• Zarina

Bim runt 11 juni

Har BIM 10.6, vi råkade ha sex precis på äl (insåg det för sent) och planerar egentligen inte fler barn just nu. Jag tror jag vill ha en fyra, men inte riktigt ännu, trean är bara 1 år och alla barn har sovit dåligt. Så är ganska trött... Min man tycker det räcker med tre, dock är han mycket medveten, och jag också, om vad som kan hända om man inte skyddar sig, så abort finns inte på kartan! Men blir nog lite chockad om det råkar ta sig nu... Men på ett sätt också glad! Massor av känslor just nu! Måste försöka vänta och se nu "bara"!

• Zarina
    Neas skrev 2017-05-31 22:19:49 följande:

Hej!

Jag hade ägglossning i förrgår och hade sex då samt igår och idag så nu håller jag tummarna.

En konstig sak bara: Min menscykel hat varit ca 28 dagar och därför borde jag ju haft ägglossning runt dag 14, men jag har testat med stickor varje dag och fick istället positivt i måndags som är dag 21. Vad kan det betyda? Jag har läst att om det är för få dagar från ägglossning till mens har ägget ingen chans att hinna fästa och därmed är det svårt att bli gravid..

Eller också visade testet falskt positivt vilket det kan göra innan mens, men en hel vecka innan??

Lutealfasen är oftast lika lång så denna månad har du säkert lite längre menscykel. Sex idag var antagligen "onödigt" med tanke på bebis eftersom ägget endast lever 12-24h, så om äl var på måndag skulle sex på lördag, söndag och måndag varit det ideala! ;) Hmm, men om du fick negativt på söndag och positivt på måndag var ägglossningen troligen på tisdag.
  • Zarina

Ena stunden hoppas jag innerligt jag är gravid, så slipper man själv fatta det svåra beslutet och slipper övertala mannen, då skulle det vara meant to be liksom! <3 Men nästa stund när alla tre barn skriker och bråkar och jag får huvudvärk och är dödstrött och jag är irriterad på min man tänker jag bara "nej nej gode Gud nej, det är inte alls läge nu, hur skulle jag ens "våga" berätta det för honom"! Åt dessutom rosenrot denna månad för dess bra egenskaper, och jisses vilken rejäl ägglossning jag hade!! Så ena stunden tror jag absolut att jag blivit gravid, och andra stunden tänker jag "inte en chans, tog ju över ett år att få trean och då prickade vi varendaste en ägglossning juh!!"
    Ett litet dilemma detta som ni märker!! :D

• Zarina

Mina barn är 6 år, 3,5 är och 14 månader, så någon sladdis skulle det definitivt inte vara frågan om för oss ???? Och stiga upp 6 varje morgon med yngsta är det som gäller för tillfället! Så att bli gravid om typ ett år skulle egentligen vara vettigare! Men skulle man bli det nu skulle småbarnsåren vara över tidigare liksom :D
    håller tummarna för er alla som försöker på riktigt, och för egen del väntar jag med skräckblandad förhoppning på bim! :D

• Zarina

En vecka kvar till bim, så nej inga känningar! Första dagarna efter äl trodde jag det tagit sig, nu tror jag inte.

Hur många gånger och på vilken äl dag hade ni sex? Här blev det en gång, precis på äl dagen!

• Zarina
    Evhb17 skrev 2017-06-03 16:41:51 följande:

Haft lite molvärk från och till. Börjar bli lite öm i brösten. Men nja här är det nog ingen bebis som göder. Vi hade sex 3 dagar i streck innan jag plussade på ÄL stickan och sent på kvällen den 1a ÄL dagen, så 4 dagar i rad. Kunde inte mer sen då malen skulle ut och jobba till sjöss igen. Men jag tror inte det räcker tyvärr så jag är skeptisk till dess att motsatsen bevisats.

Jag tror personligen inte det handlar om antalet gånger man har sex, utan bara om tur... Har blivit gravid två gånger av att bara råka ha sex en gång vid äl, och även av att ha 2-4 gånger vid äl. Håller tummarna för er! :)
  • Zarina

När tänker ni testa? :)
    Jag testar på torsdag på äl+12 troligen!

