• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Jangeles
    kastrullen skrev 2017-05-11 15:24:19 följande:
    Tack! Det känns bra men samtidigt så måste ju det där perfekta ägget finnas med i den högen. Ska bli spännande att höra hur många som befruktas imorgon.

Haha ja den här svullna magen är hemsk. Vill helst inte ha byxor alls!

Va spännande! Håller tummarna för att de hittar det där guldägget till er! :)
    Jag går i Falun :) dom ringde nyss o sa o gav mig nytt schema, 112 enheter menopur + orgalutran i 2 dagar sedan otrivelle på lördag kl 21.

Kl 9 skall vi vara på kliniken på måndag :D spännande!

Vilken klinik går ni på?
  • Hornkatten

Jag skulle ju få insättning idag med det blev uppskjutet till söndag (dag 5) för allt se vilket embryo som är de bästa. Det blev 3st så nu håller vi tummar och tår här hemma.

Vi går privat just nu hos Sophiahemmet men ligger även i kö till Fertilittetscentrum i Stockholm.

• Mjbo
    Hornkatten skrev 2017-05-11 15:47:14 följande:

Jag skulle ju få insättning idag med det blev uppskjutet till söndag (dag 5) för allt se vilket embryo som är de bästa. Det blev 3st så nu håller vi tummar och tår här hemma.

Vi går privat just nu hos Sophiahemmet men ligger även i kö till Fertilittetscentrum i Stockholm.

Åh nej va drygt ändå att de blev flyttat! Men ändå bra att få 5 dagars, hörde att de va bättre att sätta in sånna så de är ju såklart inget negativt i det! Kämpa på och håll dig sysselsatt så är det snart söndag!! :)
  • Mjbo
    Rosenblad skrev 2017-05-11 15:30:41 följande:

Kul att läsa att det händer lite här :) Själv väntar man på mensen så vi kan börja sätta igång med sprutorna. Är just nu på dag 25 och har som kortast haft en cykel med 25 dagar de senaste 2 åren så jag vill bara att det ska va en sånn månad nu!! Vill ju bara börja med sprutorna nu så vi kommer nånvart. Har ont i brösten och börjat få mensvärk så för första gången på två år kommer jag jubla när jag ser blod, haha.. känns sjukt konstigt :)

Haha visst är det konstigt att ena månaden vill man inte veta av memsen och nästa längtar man tills den kommer så man spricker :)

Jag håller tummarna för dig att den kommer igång snart så du oxå får börja med sprutor och allt vad det innebär! :)
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-11 15:31:33 följande:

Jag går i Falun :) dom ringde nyss o sa o gav mig nytt schema, 112 enheter menopur + orgalutran i 2 dagar sedan otrivelle på lördag kl 21.

Vilken klinik går ni på?

Jag går oxå i Falun:) ska göra äggplock tisdag kl 08 :) så himla spännande! Du får meddela hur ont de gjorde efter du gjort de sen ;)
  • kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-11 15:27:40 följande:

Ja verkligen de förstår jag att de måste va ett spänt dygn åt er nu tills dom ringer :) såg de bra ut på spermafronten åt er eller fick ni inte veta det nå idag kanske?

Hur mår du nu då? Kan du gå och sitta som vanligt eller gör det ont?

Jag håller mina tummar!

Nä fick inte så mycket information om spermierna mer än att de var ok med det som de hade fått och vi fick åka hem.

Jag mår ganska bra. Lite trött men det tror jag beror på medicinerna. Öm om magen, men äter lite smärtstillande fortfarande. Inga problem att röra sig alls!
  • kastrullen
    Jangeles skrev 2017-05-11 15:31:33 följande:

Vilken klinik går ni på?

Vi går på Carl von Linné i Uppsala.
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-11 17:20:34 följande:

Nä fick inte så mycket information om spermierna mer än att de var ok med det som de hade fått och vi fick åka hem.

Jag mår ganska bra. Lite trött men det tror jag beror på medicinerna. Öm om magen, men äter lite smärtstillande fortfarande. Inga problem att röra sig alls!

Okej men de va ju bra det iallafall :)

Då får du vila vidare så hoppas vi på din tur denna gång! :)
  • Mjbo
    STHLMivf17 skrev 2017-05-08 11:10:15 följande:

Hej tjejer,

Uppdatering:

Jag tog första sprutan igår kväll, blev väldigt nervös och humöret sviktade rätt kraftigt inför detta. Men själva sprutan gick bra och känner ingenting av den.

Hur lång tid efter första sprutan har ni fått planerat ul & äggplock? Vi försöker planera en resa men inser att det är väldigt dålig timing... :)

Länge sedan vi hörde något från dig nu! Hur går det för dig med sprutorna? Har du fått någon tid för blodprov eller ul än? :)

Hoppas allt är bra!
  • A1987

Första gången jag gråter och känner att det här med ivf är tungt.

Tisdagens ul visade 13st 9-11mm blåsor. Dagens ul visade 21st 9-20mm blåsor. Alla under 10mm räknade hon inte änns. Nu är det risk för hyper och blir antagligen ingen insättning efter äggplock. HUR MYCKET SKIT SKALL EN MÄNSKA BEHÖVA TA? Jaa, hoppades innerstinne kanske lite för mycket på detta första varv, hade inte änns tänkt tanken på att jag kunde bli överstimulerad... På tisdag blir det iaf äggplock.

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017