• Anonym (Min tjej och jag!)

Min tjej har "inga" bröst!!

Har nytt förhållande sedan ett halvår (vi är båda cirka 30) och det känns så himla bra! Bara det att jag inte kan släppa tanken på hennes minimala bröst som inte ens fyller upp en a-kupa. Kommer på mig att jag tänker på mitt ex som hade fyllig d-kupa och tänker på hur sköna och mjuka de var. Kan bara inte tända på små taxöron...

Tänder annars på allt som har med min nya tjej att göra utan brösten!!

Hur ska jag göra/hur ska jag tänka??

• Svar på tråden Min tjej har "inga" bröst!!
  • Anonym (A)
    Anonym (suck2) skrev 2017-08-10 13:50:19 följande:
    Lämna henne, hon förtjänar någon bättre. Vilken idiotisk fråga.
    +1
  • Anonym (Fler kvinnor)
    100kgpappa skrev 2017-08-11 23:11:55 följande:
    Nu har ju brösten även ett syfte att göra kvinnan sexuellt attraktiv, det är därför brösten är onödigt stora. (oftast onödigt stora i vart fall)

Det går inte att bara säga till Ts stt ignorera det han känner. Han tänder på stora bröst, trodde han kunde se förbi det när han var nykär. Nu är den fasen över och han inser att det var viktigare än han trodde.

En del kvinnor kan inte tänka sig att vars ihop med män som har liten kuk, eller är för korta, osv. Man har olika preferenser helt enkelt.

I TS fall är det bara att göra slut och hitta någon storbystad kvinna, eller acceptera läget.
    Det är betydligt fler kvinnor som inte kan dejta korta män och män med liten kuk.
    Dessutom finns det en möjlighet för bröstförstoring. 

Det är fel allstå att jämföra med med kvinnors preferenser 
  • Anonym (Fler kvinnor)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-02 20:30:39 följande:
    Kan du inte ta upp detta med henne, just för att hon ska få inse vilken snorunge du är och faktiskt ha möjligheten att dumpa dig och möjligheten att träffa någon som tänder på henne helt och hållet med hennes små bröst?
    Intressant att om det hade varit en kvinna som nekade, då hade felet varit på mannen. 
  • Rikke05

Hej jag tycker du ska vara stolt över din tjej oavsett. Det är jättefint med små bröst. Mvh 

• Anonym (Lovisa)

Jag har nog aldrig förstått personer som hakar upp sig på snö bröst eller små snoppar. Man tänder väl på en helhet?

ok min älskare har liten snopp, lite synd kanske men jag är så otroligt kåt på honom. Upphetsningen att vara i samma rum som honom går inte att jämföra med mitt tråkiga ex som var rejält utrustad. Tror jag aldrig kände sådan lustiger honom trots hans paket. 

så näää, fattar inte. En människa är sexig utifrån att han/hon är just som de är. Inte att en kroppsdel ser ut på ett visst sätt.

• Anonym (Hin håle)

TS fy på dig, vad säger du nu 5 år senare....va...va va? 

• Anonym (Biologi)
    Anonym (.) skrev 2017-08-12 18:35:12 följande:

Det är verkligen olika det där.

Jag har större än medel, fin form osv. Min kille bryr sig ändå inte om mina bröst utan bara om min rumpa. Och jag kan ändå ha komplex-tendenser att han kanske gillar ännu större rumpor...

Är den här bröst eller rumpa grejen en myt eller ligger det något i det? :P 

Jag är bisexuell, men bryr mig verkligen inte om storlek på varken det ena eller det andra på de kvinnor jag ligger med. Allt kan vara vackert i mina ögon

Kvinnliga former ? runda höfter och stora bröst ? är en del av den mänskliga evolutionsprocessen. I männens ögon har dessa betraktats som värdefulla beståndsdelar i processen att föda och amma barn. Kvinnorna i sin tur letar efter pålitliga män som är beredda att ställa upp med sina resurser under tiden barnet växer upp.

