• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Frekaj
    SBernin skrev 2017-03-26 21:36:53 följande:

Tack :)

Så spännande för er!!

Fick ÄL +4 huggande känsla i livmodern och efter det har jag haft molande värk (likt mensvärk) varje dag till och från. Är nu på ÄL+7 och så svårt att avgöra om man känner efter för mycket och känns samtidigt som att det är för tidigt för att känna något :p

Mycket tankar som flyger runt i huvudet :)

Håller alla tummar för oss ;)

Man kan nog i för sig börja känna tidigt. Jag känner precis samma! Och varenda liten symptom kopplar jag till att jag ev är gravid Haha! Ska du vänta till BIM att testa? Längtar tills de är dags att börja men samtidigt är jag nervös för att man ska bli besviken.. Håller också tummarna!
  • meijram
    Frekaj skrev 2017-03-26 20:53:09 följande:
    Då borde ju feberkänningen inte bero på förkylningen. Håller tummarna att de har med något annat att göra Ja, de är mitt första barn också, längtar som en galning! Vill bara se de där plusset på stickan nu. Förra månaden testade jag flera gånger i veckan men blev så besviken varje gång. Usch de är hemskt!

Har också känningar i magen och ryggen nu ikväll. Känner du något i brösten? Jag känner ingenting och de verkar vara den första symptomen för många. Visst, de kanske är lite tidigt för att känna de men man blir ändå lite nojig..
    Jag känner mig något öm i brösten, men det brukar jag vara före mens. Min syster kände inte något i brösten förrän hon var i vecka 6. Så det är nog olika hur det känns.

Usch, jag börjar mer och mer känna exakt samma symptom som förra cykeln. Så då blir det säkert tant röd om fyra dagar för mig. Jag funderar på att ta ett g-test imorgon på ÄL +11 bara för att bekräfta misstankarna.

Hoppas ni inte behöver vänta länge nu på bebis! Glad
  • FridaB92

Det här kanske är en väldigt mörk och onödig tanke.. men ibland börjar jag fundera på om vi verkligen kan få barn ihop, jag och min sambo.

Jag varit gravid 1 gång innan, men med en annan partner. Och mycket kan ju hända på 8 år. Sedan måste det ju inte vara fel på någon av oss.. bara är så att vi inte kan få barn ihop.

Sen tänker jag, snälla nån. Det det är vårt 3:e försök.. det är ju ingenting... Men ibland kommer dom där tankarna. Kanske för att jag naivt trodde att jag bergis skulle bli gravid på första försöket. Verkar ju gå så lätt för alla i min närhet dessutom.

Riktigt dumma tankar som kommer, speciellt nu såhär på kvällen. Alltså är jag ensam om dom här tankarna? Tänker alla bara att det kommer gå för eller senare och jag är en superpessimist?

• Anonym (Toodles)
    SBernin skrev 2017-03-26 20:41:04 följande:

Hej.

Hänger på här. Jag och min sambo (båda 27år) är på försök nr 3 med vårt första barn och denna gången lyckades vi pricka in ÄL riktigt bra tycker jag :) jag har BIM 2 april och undrar om det är någon som har BIM i början på april? Skulle nämligen gärna vilja höra om någon av er har några känningar och isåfall vad för känningar ;)

Jag tycker mig ana men blir tokig av att känna efter för mycket :p

Lycka till alla :)

Jag har bim samma dag som du. Känner molvärk men det kan lika gärna vara Pms hos mig tror jag... Du?
  • Jooosen
    FridaB92 skrev 2017-03-26 23:40:57 följande:

Det här kanske är en väldigt mörk och onödig tanke.. men ibland börjar jag fundera på om vi verkligen kan få barn ihop, jag och min sambo.

Jag varit gravid 1 gång innan, men med en annan partner. Och mycket kan ju hända på 8 år. Sedan måste det ju inte vara fel på någon av oss.. bara är så att vi inte kan få barn ihop.

Sen tänker jag, snälla nån. Det det är vårt 3:e försök.. det är ju ingenting... Men ibland kommer dom där tankarna. Kanske för att jag naivt trodde att jag bergis skulle bli gravid på första försöket. Verkar ju gå så lätt för alla i min närhet dessutom.

Riktigt dumma tankar som kommer, speciellt nu såhär på kvällen. Alltså är jag ensam om dom här tankarna? Tänker alla bara att det kommer gå för eller senare och jag är en superpessimist?

Jag tänker exakt likadant! Är bara inne på första försöket. Tänker sjukt negativt verkligen... känns som det är lätt för så många så nån måste det ju vara svårt för liksom! Neeee ingen idé att tänka neggo innan man faktiskt vet egentligen!!
  • Vilgot o Lillpyret

Det är lätt att börja tänka så där. Men det är ju heller inte så lätt att bara slå bort tankarna. Jag har två barn med samma man men ändå är jag rädd att det ska bli svårt nu, att det ska bli något fel eller liknande. Det är nog rätt naturligt att börja tänka på vad som kan gå snett så att man är lite, lite förberedd IFALL det skulle bli så.

Idag är jag på ÄL+5 och har rätt så mycket molvärk. Vaknade inatt och hade svårt att somna om pga av just molvärken. Vill inte börja bygga upp förhoppningar men det är ju så himla svårt!

• Ulrika34

Hej Hopp! Nu är jag här istället! Hade BIM igår och fick rosa flytningar, tog ett test igår som visade ett tydligt + men i natt brakade det samman totalt. Blöder så in i norden och det stålar smärta ut i ben och mage pratade med min gamla BM som konstatera tidigt missfall och jag får vara tacksam att kroppen själv löser detta.

Jaja dags att ta nya tag! Kram Tjejer

• Vilgot o Lillpyret
    Ulrika34 skrev 2017-03-27 07:33:11 följande:

Hej Hopp! Nu är jag här istället! Hade BIM igår och fick rosa flytningar, tog ett test igår som visade ett tydligt + men i natt brakade det samman totalt. Blöder så in i norden och det stålar smärta ut i ben och mage pratade med min gamla BM som konstatera tidigt missfall och jag får vara tacksam att kroppen själv löser detta.

Åh nej, vad jobbigt! Hoppas att det snart är över så att ni kan ta nya tag! Styrkekram!
  • Hedblomster
    FridaB92 skrev 2017-03-26 23:40:57 följande:

Jag tänker också som du, fast vi bara har gjort ett försök hittills.... Men jag ser folk runtomkring mig som har svårt att bli gravida (en minoritet dock, de flesta går det bra för) och bara känner mig helt säker på att det kommer bli så för oss också. Och jag vill inte behöva vänta ett år eller mer och gå igenom IVF osv, det är väl det jag är rädd för... 
  • Firago
    Ulrika34 skrev 2017-03-27 07:33:11 följande:

Usch vad tråkigt, beklagar verkligen! Nu håller vi tummarna för denna månaden! Styrkekram
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017