• Mjbo

Första gången IVF Maj 2017

Hej!

Har tagit bort min äggledare och under operation såg dom att även den andra vad obrukbar, så det finns NOLL chans för mig att bli gravid på naturlig väg.

Jag skall nu dra igång med IVF i början på Maj i år, och undrar om det är fler som gör detta för första gången? Jag är helt ny i den här världen och det är mycket funderingar och tankar..

Var på möte på IVF kliniken i förrgår och har gjort vul och blodprov, visade att jag har en mycket hög halt av äggblåsor, vilket dom sa va positivt. Mannens spermier ligger långt över medel både i snabbhet och antal, så enligt dom så har vi stora chanser att bli gravida med hjälp av IVF. Dock är det mycket ärrbildningar i buken, runt äggledarna osv vilket kan göra det svårare att fastna tydligen...

Såå.. Jag har väl egentligen ingen fråga, Vill mest ha kontakt med någon/några som är i liknande sits som mig, och som gör detta för första gången..

Nu i början på maj så kommer jag dra igång med alla sprutor, mediciner och allt vad det innebär.. Någon som vill följas åt? :) 

• Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-10 19:49:10 följande:

Hej! Ny här så detta blir mitt första inlägg :)

Sprutstart 24/4 med menopur och har successivt fått öka dosen till 225 enheter. Har sprutat i 17 dagar nu och imorgon gäller det, har inte äggblåsorna växt till sig så väljer de att avsluta behandlingen och vi får vänta till hösten vilket känns surt.:(

Försöker verkligen att se detta som en provomgång men det är svårt då jag innerst inne lever på hoppet om att greja detta innan sommaruppehållet.

Vad är gränsen för hur små samt få äggblåsorna får vara vid äggplock?

Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag själv inte vet svaret, men ja måste säga att ja förstår om du är sjukt nervös, spänd och förväntansfull för morgondagen! Måste va extremt pressande att vara i din situation :(

Jag ska oxå på ul och blodprov imorgon för andra gången denna vecka. Har fått höja dosen till 225 jag med.

I måndags när jag va in hade jag 10 blåsor, de va runt 8-10mm stora så de såg bra ut, men värdena i blodet va lågt så därför jag fått höjd dos sen dess.

Hoppas att allt ser bra ut imorrn för oss båda! Uppdatera gärna om hur det går!

Är det första försöket? Korta protokollet?
  • Jangeles
    Mjbo skrev 2017-05-10 19:58:49 följande:

Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag själv inte vet svaret, men ja måste säga att ja förstår om du är sjukt nervös, spänd och förväntansfull för morgondagen! Måste va extremt pressande att vara i din situation :(

Jag ska oxå på ul och blodprov imorgon för andra gången denna vecka. Har fått höja dosen till 225 jag med.

I måndags när jag va in hade jag 10 blåsor, de va runt 8-10mm stora så de såg bra ut, men värdena i blodet va lågt så därför jag fått höjd dos sen dess.

Hoppas att allt ser bra ut imorrn för oss båda! Uppdatera gärna om hur det går!

Är det första försöket? Korta protokollet?

Oj vad spännande! Hoppas allt ser bra ut och att du svarar bra på höjningen. Hur länge har du sprutat?:)

Japp, första försöket och korta protokollet. Har "PCO äggstockar" och trång passsge i den högra äggstocken.

Var på ul i tisdags och då hade jag en blåsa som var 15mm någon på 11 mm sen var de väl inte så mycket mer att hurra för men man kan ju ändå inte sluta hoppas ????
  • Mjbo
    Jangeles skrev 2017-05-10 20:26:34 följande:

Oj vad spännande! Hoppas allt ser bra ut och att du svarar bra på höjningen. Hur länge har du sprutat?:)

Japp, första försöket och korta protokollet. Har "PCO äggstockar" och trång passsge i den högra äggstocken.

Var på ul i tisdags och då hade jag en blåsa som var 15mm någon på 11 mm sen var de väl inte så mycket mer att hurra för men man kan ju ändå inte sluta hoppas ????

Ja de hoppas jag med. Vart en omställning bara då de så innan start att jag hade extremt stor risk för överstumulering då jag har ett väldigt högt sånt där amh värde. Men ja vet inte va som är bäst att bli understimulerad eller överstimulerad så ja hoppas på varken eller:D

Jag är inne på sprutdag 10 idag. Tagit 150 enheter bemfola fram till måndag då jag höjt till 225. I lördags började jag med orgalutran varje kväll oxå :) dom har bokat preliminärt äggplock till på måndag, beroende på hur de ser ut imorron nudå.

Jag håller tummarna åt oss båda :) :)
  • kastrullen

Nu ligger jag och vilar ruset av mig på kliniken. 17 ägg fick de ut, det kändes knappt alls och dom har tagit så väl hand om oss. :)

• Jangeles
    kastrullen skrev 2017-05-11 10:30:14 följande:

Nu ligger jag och vilar ruset av mig på kliniken. 17 ägg fick de ut, det kändes knappt alls och dom har tagit så väl hand om oss. :)

Oj!! Vilket gäng :D vad härligt. Då håller vi tummarna nu då :) när ringer dom o lämnar något besked?

