För oss med BIM i april 2017
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Hej!
Jag hade Äl flytningar i lördags och Äl enligt app i söndags. Fick till det bra i lördags med sex men så i måndags så hade jag nya Äl flytningar... Skitskumt.
Igår kände jag mig svullen och hade lätt mensvärk. Brukar få så ev vecka innan mens så det är säkert som vanligt.
Är vi kloka som försöker skaffa barn?
Vi bor inte ihop än. Varit tillsammans 10 mån. Han har tre barn och jag tre... Vi vill båda så innerligt. Det hade varit underbart...
Men är rädd att vi kommer få skarpa reaktioner från omgivningen...
Tyvärr har sambon bestämt sig för att han inte vill ha en december bebis, utan vill att vi håller paus i bebisverkstaden denna cykeln. Jag hoppas att det går bra för er alla och att april för med sig massor med plus! Själv fick jag äntligen min termometer från Natural cycles idag, så jag hoppas att jag är redo för nästa månad.
Ok! Tack! Har dock inte känt av någon värk men det brukar jag aldrig göra i samband med ägglossning. Så vi kan sluta ligga nu (för den här gången)? ;) Har haft sex 5 kvällar i rad och det börjar kännas lite ...kravfyllt.
Är strax dags för ägglossning här, men vad skulle ni säga, är detta ett positivt ägglossningstest eller kan det bli starkare imorgon? :)
Är strax dags för ägglossning här, men vad skulle ni säga, är detta ett positivt ägglossningstest eller kan det bli starkare imorgon? :)
Starkare kan det nog bli!
Idag testade jag med Apotekets ÄL-sticka för första gången denna cykel och fick två lika starka streck :) - snacka om förvånad jag blev då jag trodde att jag inte skulle få ägglossning alls eftersom jag ätit antiinflammatoriskt för ledvärk i över en vecka... Nu funderar jag, betyder LH-stegringen alltid att ägglossningen är på väg eller kan det bara vara ett tecken på mer hormoner (utan ägglossning)? Någon som vet?
Godmorgon på er!
Idag fick jag gubben på CB testet, även starka sträck på vanlig sticka.
Räcker det nu att vi "ligger" ikväll och imorgon?
Sambon är redan på jobbet och jag slutar inte förrän 20.00 ikväll.. det är inte försent va?! ????????
Hmm. Eftersom mina rosa provstickor från CB digital tog slut snabbt (testade 2ggr/dag) fortsatte jag testa med mina överblivna stickor från CB digital dubbel hormonindikator. Helt plötsligt fick jag idag en glad gubbe(!?)
Kan man lita på det resultatet eller gills det inte när man använt andra teststickor? Har iofs fortfarande trådiga (=fertila?) flytningar så det vore inte otänkbart att äl är ca 4 dagar försenad.