• Kakan53

Bim runt 11 juni

Ägglossning idag då..
    Efter ett par dagar med en sur gubbe så har det inte blivit nåt dansande i sänghalmen sen tre dagar tillbaka (enligt appen så dansade vi två dagar på "hög risk för graviditet" ändå)
    För en stund sen kom han och sa att han skulle sluta tjura, så ikväll blir det förhoppningsvis en tango.
    Plockade ut kopparspiralen för ca två veckor sen. Alltså nästan lagom till förra mensen och nu hoppas vi på att det inte blir nån mer på några månader. Detta blir i så fall barn nummer två, vi har en liten kille på 3 år innan.
    Någon som vill göra mig sällskap i väntandet?

• Svar på tråden Bim runt 11 juni
  • Zarina
    Neas skrev 2017-05-31 22:19:49 följande:

Hej!

Jag hade ägglossning i förrgår och hade sex då samt igår och idag så nu håller jag tummarna.

En konstig sak bara: Min menscykel hat varit ca 28 dagar och därför borde jag ju haft ägglossning runt dag 14, men jag har testat med stickor varje dag och fick istället positivt i måndags som är dag 21. Vad kan det betyda? Jag har läst att om det är för få dagar från ägglossning till mens har ägget ingen chans att hinna fästa och därmed är det svårt att bli gravid..

Eller också visade testet falskt positivt vilket det kan göra innan mens, men en hel vecka innan??

Lutealfasen är oftast lika lång så denna månad har du säkert lite längre menscykel. Sex idag var antagligen "onödigt" med tanke på bebis eftersom ägget endast lever 12-24h, så om äl var på måndag skulle sex på lördag, söndag och måndag varit det ideala! ;) Hmm, men om du fick negativt på söndag och positivt på måndag var ägglossningen troligen på tisdag.
  • Skrutt 83

Hänger gärna på här! Äl igår så idag är äl+1, nu är det bara den långa sega väntan kvar.. försöker få till 3:e barnet, blev hoppsan gravida i december men slutade i mf så nu blir det 5:e försöket efter det. Hoppas så sjukt mkt på den här månaden. Bim runt den 13/5

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Kakan53
    FrökenLK skrev 2017-05-31 20:59:26 följande:

Var bor ni alla?

Huskvarna, själv då? :)
  • DragonWoman
    Kakan53 skrev 2017-06-01 18:09:03 följande:

Där bodde jag för 2 år sen
  • Zarina

Ena stunden hoppas jag innerligt jag är gravid, så slipper man själv fatta det svåra beslutet och slipper övertala mannen, då skulle det vara meant to be liksom! <3 Men nästa stund när alla tre barn skriker och bråkar och jag får huvudvärk och är dödstrött och jag är irriterad på min man tänker jag bara "nej nej gode Gud nej, det är inte alls läge nu, hur skulle jag ens "våga" berätta det för honom"! Åt dessutom rosenrot denna månad för dess bra egenskaper, och jisses vilken rejäl ägglossning jag hade!! Så ena stunden tror jag absolut att jag blivit gravid, och andra stunden tänker jag "inte en chans, tog ju över ett år att få trean och då prickade vi varendaste en ägglossning juh!!"
    Ett litet dilemma detta som ni märker!! :D

• anna7607
    Tumvante skrev 2017-05-31 20:41:04 följande:

har en liten smak av hur du känner dig... Fick ma 20 mars och min kropp återställd sig tillslut och nu kör vi på igen... Har försökt sedan ett halvår nu typ.

Men jag tycker nu verkligen att det är din tur! Håller tummarna för dig!

Tack har precis haft min äl så nu är de bara att vänta...igen hajaha
  • anna7607

Kungsör bor jag
  • Lillafisfia

Hej!
    Hoppar in! BIM 12-13 juni. Två missfall på raken bakom mig, ett i v 8 och ett som kom BIM+1.

Fick pos på ÄL-test den 28 maj, dock var det positivt i ett par dagar, blev igår äntligen svagare för att imorse vara typ positivt igen. Så jag har ingen koll känner jag...

Dock känner jag av samma konstiga smärta/dag/ilningar/stick i magen som vid båda de andra graviditeterna.. .Ja den som lever får se!

• FrökenLK
    Zarina skrev 2017-06-01 21:03:43 följande:

Ena stunden hoppas jag innerligt jag är gravid, så slipper man själv fatta det svåra beslutet och slipper övertala mannen, då skulle det vara meant to be liksom! <3 Men nästa stund när alla tre barn skriker och bråkar och jag får huvudvärk och är dödstrött och jag är irriterad på min man tänker jag bara "nej nej gode Gud nej, det är inte alls läge nu, hur skulle jag ens "våga" berätta det för honom"! Åt dessutom rosenrot denna månad för dess bra egenskaper, och jisses vilken rejäl ägglossning jag hade!! Så ena stunden tror jag absolut att jag blivit gravid, och andra stunden tänker jag "inte en chans, tog ju över ett år att få trean och då prickade vi varendaste en ägglossning juh!!"
    Ett litet dilemma detta som ni märker!! :D

Förstår vad du menar, jag kan känna ibland att "nej, man kanske ska nöja sig och njuta av att barnen börja bli så pass gamla" samtidigt som jag kan längta galet efter en till...
    Jag bor i Göteborg!
Svar på tråden Bim runt 11 juni