Detta leder till det rimliga antagande att kvinnan skulle vara mer selektiv än mannen i sitt val. Då hon investerar mest tid i omhändertagandet av barnet (med graviditeten inräknad) är det extra viktigt för henne att hitta en lämplig partner. I sin tur medför detta en större konkurrens bland män om den som väljer partner på ?motsatta sidan? är mer nogräknad. I djurriket kan det snedvridna förhållandet manifesteras i form av strider mellan hanar alternativt olika slags uppvisningar från deras sida för att imponera på honor. I processen föds också mer aggressiva tendenser hos hanarna och åtskilligt går att igenkänna hos det mänskliga släktet.

www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html

• Anonym (Nope)
    100kgpappa skrev 2017-08-11 23:11:55 följande:
    Nu har ju brösten även ett syfte att göra kvinnan sexuellt attraktiv, det är därför brösten är onödigt stora. (oftast onödigt stora i vart fall)

Det går inte att bara säga till Ts stt ignorera det han känner. Han tänder på stora bröst, trodde han kunde se förbi det när han var nykär. Nu är den fasen över och han inser att det var viktigare än han trodde.

En del kvinnor kan inte tänka sig att vars ihop med män som har liten kuk, eller är för korta, osv. Man har olika preferenser helt enkelt.

I TS fall är det bara att göra slut och hitta någon storbystad kvinna, eller acceptera läget.
    Stämmer ej. I samhällen där kvinnor går barbröstade är bröst inget sexuellt. 
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Nope) skrev 2022-11-03 12:23:08 följande:
    Stämmer ej. I samhällen där kvinnor går barbröstade är bröst inget sexuellt. 

En evolutionär förklaring till att männen å andra sidan söker yngre kvinnor har att göra med kvinnans funktion som föderska. Åldersrelaterade aspekter inbegriper sådant som breda höfter och stora bröst, vilket bådadera är positiva faktorer för födande och livgivande av barn. Fysisk attraktion är rent allmänt en annan bidragande orsak. Som ett led i dessa omständigheter blir mannens val präglade av vad vi kallar för ytliga preferenser medan kvinnans fokus i högre grad riktas mot andra egenskaper.

Kvinnliga former ? runda höfter och stora bröst ? är en del av den mänskliga evolutionsprocessen. I männens ögon har dessa betraktats som värdefulla beståndsdelar i processen att föda och amma barn. Kvinnorna i sin tur letar efter pålitliga män som är beredda att ställa upp med sina resurser under tiden barnet växer upp.

https://www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html

• Anonym (Nope)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-03 13:11:16 följande:

En evolutionär förklaring till att männen å andra sidan söker yngre kvinnor har att göra med kvinnans funktion som föderska. Åldersrelaterade aspekter inbegriper sådant som breda höfter och stora bröst, vilket bådadera är positiva faktorer för födande och livgivande av barn. Fysisk attraktion är rent allmänt en annan bidragande orsak. Som ett led i dessa omständigheter blir mannens val präglade av vad vi kallar för ytliga preferenser medan kvinnans fokus i högre grad riktas mot andra egenskaper.

https://www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html

Och höfter breddas efter bärande o födande av barn. Brösten är inte som störst i ungdomen heller. Fastast absolut .  Bröstens "sexuella" funktion (koppling bröst - vagina) FÖR KVINNAN, handlar om att det hjälper till i läkningen efter barnafödande att dra ihop underlivet, dvs genom stimulansen genom amning hjälper detta.

Hade bröst varit något evulotionärt sexuellt hade alla folkslag tänt på bröst, vilket inte är i samhällen med barbröstade kvinnor.
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Nope) skrev 2022-11-03 13:44:24 följande:
    Och höfter breddas efter bärande o födande av barn. Brösten är inte som störst i ungdomen heller. Fastast absolut .  Bröstens "sexuella" funktion (koppling bröst - vagina) FÖR KVINNAN, handlar om att det hjälper till i läkningen efter barnafödande att dra ihop underlivet, dvs genom stimulansen genom amning hjälper detta.

