• Skrutt 83

Bim runt 11 juni

Hänger gärna på här! Äl igår så idag är äl+1, nu är det bara den långa sega väntan kvar.. försöker få till 3:e barnet, blev hoppsan gravida i december men slutade i mf så nu blir det 5:e försöket efter det. Hoppas så sjukt mkt på den här månaden. Bim runt den 13/5

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Skrutt 83
    Zarina skrev 2017-06-01 21:03:43 följande:

Ena stunden hoppas jag innerligt jag är gravid, så slipper man själv fatta det svåra beslutet och slipper övertala mannen, då skulle det vara meant to be liksom! <3 Men nästa stund när alla tre barn skriker och bråkar och jag får huvudvärk och är dödstrött och jag är irriterad på min man tänker jag bara "nej nej gode Gud nej, det är inte alls läge nu, hur skulle jag ens "våga" berätta det för honom"! Åt dessutom rosenrot denna månad för dess bra egenskaper, och jisses vilken rejäl ägglossning jag hade!! Så ena stunden tror jag absolut att jag blivit gravid, och andra stunden tänker jag "inte en chans, tog ju över ett år att få trean och då prickade vi varendaste en ägglossning juh!!"

Ett litet dilemma detta som ni märker!! :D

Haha, känner så väl igen mig i det du skriver! Längtar så galet mycket efter en till, har gjort länge men sambon har varit nöjd med dem två vi har. Vi har kört naturlig familjeplanering i över tre år, sen i dec så slarvade vi lite en dag, började prata mer om en till och kom fram till att vi skulle börja försöka, 2 dagar senare plussade jag oplanerat! Så chockade med glada! Dessvärre slutade det i mf men nu har vi försökt sedan dess. Men trots min intensiva längtan så kan jag ibland även få tankarna hur sjutton vi ska klara en till, hur ska jag orka, hur ska jag räcka till, hur ska relationen klara det..." för att sen längta ihjäl mig igen. haha! Känslor som man säkert också kände innan man fick 2:an men då var det så självklart att man skulle ha en till, medan nu börjar dem bli stora och allt börjar bli mkt "enklare" igen; man får sova bra osv: våra är ju 8 1/2 och snart 5 så detta blir ju en liten sladdis men längtar så att få se dem med ett litet syskon
  • Skrutt 83
    Nathaliieee skrev 2017-06-07 07:55:29 följande:

Tog ett digitalt test imorse och här kom svaret

Jag ÄR gravid :)

Åhh grattis!!!
  • Skrutt 83
    Kroneet skrev 2017-06-08 07:05:27 följande:

Blir så himla ledsen... såhär ser det ut från idag, den nedersta... ingenting ?

Jag personligen har alltid testat starkare på em kväll än på morgonen. Ta ett i em som du kan jämföra med så håller jag tummarna att det är starkare. Om det fortsätter bli svagare är det nog dessvärre ett tidigt mf
  • Skrutt 83

Äl+8 idag och toknegativt, jag vet att det är sjukt sjukt tidigt och att det mycket väl kan finnas hopp kvar men jag bara känner att det är kört IGEN.. börjar misströsta och känna att jag nog inte kommer ha en liten i magen när vi passerar det bf vi hade som blev mf i dec... känns så jäkla tungt just nu... vill verkligen fortsätta hoppas lite till men känns så kört.. bläää

• Skrutt 83
    Kroneet skrev 2017-06-08 07:58:11 följande:

Är den nedersta det med? :o ska köpa ett CB digitalt senare idag..

Ja det är absolut positivt det men svagare än det du tog igår
  • Skrutt 83

Så ledsen och besviken. Hade så mkt hopp för denna månad och tempkurvan ser exemplarisk ut. Tog cb på morgonen som även denna månad ger falskt hopp då det blir ett svagt svagt streck som uppkommer på en gång men är Spökstreck då testlagret visar tvärblankt. Är på äl+9 idag och inser att det bara är att ladda om för försök nr 6 efter mf i dec:

• Skrutt 83
    Tumvante skrev 2017-06-11 20:08:58 följande:

Bilden fastnade inte...

Stort grattis!!

Här kom mensen inatt så bara att ladda om igen.. nu går vi in på försök nr 6 sedan mf så känner mig ganska Depp.. kommer ta en paus från FL och bim -trådar ett tag tror jag, försöka fokusera på precis allt annat än bebisverkstad för tillfället då jag mår så dåligt av hela karusellen. Stort lycka till nu allesammans!
Svar på tråden Bim runt 11 juni