• fanola

Första gången IVF Maj 2017

Mjbo skrev 2017-05-06 22:28:43 följande:

Kul att vi börjar bli så många som är igång med sprutorna vilken dag som helst nu..känns bra att man var någon att dela alla tankar och funderingar med tycker jag.

Hoppas att det går bra för alla.

Jag har nu inne på dag 5 av sprutor, korta protokollet. Från och med idag tar jag ju två sprutor varje kväll, börjat med orgalutran idag. Den gjorde inte alls ont att spruta, men blev hemskt irriterad i huden snabbt efteråt och det svider och kliat även nu. Är rött och svullet även nu 1,5 timmar efter..

Någon mer som de blivit så för av orgalutranen??

Hej!

Va roligt att så många är här å ska sätta igång! Hoppas alla lyckas!

Jag fick exakt likadant med orgalutranen! Kliade också en del.. Men för mig vart de lite bättre för varje spruta så hoppas de lugnar ner sig för dig också!

Lycka till!
  • fanola

Idag fick jag min mens efter missfallet.. Ska ringa kliniken imorgon och förhoppningsvis så överlever våra ägg upptiningen så att 1 kan återföras..

Det är både sorg blandat med glädje..

Trodde lixom jag idag skulle börja bli rund å kanske veta vad vi väntade för kön.. Men återigen står jag på ruta 1.. Inget barn, 2 st MA..

Frågan är när man kan bli lycklig igen..

6 års väntan på dig älskade barn.. 0 barn, 2 MA
  • fanola

Vet ni hur man räknar veckor om man fått 1 5-dagars tillbaka? Ska ta test på torsdag egentligen men tog ett igår å de va positivt.. Man kanske räknar som vanligt från förra mensen?

• fanola
    Sophiasophia skrev 2017-06-18 17:44:45 följande:

Räkna äggplock som ägglossning. Finns bf-uträknare på familjeliv där du kan välja ägglossningsdag som utgångspunkt.

Men körde ostimulerat den här gången. Dvs ej äggplock utan naturlig cykel.. Så ska ja ta från dagen då jag tog ägglossningssprutan? Men ägglossningen är ju iaf någon dag senare..
  • fanola

[quote=77768340][quote-nick]alade skrev 2017-06-18 18:07:35 följande:[/quote-nick]Jag skulle räkna med att återföreningen var 2+5.[/quote

Jag ska ju ringa kliniken på torsdag så då får dom ge mig svar! :)

Svar på tråden Första gången IVF Maj 2017