Hade bröst varit något evulotionärt sexuellt hade alla folkslag tänt på bröst, vilket inte är i samhällen med barbröstade kvinnor.
    Lever vi i ett samhälle med barbröstade kvinnor?
  • Anonym (Utlandssvensk)

TS hur gick det? Fick du tag i en stor tutted tjej sen?? Cool

• Anonym (Nope)
    Anonym (Biologi) skrev 2022-11-03 13:46:03 följande:
    Lever vi i ett samhälle med barbröstade kvinnor?
    Näe, men va inte länge sen vi hade ett betydligt mer avslappnat förhållningssätt till bröst där man tom på nyhetsinslag  på tv kunde intervjua folk på stranden i helt andra frågor bland barbystade tjejer, kvinnor utan att nån höjde på ögonbrynet. Du hänsvisar till biologi, du menar att den skiljer sig så mkt och ändras så fort?
  • Anonym (H)

Det är en kroppsdel utan varken hjärna eller mun. Bestäm dig för vad som är viktigt i livet och vilka egenskaper du söker hos någon att bli gammal med. Ett par bröst tror jag inte ger dig ett lyckligt liv

• Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2022-11-03 20:08:30 följande:

Det är en kroppsdel utan varken hjärna eller mun. Bestäm dig för vad som är viktigt i livet och vilka egenskaper du söker hos någon att bli gammal med. Ett par bröst tror jag inte ger dig ett lyckligt liv

Nää, de gör inget lyckligt liv .... men de bidrar till det!
  • Anonym (Biologi)
    Anonym (Nope) skrev 2022-11-03 19:06:35 följande:
    Näe, men va inte länge sen vi hade ett betydligt mer avslappnat förhållningssätt till bröst där man tom på nyhetsinslag  på tv kunde intervjua folk på stranden i helt andra frågor bland barbystade tjejer, kvinnor utan att nån höjde på ögonbrynet. Du hänsvisar till biologi, du menar att den skiljer sig så mkt och ändras så fort?

Åldersrelaterade aspekter inbegriper sådant som breda höfter och stora bröst, vilket bådadera är positiva faktorer för födande och livgivande av barn. Fysisk attraktion är rent allmänt en annan bidragande orsak. Som ett led i dessa omständigheter blir mannens val präglade av vad vi kallar för ytliga preferenser medan kvinnans fokus i högre grad riktas mot andra egenskaper.

www.psykologisktvetande.se/val-av-partner.html

• Anonym (Hmm)
    Limhirt skrev 2022-11-03 20:28:36 följande:

Hur slut i huvvu får man bli? Sug på dem.

Yepp. suger på dem. Nomnomnom
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Min tjej och jag!) skrev 2017-04-09 21:20:24 följande:
    Har alltid stirrat mig blind på stora pattar. Ok. lite överdrivet såklart, men vil gillar olika och jag är en bröstkille.

Låter jag ytlig som har problem med i princip helt platta bröst som egentligen bara är två små vårtor?

Nej jag tycker inte du är ytlig. Då hade du aldrig ens gått på en till dejt med denna tjej.

Tjejer med obefintliga bröst som du beskriver brukar ofta vara ganska smala/ tunna/ på gränsen till spinkiga. Medans tjejer med lite större bröst ofta har lite mer former, lite rundade i ansiktet och ev lite mer kvinnlig aura. Sen kan man kika vidare på livsstil, den förstnämnda är kanske inte så förtjust i mat medans den andre kanske finner det roligare och lite beroende på vad du själv har för intressen så kanske det ena funkar bättre än det andra. Nu behöver det här inte alls stämma utan det är väldigt generaliserat. Men om du funderar kanske kan det kanske finnas nått djupare? Att det inte bara är brösten det handlar om utan ?helhetsupplevelsen?? I  så fall är hon kanske inte tjejen för dig, precis som att en kort kille inte tilltalar alla tjejer eller blonda killar/ killar med massa hårväxt/ för lite hårväxt osv. 

Men du behöver faktiskt bestämma dig nu för om du ska fortsätta den här relationen eller inte. Annars måste du ge henne chansen att hitta någon annan. 

Svar på tråden Min tjej har "inga" bröst!!