Update: Efter att ha lämnat blodprov o ul så verkar det som att det blir äggplock på måndag?! Tappade hakan kan jag säga :D
    6-7 st fina äggblåsor (ca 20 mm) och mitt östradiolvärde som tidigare varit blygsamt låg nu på strax över 4000. Skall dock inte ta ut något i förskott fören kliniken ringer i em o bekräftar det.
  • kastrullen
    Jangeles skrev 2017-05-11 11:34:46 följande:

Oj!! Vilket gäng :D vad härligt. Då håller vi tummarna nu då :) när ringer dom o lämnar något besked?

Update: Efter att ha lämnat blodprov o ul så verkar det som att det blir äggplock på måndag?! Tappade hakan kan jag säga :D

6-7 st fina äggblåsor (ca 20 mm) och mitt östradiolvärde som tidigare varit blygsamt låg nu på strax över 4000. Skall dock inte ta ut något i förskott fören kliniken ringer i em o bekräftar det.

Dom ringer imorgon på förmiddagen och meddelar om och när vi ska stoppa in nåt. Befruktas fem ägg eller fler så kommer dom odla dem i fem dagar, annars så ska vi åter på lördag.

Va kul! Håller tummarna för att det blir så! :)
  • Mjbo

Oj oj här händer de grejer ser jag!

Grattis till så himla många ägg kastrullen!! Måste va skönt att va ett par att välja på:) stort Grattis, och skönt att du även du tyckte att de inte gjorde ont! :)

Jangeles va roligt!! Låter som de går bra för dig med, så himla kul! Vilken klinik går du på?

Och så en uppdate från mig oxå. Har varit på kliniken imorse på blodprov och ul. Allt såg bra ut. 8st äggblåsor ca 13-16mm stora. (Inte konstigt om man har mensvärk och känner sig svullen :p) Värdena i blodet hade stigit rejält sen i måndags då jag ökat dosen så de va jätte bra de med tydligen :)

Ovitrelle ska tas på söndag kväll och sedan blir det äggplock på tisdag kl 08.00 :)

Hejja oss!! Nu börjar det hända grejer i forumet här! Så himla roligt! Jag håller alla mina tummar åt oss!

Hur går det för er andra tjejer? :)

• kastrullen
    Mjbo skrev 2017-05-11 14:38:46 följande:

Oj oj här händer de grejer ser jag!

Grattis till så himla många ägg kastrullen!! Måste va skönt att va ett par att välja på:) stort Grattis, och skönt att du även du tyckte att de inte gjorde ont! :)

Jangeles va roligt!! Låter som de går bra för dig med, så himla kul! Vilken klinik går du på?

Och så en uppdate från mig oxå. Har varit på kliniken imorse på blodprov och ul. Allt såg bra ut. 8st äggblåsor ca 13-16mm stora. (Inte konstigt om man har mensvärk och känner sig svullen :p) Värdena i blodet hade stigit rejält sen i måndags då jag ökat dosen så de va jätte bra de med tydligen :)

Ovitrelle ska tas på söndag kväll och sedan blir det äggplock på tisdag kl 08.00 :)

Hejja oss!! Nu börjar det hända grejer i forumet här! Så himla roligt! Jag håller alla mina tummar åt oss!

Hur går det för er andra tjejer? :)

Tack! Det känns bra men samtidigt så måste ju det där perfekta ägget finnas med i den högen. Ska bli spännande att höra hur många som befruktas imorgon.

Haha ja den här svullna magen är hemsk. Vill helst inte ha byxor alls!

Va spännande! Håller tummarna för att de hittar det där guldägget till er! :)
  • Mjbo
    kastrullen skrev 2017-05-11 15:24:19 följande:

Tack! Det känns bra men samtidigt så måste ju det där perfekta ägget finnas med i den högen. Ska bli spännande att höra hur många som befruktas imorgon.

Haha ja den här svullna magen är hemsk. Vill helst inte ha byxor alls!

Va spännande! Håller tummarna för att de hittar det där guldägget till er! :)

Ja verkligen de förstår jag att de måste va ett spänt dygn åt er nu tills dom ringer :) såg de bra ut på spermafronten åt er eller fick ni inte veta det nå idag kanske?

Hur mår du nu då? Kan du gå och sitta som vanligt eller gör det ont?

Jag håller mina tummar!
  • Rosenblad

Kul att läsa att det händer lite här :) Själv väntar man på mensen så vi kan börja sätta igång med sprutorna. Är just nu på dag 25 och har som kortast haft en cykel med 25 dagar de senaste 2 åren så jag vill bara att det ska va en sånn månad nu!! Vill ju bara börja med sprutorna nu så vi kommer nånvart. Har ont i brösten och börjat få mensvärk så för första gången på två år kommer jag jubla när jag ser blod, haha.. känns sjukt konstigt :)

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017