• Kakan53

Bim runt 11 juni

Ägglossning idag då..
    Efter ett par dagar med en sur gubbe så har det inte blivit nåt dansande i sänghalmen sen tre dagar tillbaka (enligt appen så dansade vi två dagar på "hög risk för graviditet" ändå)
    För en stund sen kom han och sa att han skulle sluta tjura, så ikväll blir det förhoppningsvis en tango.
    Plockade ut kopparspiralen för ca två veckor sen. Alltså nästan lagom till förra mensen och nu hoppas vi på att det inte blir nån mer på några månader. Detta blir i så fall barn nummer två, vi har en liten kille på 3 år innan.
    Någon som vill göra mig sällskap i väntandet?

• Svar på tråden Bim runt 11 juni
  • MistyM

Har också ÄL idag, BIM 11 Juni. blir 5:e försöket. Har kört med stickor för första gången för att se att jag verkligen hade ÄL när jag trott, och det verkar som så. 

• Kakan53
    MistyM skrev 2017-05-28 17:46:23 följande:

Har också ÄL idag, BIM 11 Juni. blir 5:e försöket. Har kört med stickor för första gången för att se att jag verkligen hade ÄL när jag trott, och det verkar som så. 

Första riktiga försöket för oss och för första gången nånsin har jag faktiskt känt av min ägglossning (eller så har jag aldrig tänkt på det innan).
    Men då dansar vi i halmen idag och hoppas på det bästa :)
  • anna7607

Bim 13 juni så hoppar in här jag med. Försök nr 25 .... suck två mf sen förut

• Lullabay

Hoppar in här också, BIM 9 juni :). Detta blir första försöket. Lycka till alla!

• Lewaize

Antagligen äl igår 28/5 (clearblue dubbel) och BIM 13/6. Försök 2 :) lycka till allesammans!

d{ ~.~ }b
  • Kakan53
    anna7607 skrev 2017-05-28 22:27:37 följande:

Bim 13 juni så hoppar in här jag med. Försök nr 25 .... suck två mf sen förut

Ååh, det lät inte kul alls. Kan inte tänka mig in i situationen alls. Förra gången gick det på första försöker, vi hann inte ens med själva.
    Hoppas att det går bra för er den här gången :)
  • DragonWoman

Bim 12-13 juni. Tredje försöket efter missfall i februari. Äl+1 idag så nu den där sega jobbiga väntan tills man kan testa sig.

• Lewaize
    DragonWoman skrev 2017-05-30 08:51:47 följande:

Bim 12-13 juni. Tredje försöket efter missfall i februari. Äl+1 idag så nu den där sega jobbiga väntan tills man kan testa sig.

Mitt bästa tips på att få väntan att gå fortfarande är faktiskt att hålla sig härifrån så mycket som möjligt :P

Förra månaden var jag säkert inne flera gånger om dagen och läste allt vad folk skrev. Det tyckte jag saktade ner tiden något fruktansvärt! Så nu är jag inne och kollar kanske 1-2 ggr/vecka och tiden springer typ iväg.

Det går mycket enklare om man inte tänker på det :)
    d{ ~.~ }b
  • Evhb17

Hej alla!

Här är en till med Bim 10/6. Vi har olika syn på att skaffa nr 3...jag vill inget hellre och maken vill verkligen inte. Men eftersom min ÄL har uteblivit några månader så tänkte vi ändå att då blir det ju inget. Så 4 dagar i rad hamnade i i sänghalmen och när det va för sent på den 4e dagen så fick jag en glad gubbe på ÄL testet. S nu är det bara att vänta å se vad som händer. Chansen är väl inte så stor eftersom vi hade sex 3 dagar på rad innan LH höjning och en gång på 1a LH + dagen. Men chansen finns ju. Lycka till alla!

• FrökenLK

Vi skulle egentligen vänta men då min äl var så tidig så blir detta ett försök ändå, BIM 13-14/6

Svar på tråden Bim runt 11 juni