• Anonym (Orkar inte.)

Han är som helt förändrad efter vi fick barn

Min sambo och jag fick en dotter i december och efter det har han blivit som förbytt.

Han är inte alls så kärleksfull som förut, han är rent ut elak väldigt ofta. Det började när vår dotter var 4 veckor, då sa han: "du är inte lika snygg längre, du är fet nu bara" sen klagar han på att jag inte gör tillräckligt i hemmet, eller att jag inte gör allt lika bra som andra tjejer som hans vänner är tillsammans med. Efter detta har det bara fortsatt, konstanta pikar och han nyper mig ofta i huden vid magen som fortfarande inte gått ihop.

Han dödade även en hamster som jag haft sedan innan vi träffades bara för att den "luktade" som han sa. Han har inte tagit vår dotter en enda natt eller dag heller så jag fått sova. På helger drar han ofta iväg på något han känner för så hjälp finns typ inte.

Innan vi fick barn var han noga med att berätta hur mkt han älskade mig, att jag var vacker och världens bästa osv. Nu säger han att han älskar mig MEN att jag är fulare... inte så kul att höra! Han gör mig ledsen varje jäkla dag och när jag tar upp det ber han om ursäkt men dagen efter är det som han glömt vad jag sagt. Känner mig så deppig och vill inte ens att han ska komma hem från jobbet längre, blir bara stressad när kl närmar sig 17 och han snart är hemma.

Vad kan jag göra för att han ska fatta hur sårad jag blir av detta? Jag vill ju inte behöva lämna honom men jag känner ju hur jag börjar åtsidosätta mina behov vaaarje dag för att han ska bli nöjd och jag vill inte ha det så.

• Svar på tråden Han är som helt förändrad efter vi fick barn
  • Anonym (M)

Glöm inte bort att män också får förlossningsdepressioner.

Pappans förlossningsdepression

Mäns depression kan se annorlunda ut än kvinnans 
    Män kan ha något annorlunda symtom än kvinnor som drabbas av förlossningsdepression. Kvinnor känner ofta en stor hopplöshet och skuldkänslor. Männen kan drabbas av samma känslor men också få reaktioner som avsaknad av stresströskel, missbruk av till exempel alkohol, oförklarliga vredesutbrott, oro och tillbakadragenhet. 

• LFF
    Anonym (M) skrev 2017-03-31 15:09:21 följande:

Glöm inte bort att män också får förlossningsdepressioner.

Pappans förlossningsdepression

Mäns depression kan se annorlunda ut än kvinnans 
    Män kan ha något annorlunda symtom än kvinnor som drabbas av förlossningsdepression. Kvinnor känner ofta en stor hopplöshet och skuldkänslor. Männen kan drabbas av samma känslor men också få reaktioner som avsaknad av stresströskel, missbruk av till exempel alkohol, oförklarliga vredesutbrott, oro och tillbakadragenhet. 

Absolut, men när inte ens hans mamma skulle låta honom vara ensam med katterna så känns förlossningsdepression långt borta. Plus att han har dödat ett djur!
  • HotPink
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-31 08:35:04 följande:

Du har så rätt, jag skjuter på det men hoppet är det sista som överger en?! Men det ska inte få fortgå.

Det är en köpes som vi bor i, han är skriven här men inte mer än så.

Då säger du upp han med ett kontrakt, om du vill ha kvar lägenheten.. Annars sälj den..

Det finns inget hopp i att han blir en bättre människa, han kommer fortsätta å fortsätta.. Tills du ligger på golvet medvetslös och eran dotter ligger brevid gråtandes så tyst som möjligt för att inte göra sin pappa arg..

Snälla, tänk dig för.. Även om hoppet finns, så är det falska förhoppningar..
  • Stårschan

Lycka till i helgen TS. Jag tänker på dig.

• Anonym (Orkar inte.)
    Stårschan skrev 2017-03-31 16:53:06 följande:

Lycka till i helgen TS. Jag tänker på dig.

Tack!!
  • Anonym (Orkar inte.)
    HotPink skrev 2017-03-31 16:45:32 följande:

Då säger du upp han med ett kontrakt, om du vill ha kvar lägenheten.. Annars sälj den..

Det finns inget hopp i att han blir en bättre människa, han kommer fortsätta å fortsätta.. Tills du ligger på golvet medvetslös och eran dotter ligger brevid gråtandes så tyst som möjligt för att inte göra sin pappa arg..

Snälla, tänk dig för.. Även om hoppet finns, så är det falska förhoppningar..

Jag ska kolla upp hur jag löser den biten smidigast utan konstigheter. Om han har någon rättighet eller inte så jag vet allt.
  • HotPink
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-31 18:01:24 följande:

Jag ska kolla upp hur jag löser den biten smidigast utan konstigheter. Om han har någon rättighet eller inte så jag vet allt.

Jag har själv vart i den situationen där jag var tvungen att sälja min lägenhet och flytta för att mitt x vägrade då han hade bott där mer än 6 mån. Han var dock aldrig skriven på min adress.

Kolla upp hur du kan göra det bästa för dig och er dotter.
  • AndreaBD
    Anonym (Orkar inte.) skrev 2017-03-31 09:18:58 följande:
    Ska kolla upp den boken, just nu känner jag att jag skulle vilja läsa massor liknande!
    En klassiker är "kvinnor som älskar för mycket "  av Robin Norwood. Väldigt bra för alla som lätt fastnar för fel man.
  • Anonym (Orkar inte.)
    AndreaBD skrev 2017-03-31 22:40:51 följande:

En klassiker är "kvinnor som älskar för mycket "  av Robin Norwood. Väldigt bra för alla som lätt fastnar för fel man.

Tack
  • Anonym (Orkar inte.)

Jag kommer använda mig av denna tråd för att skriva av mig lite. Har liksom ingenstans att vända.mig just nu och jag behöver mest ventilera. Igår var han irriterad som vanligt när han kom hem, jag stod i köket och småskrek för sig själv om att jag inte gör något alls, han kastade ett glas i diskhon som höll iaf och en tiger som vår dotter leker med vid köksbordet slängde han in i väggen men enligt honom var han inte arg bara småirriterad. När vår dotter hade somnat pratade jag med han igen, att jag vill inte ha det såhär och att jag hatar när han skriker eller slänger saker, han sa att han förstod och att det inte är okej. Att han inte brukar bli såhär men att det bara har varit mkt på jobbet sista tiden.

Svar på tråden Han är som helt förändrad efter vi fick barn