-
Va tråkigt. Hoppas det blir din tur nästa månad <3babyspenat skrev 2017-07-18 12:41:14 följande:Mensen kom idag, haha. Tror det är lätt hänt att bli lite ivrig. Är på första försöket. Bara att mysa vidare efter den här mensen :) och det är ju inte helt fel det heller, hehe. Spännande resa vi har gett oss in på! Önskar er alla ett stort lycka till nu! Hoppas verkligen på plus för er! Heja!
-
Jag har BIM på tisdag nästa vecka. Kan fan inte vänta längre. Känner verkligen att det är nåt. Har molande kramper i magen sedan flera dagar tillbaka. Men vågar samtidigt inte hoppas. Hur det än blir kommer jag bli så fruktansvärt besviken om det inte blev nåt. Nån mer som har BIM den 25/7?
-
Min cykel är också 34 dagar... evighetslång känns det som haha. Vad har du för symptom? Jag har dov värk i magen varje dag sedan några dar efter ÄL. Nån annan som har det eller som haft det som gravidsymptom?Iris88 skrev 2017-07-19 12:46:25 följande:
Ujuj vad spännande! Kul med några plus och sen vi som fortfarande inte vet.
Jag är på dag 28 i cykeln idag. Vet ju inte riktigt när mensen ska dyka upp då den varierar från gång till gång. Det blir inget test innan dag 34 i alla fall. :)
Har några symptom som skulle kunna vara tecken på graviditet men som lika gärna skulle kunna förklaras av andra orsaker. Så, jag förbereder mig på att det inte blir något. Samtidigt som jag allra innerst inne hoppas. :-P
-
Iris88 och Milou3:
Tack för era svar! Verkar som att det finns en hel del olika symptom man kan få om man läser på. Ang min värk i magen -mensvärk brukar komma senare för mig, och den brukar vara kraftigare, mer huggande och kommer precis före mens eller samma dag. Håller i sig Max 3 dar. Det jag känner nu är en mycket dovare värk som hållt i sig sen bara några dar efter ÄL.
Hur känner man att det "drar i livmodertappen"? Är det inte svårt att lokalisera? Så imponerad över att många här verkar känna sin kropp så bra! -
Tråkigt:( Ledsen för din skull:(oONinniOo skrev 2017-07-19 17:13:22 följande:
Verkar gå åt pipsvängen den här gången också.. Molvärken är borta. Brösten ömmar visserligen fortfarande. Men från svagt men ändå synbart plus på Testlagrets på ÄL+9 & 10, till knappt synbart på PE och CB idag på ÄL+10.. Ytterligare en kemisk graviditet verkar det som..
ÄL+9 & 10 (här torkat)
Idag ÄL+12..
Försöker med syskon sen januari -17 -
Mycket möjligt! Håller tummarna!Snowflingan skrev 2017-07-19 18:09:55 följande:
Hej!
Min mens är två dagar sen och tänkte ta ett test imorgon om den håller sig borta. Har haft molvärk i några sekunder åt gången och tänkt att nu kommer mensen men icke. Varit väldigt trött de senaste dagarna och haft såna cravings idag på mat och allt möjligt, nu på eftermiddagen har jag mått illa och bara velat äta massa sötsaker!
Vad tror ni? :)
-
Testade idag, 4 dagar innan BIM med Clear blues test som ska funka upp till 5 dagar innan BIM. Solklart negativt. Är det kört nu? Eller kan det fortfarande bli ett plus om några dagar? :(
-
Tack för ditt svar, då ger jag inte upp hoppet än:) testar på tisdag när jag har BIM :)Celegans skrev 2017-07-21 07:58:51 följande:Jag har ett likadant test hemma (ska testa för första gången den här månaden) och jag har för mig att det stod att det endast är tillförlitligt ca 50% av fallen 5 dagar innan BIM och att det blir mer och mer tillförlitligt desto närmre BIM. Så jag tror det är bäst att ha is i magen och testa max en dag innan BIM. Lycka till! :)
Lycka till till dig! -
Håller oxå tummarna för dig!Celegans skrev 2017-07-21 15:30:20 följande:Är det första barnet? :) Håller tummarna!
