• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Mjbo
    A1987 skrev 2017-05-16 16:27:31 följande:

18 ägg fick dom ut på mej idag! Sjukt bra medicinering, så inga problem med plocket, endast på slutet tog det riktigt ont. Medicinen slutade verka, läkaren hade lyckats punktera genom något större blodkärl och det blödde massor efteråt! En stund fick dom hålla på för att få blödningdn att avta, sen fick jag gå o vila mej :)

I fredags fick jag höra att det inte kommer bli någon insättning, utan får vänta på fet. Idag såg dom ändå inga förhinder för insättning denna vecka, så nu har vi bokat tills torsdag! Håller tummarna och tårna, dricker massor och bara vilar mej ihop om att allt skall gå bra tills torsdag. Om änns 2 ägg överlever, så är jag nöjd! :)

Har ni varit sjuka efter äggplocket? Känner mej riktigt trasig där nere :/ varje rörelse tar ont, men en del av svulnaden har jag fått att gå ner.

Stort grattis till så himla många ägg! Och såklart till att det blir insättning så snart! Så spännande!! :) :)

Nu är vi många som snart är ruvare. Så roligt att vi gör det tillsammans. Jag hoppas så att alla lyckas! :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-16 17:45:23 följande:

29:e maj, 18 dagar efter äggplock!29:e maj, 18 dagar efter äggplock. 13 dagar kvar!

Va kul. Man kommer ju gå som på nålar fram tills dess! :) håller tummarna!
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-16 17:53:09 följande:

Öm i magen o underlivet, känns som kraftig ägglossning typ, mera högg/stick än molvärk men blöder inte längre :)

Jag har oxå mycket hugg och stick. Är så svullen så de ser ut som att ja är gravid i 6e månaden. Ligger på soffan och har gjort i princip hela dagen, så ont så fy tusan. Men men. Jag hoppas så att man får något gott av detta. Jag kan inte tänka mig att man skulle göra fett flera gånger. Beundrar alla kvinnor/par som gör detta många många gånger. Jag vet ärligt talat inte om jag skulle klara av det.

Jag blöder fortfarande mycket men jag antar att det ger med sig snart..
  • A1987
    kastrullen skrev 2017-05-16 17:21:39 följande:

Bra jobbat! Åh, va kul om det blir insättning ändå! Läkaren frågade mig idag om jag hade några symtom på överstimulering, pga vanligt när man får ut så många ägg, men jag mår bra! Så det kan nog gå bra för dig med.

Jag vet inte om det gjorde jätteont, å andra sidan så åt jag smärtstillande hela den dagen. Men nog kändes det! Dagen efter tog jag bara Alvedon på morgonen, sen klarade jag mig utan. Kände mig mest bara öm och svullen, hade dock inga problem att arbeta men då har jag inte nåt fysiskt krävande jobb heller.

Hon frågade mej också, men har nog inte känt av något som kunde vara överstimulering. Är dålig på att äta smärtstillande och tänkte dessutom, att om jag inte känner smärtan kommer jag att vara "för duktig" och röra på mej för mycket :D har semester fram till 5.6, så får i lugn och ro ligga på soffan :)

Vad spännande med insättning för dej idag! Nu får vi hålla upp alla tummar och tår!
  • A1987
    Mjbo skrev 2017-05-16 18:00:54 följande:

Stort grattis till så himla många ägg! Och såklart till att det blir insättning så snart! Så spännande!! :) :)

Nu är vi många som snart är ruvare. Så roligt att vi gör det tillsammans. Jag hoppas så att alla lyckas! :)

Jaa! Är nog glad över mängden ägg, men vet att det kan påverka kvaliteten :/ därför hoppas jag på änns 2 som skulle överleva, en i mej och en i frysen för framtida behov :D När har du insättning?
  • Mjbo
    A1987 skrev 2017-05-16 19:21:33 följande:

Jaa! Är nog glad över mängden ägg, men vet att det kan påverka kvaliteten :/ därför hoppas jag på änns 2 som skulle överleva, en i mej och en i frysen för framtida behov :D När har du insättning?

Jasså är det Så, det visste jag inte att det påverkade. Så får vi hoppas att både mängden och kvalitén va bra trotts högt antal.

Jag vet inte än när de blir insättning. Kliniken ringer imorgon och meddelar hur många som befruktats av de 7 Dom fick ut:) då får ja även veta när de blir insättning.
  • kastrullen
    A1987 skrev 2017-05-16 19:19:15 följande:

Hon frågade mej också, men har nog inte känt av något som kunde vara överstimulering. Är dålig på att äta smärtstillande och tänkte dessutom, att om jag inte känner smärtan kommer jag att vara "för duktig" och röra på mej för mycket :D har semester fram till 5.6, så får i lugn och ro ligga på soffan :)

Vad spännande med insättning för dej idag! Nu får vi hålla upp alla tummar och tår!

Haha du låter väldigt pigg? Jag sov bort resterande av dagen efter äggplocket :)

Ja det känns väldigt bra, tack så mycket! Nu är det inte mycket mer att göra än vänta och hålla tummarna!
  • fanola

Idag fick jag min mens efter missfallet.. Ska ringa kliniken imorgon och förhoppningsvis så överlever våra ägg upptiningen så att 1 kan återföras..

Det är både sorg blandat med glädje..

Trodde lixom jag idag skulle börja bli rund å kanske veta vad vi väntade för kön.. Men återigen står jag på ruta 1.. Inget barn, 2 st MA..

Frågan är när man kan bli lycklig igen..

6 års väntan på dig älskade barn.. 0 barn, 2 MA
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-16 19:42:33 följande:

Haha du låter väldigt pigg? Jag sov bort resterande av dagen efter äggplocket :)

Ja det känns väldigt bra, tack så mycket! Nu är det inte mycket mer att göra än vänta och hålla tummarna!

Känner igen mig att sova hela dagen. Jag har endast klivit upp ur soffan för att äta eller toabesök. Annars har jag varierar mellan kolla film och sova hela dagen. Gör fruktansvärt ont än, och ser ut som att ja gått halva graviditeten på magen.. Men jag hoppas man är piggare imorgon :)
  • Mjbo
    fanola skrev 2017-05-16 20:26:59 följande:

Idag fick jag min mens efter missfallet.. Ska ringa kliniken imorgon och förhoppningsvis så överlever våra ägg upptiningen så att 1 kan återföras..

Det är både sorg blandat med glädje..

Trodde lixom jag idag skulle börja bli rund å kanske veta vad vi väntade för kön.. Men återigen står jag på ruta 1.. Inget barn, 2 st MA..

Frågan är när man kan bli lycklig igen..

Oj vad jag lider med dig när jag läste detta. Beklagar så hemskt mycket. Finns inte ens ord.

Jag hoppas att du orkar kämpa på, snart blir det din tur, och då kommer allting vara så värt det. Ge inte upp <3
Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017