• Kakan53

Bim runt 11 juni

Ägglossning idag då..
    Efter ett par dagar med en sur gubbe så har det inte blivit nåt dansande i sänghalmen sen tre dagar tillbaka (enligt appen så dansade vi två dagar på "hög risk för graviditet" ändå)
    För en stund sen kom han och sa att han skulle sluta tjura, så ikväll blir det förhoppningsvis en tango.
    Plockade ut kopparspiralen för ca två veckor sen. Alltså nästan lagom till förra mensen och nu hoppas vi på att det inte blir nån mer på några månader. Detta blir i så fall barn nummer två, vi har en liten kille på 3 år innan.
    Någon som vill göra mig sällskap i väntandet?

• Svar på tråden Bim runt 11 juni
  • Sivans

Hej.

Skriver här för jag tror att jag borde ha BIM runt 11/6.

Slutade med mina minipiller 14/5 så vet varken när kdg ska ja ÄL eller mens.

Men tog äl-test måndag-onsdag och blev svagare och svagare, så tippar på att jag hade ÄL under förra helgen

• Zarina
    Evhb17 skrev 2017-06-03 16:41:51 följande:

Haft lite molvärk från och till. Börjar bli lite öm i brösten. Men nja här är det nog ingen bebis som göder. Vi hade sex 3 dagar i streck innan jag plussade på ÄL stickan och sent på kvällen den 1a ÄL dagen, så 4 dagar i rad. Kunde inte mer sen då malen skulle ut och jobba till sjöss igen. Men jag tror inte det räcker tyvärr så jag är skeptisk till dess att motsatsen bevisats.

Jag tror personligen inte det handlar om antalet gånger man har sex, utan bara om tur... Har blivit gravid två gånger av att bara råka ha sex en gång vid äl, och även av att ha 2-4 gånger vid äl. Håller tummarna för er! :)
  • MistyM
    Zarina skrev 2017-06-03 15:32:37 följande:

En vecka kvar till bim, så nej inga känningar! Första dagarna efter äl trodde jag det tagit sig, nu tror jag inte.

Hur många gånger och på vilken äl dag hade ni sex? Här blev det en gång, precis på äl dagen!

28e hade jag positivt på ältest, hade sex 2 ggr den dagen, 1 gång 29, 1 gång 30, 1 gång 31..

känner ingenting nu, men o andra sidan har jag väldigt varierande symptom mellan äl o bim alltid. aldrig varit gravid så vet inte hur jag skulle reagera.
  • Rut86

Hej på er. Har bim 12e, det här är 6e försöket och har inte så höga förväntningar. Struntade i äl-test denna gång och har hållt mig härifrån ????

• Rut86
    Rut86 skrev 2017-06-03 19:33:03 följande:

Hej på er. Har bim 12e, det här är 6e försöket och har inte så höga förväntningar. Struntade i äl-test denna gång och har hållt mig härifrån ????

???= smilie
  • Tumvante
    Zarina skrev 2017-06-03 16:30:06 följande:

Jag tror personligen inte det handlar om antalet gånger man har sex, utan bara om tur... Har blivit gravid två gånger av att bara råka ha sex en gång vid äl, och även av att ha 2-4 gånger vid äl. Håller tummarna för er! :)

Jag har hört att man har 20% chans att bli gravid vid varje öppna fönster i cykeln...

Så jo tur ska man nog ha en portion av...
  • Kakan53

Vet inte om jag har några känningar, försöker att inte känna efter.
    Dock så drömde jag nåt sjukt inatt.
    Två separata drömmar om att jag testade positivt på gravtestet, i drömmen tog jag testen på bim dagen.
    När jag vaknade på morgonen var jag så sjukt sugen på att ta ett gravtest även om det är ca en vecka kvar. Men jag lyckades att hålla mig, vill inte ta ett test som visar negativt i onödan :/

• anna7607

9 dagar kvar här. Är inte så hoppfull då det är försök nr 26. Men nu har jag ätit min diabetes medecin sen 2a april och jag kände av min äl för första ggr på evigheter. Tydligen får man metformin vid pcos så äl kanske stabiliserar sig lika m blodsockret... hoppas

• Evhb17
    anna7607 skrev 2017-06-04 12:15:49 följande:

9 dagar kvar här. Är inte så hoppfull då det är försök nr 26. Men nu har jag ätit min diabetes medecin sen 2a april och jag kände av min äl för första ggr på evigheter. Tydligen får man metformin vid pcos så äl kanske stabiliserar sig lika m blodsockret... hoppas

Åh 26 försök vad tufft det måste vara! Håller alla tummar och tår att det går vägen denna gången!
Svar på tråden Bim runt 11 juni