Jag har bestämt mig för att testa imorgon bitti. Är nervös och pirrig minst sagt! -
Stort grattis! Va häftigt att SU blev gravid fast ni bara hade sex en gång runt ÄL (om jag förstod rätt)! Hur länge hade ni försökt?Entusiastisk skrev 2017-07-22 09:29:23 följande:
Inväntade mensen som skulle kommer senast idag(har pendlat mellan 27-31 dagars cykel) men tänkte att jag lika gärna kunde ta ett graviditetstest då jag fick med det i ett paket jag köpte med ägglossningstest..
Vi fick bara till en enda gång kring äl denna månaden medan vi förra månaden hade sex var och varannan dag likaså månaden innan det. Jag testade tidigt 7-8 dagar och 9-10 dagar efter ber. äl. Dessa visade negativt och därmed inväntade jag bara mensen...
så fort jag testat idag och jag lagt stickan visade det starkt positivt :O:O:O
Jag började stortjuta och sprang in till min sambo och pussade på honom och berättade för honom att "vet du va? Du ska bli pappa"
Vi är så lyckliga att vi knappt vågar tro det..
De första 2 månaderna blev jag väldigt deppig varje gång mensen kom men denna månaden bestämde jag mig för att det fick ta den tid den tog och att vår tur kom... men jag trodde aldrig i mina vildaste fantasier att det skulle gå såhär fort :O
Ni som kämpar och känner er förtvivlade, det kommer bli er tur, detta trodde jag aldrig och dessutom på ett försök när vi varit så "duktiga" varje månad med sex så ofta..
Stötta varandra<3 Ni kommer fixa det! Min sambo stöttade mig hela tiden och sa att fast att vi prickar exakt rätt så är det fortfarande 1 på 3 så det kommer snart bli vår tur...
Stor kram till er som inte plussar denna månaden, nästa månad är det er tur <3 Hoppas vi ses i någon gravidtråd<3
Vilket fint peppande meddelande till oss andra, fint av dig att tänka på oss som kämpar vidare :):) -
*Du
-
Jag undrar detsamma, har haft rosaaktig flytning 1 g idag och en gång igår... har BIM på tisd. Undrar vad det kan va.Cheerful skrev 2017-07-22 23:13:47 följande:
Experter! Hur sent kan man ha nidblödning?? Hade positivt ägglossningstest den 9+10 juli, och både p-tracker och NC har satt ägglossningen den 10 (efter enligt apparna temperaturstigning). (idag är äl+13 bim-2)
Har de senaste ca10 dagarna fram till igår haft som mensvärk och nu till kvällen såg jag att jag har fått spottings! Har aldrig haft det före mens förr, Och så snart som mensen kommer brukar jag få extrem mensvärk.. Men är det inte lite sent för nidblödning äl+13??
-
ÄL 11/7... håller tummarna för dig:)Cheerful skrev 2017-07-22 23:25:59 följande:När hade du äl? :) hoppas självklart att det kan finnas chans till ett plus, men räknar med att det är kroppen som spelar mig ett spratt och att mensen bara ändrar mönster :/
-
Nu kom det blod här, tidigt då BIM är på tisdag. Så.jävla.knäckt.
Sedan jag fick missfall i vecka tio i mars har barnlängtan bara blivit större och kampen mer desperat. varje månad när mensen kommer är en sorg. Känns som att jag snart kommer gå in i en depression om jag inte blir gravid. Men gissar att det är samma för många av er andra. Har totalt försökt i 11 månader. -
Tråkigt, samma här :(Gravidönskan2017 skrev 2017-07-23 14:12:07 följande:
Då kom mensen idag ;( så jävla jobbigt. Grattis till er alla andra som plussat.
Själv ska man äta choklad, titta på serier, ha ångest och förbereda sig inför nästa månad. Kommer det att bli en ny tråd för alla som tänker göra ett nytt försök nästa månad?
-
Va tråkigt... jag fick oxå mens, igår. Hade missfall i mars . Vet hur det känns. Den desperata längtan efter att bli gravid igen...förtvivlan när mensen kommer...Malinmana skrev 2017-07-24 10:59:09 följande:
Jag fick mens igår men trodde jag hade BIM ungefär 26:e . Har aldrig haft en cykel på 23 dagar förut men men :) Har haft två mf på raken, det första i februari och det andra i maj. Nu har jag fått tredje mensen sen senaste missfallet..