• Zarina
    Kakan53 skrev 2017-06-06 22:02:17 följande:

Ååååh jag vill veta nu nu nu! Känns som brösten börjat ömma och lite stickningar nere i magen.. inbildning, troligtvis.
    Jag vill veta nu!!

Väntan är fruktansvärd......! Det är så förba***t tungt att försöka få barn....! Det är en av orsakerna till att jag lite lite hoppas jag skulle blivit gravid nu! Så slipper man aktivt eventuellt försöka i framtiden o slipper denhär ovissheten två veckor per månad. Är ganska säker på att jag inte är gravid dock, men vill också veta nuuu så man sedan kan glömma och fokusera på sommaren!
  • Zarina
    Nathaliieee skrev 2017-06-06 22:22:21 följande:

Hej tjejer. Är på äl+11 idag och tog ett test nyss. Vad tror ni?

Det ser mycket lovande ut!! Men vågar inte gratulera ännu! ;)
  • Zarina

Grattis Nathaliiee!!! :)

Äsch kakan, heeelt negativt? Inte tillstymmelse till streck? Jag har så många äl test så tog ett sådant på skoj eftersom de brukar bli starka om man är gravid, men det var inte starkt, så tror nog inte jag är. Första känslan var besvikelse, vilket är alldeles korkat, det vore nog absolut bäst på alla sätt om jag inte är gravid!!! Men jag kan inte förklara det, känner mig dum som hoppas, men det handlar väl ändå om det magiska med att vänta barn, en del av mig hoppas väl därför. Men jag håller absolut tummarna för er alla som hoppas på plus! Är bara på äl+11 så jag vet inte med 100% säkerhet ännu, men snart!

• Zarina
    DragonWoman skrev 2017-06-07 09:39:07 följande:

Man tycker alltid man ser något svagt... Suck!

Vilken dag är du på? Hur snabbt tog du bilden?
  • Zarina

Tog ett test ändå, trots att jag inte skulle, heeeelt blankt givetvis!! Äl+11.

• Zarina
    Kroneet skrev 2017-06-08 08:05:27 följande:

Blir så himla ledsen... såhär ser det ut från idag, den nedersta... ingenting ?

De är ju positiva!? Vad är du ledsen för?
  • Zarina

Kollade mina anteckningar, och har haft lite molvärk dagligen från ca en vecka efter äl! Idag äl+12 (bim-2) och tycker värken är lite starkare. Gissar nog att mensen är påväg! Borde få brun flytning idag om den är påväg för det får jag alltid innan!

• Zarina
    anna7607 skrev 2017-06-05 14:05:51 följande:
    Japp vi funkar perfekt båda två och eftersom jag fått två mf så behövs ett 3e innan man får hjälp i våran kommun. Helt sjukt.
    Men får ni ingen hjälp alls trots att ni försökt så länge? Eller är de missfallen som gör att ni inte får hjälp alltså?
  • Zarina
    anna7607 skrev 2017-06-08 15:28:00 följande:
    Ja det är missfallen. Ska gå över ett år eller 3 mf. Helt galet.
    Så tungt... Men visst okej ni KAN ju bevisligen bli gravida, och missfall är ju vanligt (fått tre själv) men ändå jobbigt att försöka och försöka! Tror nog det går vägen för er ännu, hoppas verkligen ni inte behöver vänta länge mera!!
  • Zarina
    Kroneet skrev 2017-06-08 20:44:47 följande:
    Sa ju det ;) GRATTIS! :)
  • Zarina

Tyckte det var en aning misstänkt att det inte kom någon brun flytning alls igår, så tog ett test nyss som var blankt. Äl+13 idag så det ska nog synas nu om man är gravid eller inte, så det är säkert bäst så här nu! Det var inte meant to be helt enkelt! Kanske en vacker dag ännu! Lycka till ni andra, baby dust to you!! :)

Svar på tråden Bim runt 11 juni