För oss med BIM i april 2017
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Hej hej!
Jag trodde att jag skulle bli gravid i mars men då dök mensen upp! Så nu försöker vi igen, andra försöket! (Första barnet)
ÄL har jag den 2a april.
[quote=77528421][quote-nick]Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-24 11:20:31 följande:[/quote-nick]Hej!
Hoppar gärna in här om jag får!
Hade ägglossning 22/3, har BIM 8/4. Vi hade sex 18/3 + 20/3. Första försöket, tredje barnet.
Jag hade också förmodad ägglossning den 22/3 och senaste sex var morgonen 20/3, sen har vi inte haft mer sex av olika anledningar. Men jag känner mig osäker på om det räcker. Känner du dig lugn med att haft sex hela två dagar innan äl? Har man otur är ju mannens spermier inte tokpigga och man kanske inte har helt rätt pH-miljö i snippan, då överlever ju spermierna bara någon dag max har jag läst : /
[quote=77528421][quote-nick]Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-24 11:20:31 följande:[/quote-nick]Hej!
Hade ägglossning 22/3, har BIM 8/4. Vi hade sex 18/3 + 20/3. Första försöket, tredje barnet.
Jag hade också förmodad ägglossning den 22/3 och senaste sex var morgonen 20/3, sen har vi inte haft mer sex av olika anledningar. Men jag känner mig osäker på om det räcker. Känner du dig lugn med att haft sex hela två dagar innan äl? Har man otur är ju mannens spermier inte tokpigga och man kanske inte har helt rätt pH-miljö i snippan, då överlever ju spermierna bara någon dag max har jag läst : /
Första försöker för oss förra månaden. Då hade vi tre dagar innan äl. (Vad jag tror var dagen för äl men mätte inte med stickor osv)... sen blev det inte heller något mer för oss. Jag tror jag har äl senare än va jag trott innan. Är du säker på att du hade äl så pass tidigt i cykeln? Såklart du har bäst koll själv haha.. för oss räckte det iaf inte att sexa några dagar innan :(. Har äl på söndag o bim 9/4. Kör cb test nu. Sex igår o måste få till det inhelgen!! Lycka till
Hej på er! Tänkte att jag joinar er. Min cykel blev lite längre i mars pga av senare äl. Så vete tusan när äl kommer ske. Tidigaste kag haft är cd9 och senaste cd20. Är nu på cd8 så började med äl-test igår. Testar endast på kvällen då det är då jag brukar se stegringen. Normalt har jag äl runt cd14 och min "snittcykel" är 29 dagar. Så bim blir runt 15 april.
Fyller 32 i sommar och detta är försöka 11 i ordningen för första barnet. Sambon har dock 2 barn sedan tidigare.
Har även hashimotos som försvårar det en aning att bli gravid men har lagt om kosten sen 3 månader tillbaka och hoppas det ska hjälpa.

Nä för mig räknar jag detta som kört tyvärr :(
Sist jag blev gravid så hade vi sex 2 dagar efter första positiva äl-test, troligtvis den dagen ägget släppte.
Nu samma dag som positivt äl-test, dvs 2 dagar innan äl, i sämsta fall 3 dagar innan. Så ingen julbebis för oss.
Nej det behöver inte vara kört!! Men ja vet, känns typ enklast att ställa in sig på det läget..har du alltid en cykel på 28 dagar?
Har ägglossning idag, vi fick till det igår. Vi satsar även på ikväll och i helgen men känns lite hopplöst då jag är tokförkyld och även mannen förkyld :/
Är det morgonutin? Bättre testa mitt på dagen, och 2 gånger om dagen när man vet att det börjar närma sig. Man missar peaken enkelt annars. Vilken cd är du på och vilken dag brukar du få äl?
Är det morgonutin? Bättre testa mitt på dagen, och 2 gånger om dagen när man vet att det börjar närma sig. Man missar peaken enkelt annars. Vilken cd är du på och vilken dag brukar du få äl?