• Sere

Oss med BIM 20-30 JULI

Hej!
    Va trevligt att jag hittade denna tråd:) Det är lätt att man känner sig ensam ibland i detta kämpande för att bli gravid...

Ja är 28 år, andra försöket efter MA i vecka 10 i april ????. Totalt har vi försökt sedan September 2016.

Hade ÄL igår och BIM 25:e juli. Håller tummarna nu!!! Efter missfallet har längtan efter barn blivit betydligt starkare. Har inga barn sedan tidigare.
    Kram

• Sere

Jag hade ÄL 10/7. Känns som en evighet till 25/7 då jag har beräknad BIM... och humöret är som vid PMS. Håller tummarna för er andra!

• Sere
    Ciconiidae skrev 2017-07-14 23:31:04 följande:

Jag är på äl+1. Hade väldigt tydlig äl-tecken i flera dgr. Molvärk, stickningar, humörsvägningar och t o m illamående. Nu känner jag mig varm inne i livmoderområdet. Har verkligen fått på känn att det tagit sig så kommer nog bli väldigt besviken om mensen kommer. Försöker att hålla tankarna borta men det är svårt.

Jag kände samma. Hade ÄL i tisdags. Hoppet är stort! Hoppas för dig också!! :)
  • Sere
    SaraochLion skrev 2017-07-15 10:03:49 följande:

Äl +8 och nu börjar jag känna "nånting" i livmodern. Inga hugg, inget jätteont men jag känner ändå någon sorts "smärta".. ilande? Kan ju vara något helt annat, men hoppas, hoppas! Vet att vi prickade ÄL tack vare Äl test och vi mös både dagen innan och flera dagar efter. Bim om 7 dagar..

Håller tummarna att din känsla stämmer!!!
    En fråga - kan man bli gravid flera dagar efter ägglossning? Jag kan ha missat detta... :( trodde det bara var dagarna innan, sann dag och möjligtvis dagen efter...
  • Sere
    SaraochLion skrev 2017-07-15 13:35:27 följande:
    Vad jag förstått så är det 2dagar innan, samma dag och 2 dagar efter? Kanske är fel, men det är vad jag hört :)
    Okej då ska jag köra på det näst gång om det inte blir nåt denna! :)
  • Sere
    Julibebisen12 skrev 2017-07-15 10:07:01 följande:

Jag har plussat!!!!

Weeiii

Vilka har med hunnit test sig?

Jag kollade mej den 13 när jag skulle haft mens

Grattis!!! Vilken lycka!
    10 dar kvar av lång väntan här...
  • Sere
    Gravidönskan2017 skrev 2017-07-15 20:51:51 följande:

Hej alla fina medlemmar på FL! Här har ni en 23 årig tjej som längtar efter en liten bebis. Har försökt bli gravid i mer än ett år nu men inte fått något plus ännu..

Enligt en app skulle jag ha haft ägglossning den 7/7 och beräknad BIM den 22/7. Har den senaste veckan känt mig lite konstig, känner mig konstant varm, svullna/ömma bröst, trötthet samt ibland illamående. Förhoppningsvis är det inte är mensen som är på väg. Vill så gärna ta ett gravtest men känns tidigt :(

Håller tummarna för dig! Låter lovande!
    Jag har också försökt i ett år. Haft ett missfall i våras i vecka 10. Detta är andra försöket sedan dess. BIM 25/7, känns som en evighet tills dess... Tycker också att det känns annorlunda i kroppen mot tidigare månader efter ägglossningen, men är liksom ni andra rädd att det bara är inbillning för att man vill så gärna.
  • Sere
    Gravidönskan2017 skrev 2017-07-16 15:24:04 följande:
    Ohh jag beklagar att du fick missfall, håller tummarna att ni lyckats få till det denna gången. Ibland känns symtomen starkare ibland svagare. Det känns som att jag blir galen snart. En sak som skiljer sig från andra månader är att jag varit förstoppad i ca 5 dagar nu. Tagit laxerande utan god effekt. Kan det vara ett symtom?
    Jag googlade - verkar som att förstoppning kan komma både o samband med graviditet och innan mens:/ så det kan va vilket som. Hoppas på det förstnämnda:)
  • Sere
    MiniNinjan skrev 2017-07-17 09:51:09 följande:

Hoppar in här jag med. BIM runt den 25/7, inga direkta gravsymptom än så länge mer än de vanliga jag brukar ha innan mens. Ont i brösten m.m.
    Håller tummarna o vill att tiden skall gå fort, tänkte testa om en vecka :)

Jag har också BIM 25/7!
    Har en konstig molande känsla i magen.
    Känns som en evighet till BIM... vill testa nuu
  • Sere
    Soundofsilence skrev 2017-07-17 01:35:05 följande:

Hoppas att jag kan hoppa in här.
    Fick bekräftat MA 30/4 och första mensen 15/6. ÄL-testet blev inte positivt förrän 6/7 så har BIM på torsdag och vill inget hellre än att plussa denna vecka.
    Snälla håll tummarna för mig, jag håller tummarna för er <3

Jag vet hur det känns:( Hade också MA i våras, i slutet av mars. Tog en evighet innan mensen kom igång då jag blödde konstant i veckor och sen ingenting. Första försöket igen blev i juni. Detta är mitt andra. Hålller tummarna för dig också!
Svar på tråden Oss med BIM 20-30 JULI