STHLMivf17 skrev 2017-05-13 09:57:19 följande:
Åh, tack för att du frågar :) Har haft så mycket annat under veckan så har varit bortkopplad från FL ett tag.
Har nu kört på med Gonal-f:en sedan i söndags förra veckan. Märker just ingenting av den annat än att jag kanske är något tröttare. Har även tagit Orgalutran i 2 dagar och det går fint - hade förväntat mig något mycket värre. Märker knappt av den. Kan tipsa om att hålla ett glas med kallt vatten över området precis efter sprutan. Det lindrar det som spänner och svider. Jag svettas nu mer på nätterna och luktar svett på morgonen - måste vara kopplat till alla hormoner för jag luktar ALDRIG svett annars.
Igår var vi på första ul, hade 12 fina ägg som växte bra. Ska köra på några dagar till och de förväntar sig runt 20 mogna ägg vid äggplock, som förmodligen blir nästa fredag. Blir det fler än 20 ägg får vi ingen insättning den här månaden pga risk för överstimulering, men å andra sidan har vi då fler möjliga insättningsförsök framöver. Det känns okej även om vi är bra sugna på att sätta in nu. Hur har det gått för dig och ni alla andra tjejer? Ska försöka backa och läsa in mig i tråden igen :) kram och trevlig helg!
De är nog bra att koppla bort fl ett tag, gjorde det jag med i början när väntetiden va dom värst tyckte jag. Så man ju de fundera på annat :)
Ja hormoner är det fullt av i kroppen, känner igen det du skriver... även om de inte påverkar mitt svettande så känner jag det på andra sätt:)
Jag har dock hade tre jätte bra dagar nu. Varit glad och så. Känns så skönt:)
Som min sambo sa till mig i förrgår att han va så glad för jag va mig själv igen, att han kände igen mig igen! Det har nog påverkat honom mer än vad man tror alla dessa hormoner i kvinnan ;)
Ikväll är det dags för förhoppningsvis min sista bemfola spruta någonsin! :) och imorgon är det dags för ovitrelle. Är lite nervös för den, men de ska nog gå bra det med. Äggplock blir på tisdag kl 08.00 :)
Va bra att du känner att de är ok om insättningen skjuts upp, jag tror ärligt inte att jag hade tagit det särskilt bra alls... Men de är ju inte så mycket att göra åt så egentligen är de ju inget att oroa sig över. De är kanske bättre så än att de sätter in när de inte finns bra förutsättningar... man vill även att den lilla ska stanna pch må bra där inne såklart. Så du gör helt rätt i att ta det på det viset du gör :) starkt gjort! :)