• Kakan53

Bim runt 11 juni

Ägglossning idag då..
    Efter ett par dagar med en sur gubbe så har det inte blivit nåt dansande i sänghalmen sen tre dagar tillbaka (enligt appen så dansade vi två dagar på "hög risk för graviditet" ändå)
    För en stund sen kom han och sa att han skulle sluta tjura, så ikväll blir det förhoppningsvis en tango.
    Plockade ut kopparspiralen för ca två veckor sen. Alltså nästan lagom till förra mensen och nu hoppas vi på att det inte blir nån mer på några månader. Detta blir i så fall barn nummer två, vi har en liten kille på 3 år innan.
    Någon som vill göra mig sällskap i väntandet?

• Svar på tråden Bim runt 11 juni
  • Skrutt 83
    Zarina skrev 2017-06-01 21:03:43 följande:

Ena stunden hoppas jag innerligt jag är gravid, så slipper man själv fatta det svåra beslutet och slipper övertala mannen, då skulle det vara meant to be liksom! <3 Men nästa stund när alla tre barn skriker och bråkar och jag får huvudvärk och är dödstrött och jag är irriterad på min man tänker jag bara "nej nej gode Gud nej, det är inte alls läge nu, hur skulle jag ens "våga" berätta det för honom"! Åt dessutom rosenrot denna månad för dess bra egenskaper, och jisses vilken rejäl ägglossning jag hade!! Så ena stunden tror jag absolut att jag blivit gravid, och andra stunden tänker jag "inte en chans, tog ju över ett år att få trean och då prickade vi varendaste en ägglossning juh!!"

Ett litet dilemma detta som ni märker!! :D

Haha, känner så väl igen mig i det du skriver! Längtar så galet mycket efter en till, har gjort länge men sambon har varit nöjd med dem två vi har. Vi har kört naturlig familjeplanering i över tre år, sen i dec så slarvade vi lite en dag, började prata mer om en till och kom fram till att vi skulle börja försöka, 2 dagar senare plussade jag oplanerat! Så chockade med glada! Dessvärre slutade det i mf men nu har vi försökt sedan dess. Men trots min intensiva längtan så kan jag ibland även få tankarna hur sjutton vi ska klara en till, hur ska jag orka, hur ska jag räcka till, hur ska relationen klara det..." för att sen längta ihjäl mig igen. haha! Känslor som man säkert också kände innan man fick 2:an men då var det så självklart att man skulle ha en till, medan nu börjar dem bli stora och allt börjar bli mkt "enklare" igen; man får sova bra osv: våra är ju 8 1/2 och snart 5 så detta blir ju en liten sladdis men längtar så att få se dem med ett litet syskon
    Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • FrökenLK
    Skrutt 83 skrev 2017-06-02 12:56:14 följande:
    Haha, känner så väl igen mig i det du skriver! Längtar så galet mycket efter en till, har gjort länge men sambon har varit nöjd med dem två vi har. Vi har kört naturlig familjeplanering i över tre år, sen i dec så slarvade vi lite en dag, började prata mer om en till och kom fram till att vi skulle börja försöka, 2 dagar senare plussade jag oplanerat! Så chockade med glada! Dessvärre slutade det i mf men nu har vi försökt sedan dess. Men trots min intensiva längtan så kan jag ibland även få tankarna hur sjutton vi ska klara en till, hur ska jag orka, hur ska jag räcka till, hur ska relationen klara det..." för att sen längta ihjäl mig igen. haha! Känslor som man säkert också kände innan man fick 2:an men då var det så självklart att man skulle ha en till, medan nu börjar dem bli stora och allt börjar bli mkt "enklare" igen; man får sova bra osv: våra är ju 8 1/2 och snart 5 så detta blir ju en liten sladdis men längtar så att få se dem med ett litet syskon
    Mina barn är 9 och 11 och längtar verkligen efter ett syskon så det skulle vara fantastiskt med en liten sladdis samtidigt som jag tror jag förträngt hur det känns att behöva gå upp 06 på morgon Flört
  • Zarina

Mina barn är 6 år, 3,5 är och 14 månader, så någon sladdis skulle det definitivt inte vara frågan om för oss ???? Och stiga upp 6 varje morgon med yngsta är det som gäller för tillfället! Så att bli gravid om typ ett år skulle egentligen vara vettigare! Men skulle man bli det nu skulle småbarnsåren vara över tidigare liksom :D
    håller tummarna för er alla som försöker på riktigt, och för egen del väntar jag med skräckblandad förhoppning på bim! :D

• Grus grus

Kikar in här då äl precis är över! Väntar nu in bim som är ca 15 juni.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus

Mina barn är elva år och elva månader.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Lillafisfia
    Känner precis som mina två tidigare grav... Ont i magen, drar, sticker, molar och ilar. Drar ner mot ljumskarna. Ont/trött i ländryggen. Och en ny grej, hickar, och rapar massa haha. Bubblig konstig i magen.. 

Dock är jag tveksam då mina ÄL tester efter att ha varit neg i 1 och en halv dag blev tok-positiva igen.. jaja! Bara att vänta!
  • Zarina

En vecka kvar till bim, så nej inga känningar! Första dagarna efter äl trodde jag det tagit sig, nu tror jag inte.

Hur många gånger och på vilken äl dag hade ni sex? Här blev det en gång, precis på äl dagen!

• Evhb17

Haft lite molvärk från och till. Börjar bli lite öm i brösten. Men nja här är det nog ingen bebis som göder. Vi hade sex 3 dagar i streck innan jag plussade på ÄL stickan och sent på kvällen den 1a ÄL dagen, så 4 dagar i rad. Kunde inte mer sen då malen skulle ut och jobba till sjöss igen. Men jag tror inte det räcker tyvärr så jag är skeptisk till dess att motsatsen bevisats.

Svar på tråden Bim runt 11 juni