• Anonym (Min tjej och jag!)

Min tjej har "inga" bröst!!

Har nytt förhållande sedan ett halvår (vi är båda cirka 30) och det känns så himla bra! Bara det att jag inte kan släppa tanken på hennes minimala bröst som inte ens fyller upp en a-kupa. Kommer på mig att jag tänker på mitt ex som hade fyllig d-kupa och tänker på hur sköna och mjuka de var. Kan bara inte tända på små taxöron...

Tänder annars på allt som har med min nya tjej att göra utan brösten!!

Hur ska jag göra/hur ska jag tänka??

• Svar på tråden Min tjej har "inga" bröst!!
  • pallazathena

Om man har komplex för sin kropp är inte nödvändigtvis skönhetsoperationer den långsiktigt mest effektiva lösningen. Komplex kan minska om man lär sig uppskatta sin kropp som den är. Men det är förstås betydligt svårare att göra det om man skulle ha en partner som hetsar en till att operera sig och inte tycker att man duger som man är.

• Anonym (alle)
    Anonym (Tärnan) skrev 2017-04-19 14:57:12 följande:
    Ja, fast jag som är kvinna själv är väl medveten om att många av kvinnligt kön har komplex för sina bröst, framförallt om de är pyttesmå (d.v.s. typ obefintliga som TS beskriver) eller väldigt asymmetriska. Det kan mycket möjligt vara så att hon själv har stora komplex och gärna skulle vilja förstora sina bröst men aldrig tagit tag i det eller inte haft råd. Med lite uppmuntran från TS kanske hon vill det. Det kan göra både henne och TS lyckligare och lyckligare tillsammans. Han får ju dock lägga fram det på ett snyggt sätt.
    Komplex blir knappast mindre av att ens pojkvän visar att han är missnöjd med din kropp. Bästa sättet är att jobba med sig själv och även hitta någon som tycker om dig för den du är.
    Att operera bort komplex för att blidka en man är aldrig att rekommendera. I synnerhet en man som TS, som beskriver kvinnors kroppar på jäkligt äckligt sett med ord som bara småpojkar använder.

Anledningen till att vissa har komplex beror just på sådana som TS. Antar att man då ska uppmuntra det genom att ge honom rätt? Eller vad var din tanke?
  • molly50
    Anonym (Tärnan) skrev 2017-04-19 14:57:12 följande:
    Ja, fast jag som är kvinna själv är väl medveten om att många av kvinnligt kön har komplex för sina bröst, framförallt om de är pyttesmå (d.v.s. typ obefintliga som TS beskriver) eller väldigt asymmetriska. Det kan mycket möjligt vara så att hon själv har stora komplex och gärna skulle vilja förstora sina bröst men aldrig tagit tag i det eller inte haft råd. Med lite uppmuntran från TS kanske hon vill det. Det kan göra både henne och TS lyckligare och lyckligare tillsammans. Han får ju dock lägga fram det på ett snyggt sätt.
    Men om hans tjej nu har komplex för sina bröst (vilket vi inte ens vet) så är det väl bättre att det får komma från henne själv,om hon vill låta förstora dem?
    Att han ska påpeka för henne att hon inte duger som hon är,i hans ögon,lär inte göra hennes eventuella komplex bättre. Snarare tvärtom.
    Och med tanke på hur han pratar om hennes kropp och vilka ord han använder sig av så undrar man om han verkligen har några äkta känslor för henne eller om han bara ser henne som en knulldocka.
    De har dessutom bara varit tillsammans i ett halvår.
    Varför ska man gå med på att förändra sig för någon man varit tillsammans med en så pass kort tid när man inte ens vet om det kommer att hålla?
    Att operera in silikon är dessutom förenat med risker.
    Om man bryr sig om sin partner så bör man se det ur en hälsoaspekt också.
    Carpe Diem
  • Anonym (Utlandssvensk)

TS hur har det gått?

Förstå att du har det jobbigt. Hade själv en gång en flickvän men stekta ägg och det blir ju ganska tråkigt när det inte finns något att hålla i när askan går.

Tycker du ska ta upp frågan igen om silicon eller får du nog fundera på att hitta någon annan.

Lycka till!

• molly50
    Anonym (Utlandssvensk) skrev 2017-04-21 06:44:03 följande:

TS hur har det gått?

Förstå att du har det jobbigt. Hade själv en gång en flickvän men stekta ägg och det blir ju ganska tråkigt när det inte finns något att hålla i när askan går.

Tycker du ska ta upp frågan igen om silicon eller får du nog fundera på att hitta någon annan.

Lycka till!

Det är nog bättre om han letar efter någon annan som duger som hon är i hans ögon.
    Det är ju uppenbart att han inte älskar sin flickvän utan bara ser henne som en knulldocka.
    Hade han brytt sig om henne och hennes hälsa så hade han inte ens tänkt tanken på att betala henne för att hon ska lägga sig under kniven.
    Carpe Diem
  • Anonym (Utlandssvensk)

Mycket dubbel moral nu...

Är det lika hemskt att be sin man raka bröstet?

• molly50
    Anonym (Utlandssvensk) skrev 2017-04-26 22:34:23 följande:

Mycket dubbel moral nu...

Är det lika hemskt att be sin man raka bröstet?

Vad är det som är dubbelmoral,menar du?

Och varför ska man be sin man att raka bröstet?
    Älskar man honom som han är så är väl det knappast en sak man bryr sig om.
    I alla fall gör inte jag det.
    Sen är det väl inte riktigt samma sak att raka bröstet som att förstora sina bröst.
    Hår växer ut igen.
    En bröstoperation är dessutom förenad med risker såsom t ex läckage av silikonet med allt vad det innebär.
    Är det verkligen något man vill utsätta den man påstår sig älska för?
    Carpe Diem
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Min tjej och jag!) skrev 2017-04-09 21:20:24 följande:
    Har alltid stirrat mig blind på stora pattar. Ok. lite överdrivet såklart, men vil gillar olika och jag är en bröstkille.

Låter jag ytlig som har problem med i princip helt platta bröst som egentligen bara är två små vårtor?
    Så varför blev du ihop med henne då? man märker ganska fort dessa saker, eller?
  • Anonym (Anonymmmm)
    Anonym (Min tjej och jag!) skrev 2017-04-09 20:11:53 följande:

Har nytt förhållande sedan ett halvår (vi är båda cirka 30) och det känns så himla bra! Bara det att jag inte kan släppa tanken på hennes minimala bröst som inte ens fyller upp en a-kupa. Kommer på mig att jag tänker på mitt ex som hade fyllig d-kupa och tänker på hur sköna och mjuka de var. Kan bara inte tända på små taxöron...

Tänder annars på allt som har med min nya tjej att göra utan brösten!!

Hur ska jag göra/hur ska jag tänka??

Tre val. Val 1. Acceptera faktum och släpp frågan. Val 2. Få din flickvän att själva vilja göra en förstoring. Val 3. Gör slut och hitta en med större.
Svar på tråden Min tjej har "inga" bröst!!