu på eftermiddagen! Hoppas på få till det idag och tom måndag också. Ville ju lite perfekt med en liten beräknad till 1 April ;)
  • Cheerful
    LovisaTilda skrev 2017-07-09 01:39:43 följande:

När var din äl beräknad? Jag gissar att min äl blir måndag eller tisdag. Får försöka få till det imornkväll, sen ses vi inte på närmare en vecka :O hoppas att det räcker till. Hoppas du fick lyckoträff ikväll :) en aprilbebis vore underbart <3

Jag hade beräknad äl I fredags, men fick först positivt test igår, ska testa igen när jag kommer hem då kollar jag också temperaturen för att se om jag kanske hade äl i natt/i morse
    HannaPanna92 skrev 2017-07-09 05:42:38 följande:

Det verkar som att jag får en månad utan ägglossning. Ska ha ägglossning om 2 dagar enligt appen men varken äl flytningar eller något tecken på att äl-testen ger någon stegring.

Jag som tänkte att nu, NU måste det fan vara min tur..... *suck*

Men är det inte möjligt att du kanske hade ett tidigt missfall förra månaden?? Eftersom du hade svagt positivt? Det skulle också kunna passa med att ägglossningen flyttar sig lite. Och jag har verkligen ALDRIG haft närheten av spökstreck med babyplans test, och jag har nog tagit 25 av dem. #testberoende
  • Cheerful
    Chimsi skrev 2017-07-09 22:03:13 följande:

Hej!

Så kul följa er. 30år, mamma till en dotter på sju år. Haft två missfall sista 6 månaderna och hoppas få gå hela vägen snart. ÄL 3 juli och BIM 17/7 (tror jag, dålig koll). Längtar efter att testa.. alltid skönt få ett svar...

Läkaren rekommenderade vitaminer pga tidigare missfall. Glad som har semester nu och kan låta kroppen vila under försöksprocessen. Hur tidigt efter ÄL brukar ni testa?

Lycka tillallihop! ??

Vad tråkigt att höra om missfallen, bättre lycka denna gången!

Vad är det för vitaminer de rekommenderar??
  • Cheerful

Äl+6 och tycker att det känns som jag har ett konstant tryck över tjejmagen, kan ju klart vara inbillning (mest troligt) men hoppet finns där! Tänker nog testa fredag/lördag om jag kan hålla ut så länge.

Tycker dessutom alltid att jag har en ny "craving" varje månad men den är ju uppenbart inbillning (och en bra ursäkt för att göra chokladbollar ;) )

• Cheerful
    Äntligenmintur skrev 2017-07-17 11:24:40 följande:

Har bim 22:a juli är idag på cykeldag 25. Tog ett CB early imorse och tycker mig se ett svagt sträck. Men vet inte om det är spökstreck.

Tog även ett CB digital, men visade negativt. Kanske var för tidigt för det... Hoppas verkligen jag är gravid, vad tror ni?

Jag ser också ett sträck, men upplever att många har spök med clearblue.. Vänta några dagar till och prova igen! :)
  • Cheerful

Jag har verkligen som mensvärk, och är nästan rädd för att det skulle vara att min mens är påväg att flyttas (jag har börjat på ett nytt jobb i år, och alla andras mens är synkad samman) men vet ju samtidigt att jag är äl+9 och har en lutealfas på 14 dagar ± 1dag. Är BIM-6 så kämpar mot impulsen att testa redan nu.

Hoppas så att detta är försöket då allt klaffar, men tycker inte att vi fick in ägglossning optimalt :/ jag har nog levt ett väldigt privilerat liv, men väntan på väntans tider är något av det svåraste jag upplevt, att ständigt bli besviken på sin egen kropp :(

• Cheerful

Experter! Hur sent kan man ha nidblödning?? Hade positivt ägglossningstest den 9+10 juli, och både p-tracker och NC har satt ägglossningen den 10 (efter enligt apparna temperaturstigning). (idag är äl+13 bim-2)

Har de senaste ca10 dagarna fram till igår haft som mensvärk och nu till kvällen såg jag att jag har fått spottings! Har aldrig haft det före mens förr, Och så snart som mensen kommer brukar jag få extrem mensvärk.. Men är det inte lite sent för nidblödning äl+13??

• Cheerful
    Sere skrev 2017-07-22 23:17:24 följande:

Jag undrar detsamma, har haft rosaaktig flytning 1 g idag och en gång igår... har BIM på tisd. Undrar vad det kan va.

När hade du äl? :) hoppas självklart att det kan finnas chans till ett plus, men räknar med att det är kroppen som spelar mig ett spratt och att mensen bara ändrar mönster :/
  • Cheerful
    Sere skrev 2017-07-22 23:49:21 följande:

ÄL 11/7... håller tummarna för dig:)

Detsamma! :)
  • Cheerful

Gjorde precis ett test, negativt :( men varken spottings eller mens så här långt! Mensen är beräknad imorgon, och har använt ett testa tidigt från babyplan, men man kan ju alltid hoppas.

• Cheerful
    Milou3 skrev 2017-07-23 14:23:44 följande:

Rent procentuellt, hur många plussade i denna tråd?

Vi är nog många som inte har haft bim ännu, jag har min imorgon... Men vore riktigt roligt att se lite statistik :o
  • Cheerful
    Milou3 skrev 2017-07-23 17:09:26 följande:

Ja vänta in sista bim-datumet och gör gärna en lista :) jag hade bim 20:e men fick punktligt mens då.

Åh nej vad tråkigt :(
    Hmjn89 skrev 2017-07-23 22:40:00 följande:

Beställt gravtest på nätet som väntas på tis-ons, BIM onsdag. Kunde inte hålla mig på veckohandlingen idag, köpte ett CB Plus och smet in på kundtoan... Döm om min förvåning när det bara visades ett lodrätt streck i testrutan men kontrollrutan var tom = ogiltigt test! Ytterligare 100 spänn i sjön och inga svar... Är nog inte meningen att jag ska testa förrän BIM ändå!

Så typiskt! Tog ett test i fredags (bim-3) som visade negativt, men fick på kvällen spottings(eventuellt nidblödning?) och nu är det bara att vänta under dagen och se om mensen kommer, blir ett test imorgon annars =)
  • Cheerful

Fick min mens igår :( blir att hoppas att nästa månad har lite ner tur med sig :/

Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI