• Kakan53

Bim runt 11 juni

Ägglossning idag då..
    Efter ett par dagar med en sur gubbe så har det inte blivit nåt dansande i sänghalmen sen tre dagar tillbaka (enligt appen så dansade vi två dagar på "hög risk för graviditet" ändå)
    För en stund sen kom han och sa att han skulle sluta tjura, så ikväll blir det förhoppningsvis en tango.
    Plockade ut kopparspiralen för ca två veckor sen. Alltså nästan lagom till förra mensen och nu hoppas vi på att det inte blir nån mer på några månader. Detta blir i så fall barn nummer två, vi har en liten kille på 3 år innan.
    Någon som vill göra mig sällskap i väntandet?

• Svar på tråden Bim runt 11 juni
  • Evhb17

Jag kommer nog vänta på att mensen uteblir (Eller hoppas att den gör det) å sen ta runt bim+5 Eller nått. Jag har inte testat förrän Bim + 10 och Bim + 4 med mina 2 första barn och då har jag undvikit att gå ett för tidigt negativt test. Men detta med att vänta är olidligt. Om det skulle bita här för oss så är det ju en hoppsan men har aldrig velat veta så mkt som nu!

• Tumvante
    anna7607 skrev 2017-05-28 22:27:37 följande:

Bim 13 juni så hoppar in här jag med. Försök nr 25 .... suck två mf sen förut

har en liten smak av hur du känner dig... Fick ma 20 mars och min kropp återställd sig tillslut och nu kör vi på igen... Har försökt sedan ett halvår nu typ.

Men jag tycker nu verkligen att det är din tur! Håller tummarna för dig!
  • Tumvante

Hör var äl typ igår och vi fick till det, trots att mannen kände sig sjuk... Vad gör man inte för att få det där efterlängtade syskonet!

Jag har en dotter på 1,5 är sedan tidigare, som kom på första försöket. Nr 2 går som sagt trögare (försökt sedan ett halvår och ma i vecka 9 i mars).

Är 34 år gammal.

• FrökenLK

Jag kommer testa 12/6 då vi kommer hem efter vår weekend, jag har två barn sen innan, 9 och 11 år, är 35 år. Detta blir en liten hoppsan dock som jag nämnde tidigare i så fall...Har varit gravid tre gånger varav två varit på första försöket men nu är jag ju äldre så man vet ju aldrig...

• Neas

Hej!

Jag hade ägglossning i förrgår och hade sex då samt igår och idag så nu håller jag tummarna.

En konstig sak bara: Min menscykel hat varit ca 28 dagar och därför borde jag ju haft ägglossning runt dag 14, men jag har testat med stickor varje dag och fick istället positivt i måndags som är dag 21. Vad kan det betyda? Jag har läst att om det är för få dagar från ägglossning till mens har ägget ingen chans att hinna fästa och därmed är det svårt att bli gravid..

Eller också visade testet falskt positivt vilket det kan göra innan mens, men en hel vecka innan??

• DragonWoman
    Lewaize skrev 2017-05-30 19:45:08 följande:

Mitt bästa tips på att få väntan att gå fortfarande är faktiskt att hålla sig härifrån så mycket som möjligt :P

Förra månaden var jag säkert inne flera gånger om dagen och läste allt vad folk skrev. Det tyckte jag saktade ner tiden något fruktansvärt! Så nu är jag inne och kollar kanske 1-2 ggr/vecka och tiden springer typ iväg.

Det går mycket enklare om man inte tänker på det :)

Ha ha är svårt att hålla sig borta får tiden att gå ändå och jag tänker på annat faktiskt. Varvar mellan fl och fb... Och wish
  • Zarina

Har BIM 10.6, vi råkade ha sex precis på äl (insåg det för sent) och planerar egentligen inte fler barn just nu. Jag tror jag vill ha en fyra, men inte riktigt ännu, trean är bara 1 år och alla barn har sovit dåligt. Så är ganska trött... Min man tycker det räcker med tre, dock är han mycket medveten, och jag också, om vad som kan hända om man inte skyddar sig, så abort finns inte på kartan! Men blir nog lite chockad om det råkar ta sig nu... Men på ett sätt också glad! Massor av känslor just nu! Måste försöka vänta och se nu "bara"!

Svar på tråden Bim runt 11 juni