Anonym (.) skrev 2017-08-12 18:35:12 följande:
Det är verkligen olika det där.
Jag har större än medel, fin form osv. Min kille bryr sig ändå inte om mina bröst utan bara om min rumpa. Och jag kan ändå ha komplex-tendenser att han kanske gillar ännu större rumpor...
Är den här bröst eller rumpa grejen en myt eller ligger det något i det? :P
Jag är bisexuell, men bryr mig verkligen inte om storlek på varken det ena eller det andra på de kvinnor jag ligger med. Allt kan vara vackert i mina ögon
Kvinnliga former ? runda höfter och stora bröst ? är en del av den mänskliga evolutionsprocessen. I männens ögon har dessa betraktats som värdefulla beståndsdelar i processen att föda och amma barn. Kvinnorna i sin tur letar efter pålitliga män som är beredda att ställa upp med sina resurser under tiden barnet växer upp.
Detta leder till det rimliga antagande att kvinnan skulle vara mer selektiv än mannen i sitt val. Då hon investerar mest tid i omhändertagandet av barnet (med graviditeten inräknad) är det extra viktigt för henne att hitta en lämplig partner. I sin tur medför detta en större konkurrens bland män om den som väljer partner på ?motsatta sidan? är mer nogräknad. I djurriket kan det snedvridna förhållandet manifesteras i form av strider mellan hanar alternativt olika slags uppvisningar från deras sida för att imponera på honor. I processen föds också mer aggressiva tendenser hos hanarna och åtskilligt går att igenkänna hos det mänskliga släktet.
www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html