Inlägg från: Vilgot o Lillpyret |Visa alla inlägg
  • Vilgot o Lillpyret

För oss med BIM i april 2017

Hej!

Hoppar gärna in här om jag får!

Hade ägglossning 22/3, har BIM 8/4. Vi hade sex 18/3 + 20/3. Första försöket, tredje barnet.

Nu går jag och känner efter hela tiden, har molvärk i magen (som mensvärk). Igår var jag lite illamående. Är osäker på om jag brukar ha det så i dagarna mellan ägglossning och mens. Tänker att jag kan vara öm efter den rejält onda ägglossningen som jag hade. Men man hoppas ju att det är något annat... Den här väntan kommer bli lång! Det blir dock en lite roligare väntan när man kan skriva här under tiden. :)

• Vilgot o Lillpyret

BIM LISTA

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet.

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet

1/4: WendelaW 1:a försöket 3:e barnet

2/4: Emmie79 4:e försöket 1:a barnet

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet

4/4:

5/4:

6/4:

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet

8/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet

Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet

11/4:

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet

14/4:

15/4:

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet

Birdiz, 1:a barnet

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet.

18/4:

19:4:

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet

21/4:

22/4:

23/4:

24/4:

25/4:

26/4:

27/4:

28/4:

29/4:

30/4:

• Vilgot o Lillpyret
    Milou3 skrev 2017-03-24 11:34:20 följande:

[quote=77528421][quote-nick]Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-24 11:20:31 följande:[/quote-nick]Hej!

Hoppar gärna in här om jag får!

Hade ägglossning 22/3, har BIM 8/4. Vi hade sex 18/3 + 20/3. Första försöket, tredje barnet.

Jag hade också förmodad ägglossning den 22/3 och senaste sex var morgonen 20/3, sen har vi inte haft mer sex av olika anledningar. Men jag känner mig osäker på om det räcker. Känner du dig lugn med att haft sex hela två dagar innan äl? Har man otur är ju mannens spermier inte tokpigga och man kanske inte har helt rätt pH-miljö i snippan, då överlever ju spermierna bara någon dag max har jag läst : /

Vi stod i valet och kvalet om vi skulle ha sex även den 22/3 men vi avstod. Två dygn innan ska ju inte vara några bekymmer (går det inte vägen så är det ju inte säkert att det skulle gå vägen även om man hade sex exakt vid ägglossning) om spermierna är okej. Den här gången skulle det vara kul om det blev en flicka (självklart blir vi glada oavsett!) så därför tänkte vi att vi testar att köra så här denna månad. Får se om vi tänker likadant nästa gång, jag hoppas ju så klart att det inte ska behövas någon mer gång! Vi får helt enkelt hålla tummarna!
  • Vilgot o Lillpyret

Det är lätt att börja tänka så där. Men det är ju heller inte så lätt att bara slå bort tankarna. Jag har två barn med samma man men ändå är jag rädd att det ska bli svårt nu, att det ska bli något fel eller liknande. Det är nog rätt naturligt att börja tänka på vad som kan gå snett så att man är lite, lite förberedd IFALL det skulle bli så.

Idag är jag på ÄL+5 och har rätt så mycket molvärk. Vaknade inatt och hade svårt att somna om pga av just molvärken. Vill inte börja bygga upp förhoppningar men det är ju så himla svårt!

• Vilgot o Lillpyret
    Ulrika34 skrev 2017-03-27 07:33:11 följande:

Hej Hopp! Nu är jag här istället! Hade BIM igår och fick rosa flytningar, tog ett test igår som visade ett tydligt + men i natt brakade det samman totalt. Blöder så in i norden och det stålar smärta ut i ben och mage pratade med min gamla BM som konstatera tidigt missfall och jag får vara tacksam att kroppen själv löser detta.

Jaja dags att ta nya tag! Kram Tjejer

Åh nej, vad jobbigt! Hoppas att det snart är över så att ni kan ta nya tag! Styrkekram!
  • Vilgot o Lillpyret
    Maria25 skrev 2017-03-27 21:55:25 följande:

Inser att jag blir glad för någonting många tar för givet, haha! 

Har som tidigare nämnt försökt bli gravida en evighet här hemma och min cykel är lång (38 dagar) och ganska opålitlig då den kan hoppa över någon månad. 

Har aldrig haft någon äl-flytning, vilket därför har blivit en grej. Nu ikväll (CD 19) har jag för första gången äl-flytningar. på riktigt. så sjukt. Vet att det inte behöver spela någon roll, men jag blev glad och ville dela med mig av denna intressanta fakta (förlåt) till alla som följs åt, haha! 

Denna cykel är första gången jag äter bidrottninggelé, kan få inbilla mig att det gör skillnad. Om inte annat så är jag helt stabil i humöret sedan snart 3 veckor tillbaka (aldrig hänt innan, stackars sambo, haha) 

la la la, nu ska jag sluta babbla. 

Vad härligt det måste kännas när kroppen kommer igång så. Förstår att du är glad! Nu kanske det kommer ta sig!
  • Vilgot o Lillpyret

Jag tänker att jag ska testa på BIM-dagen eller kanske dagen därpå men nu blir jag ju sugen på att testa redan på måndag (Äl+12). Vid förra graviditeterna plussade jag på äl+11 respektive äl+12. Jag undrar om jag kommer kunna hålla mig. Visst är det så att många missfallsker i samband med att mensen skulle ha dykt upp? Jag vill inte få ett plus och sedan få missfall bara ett par dagar senare... Hur tänker ni andra? Man är ju så otroligt nyfiken samtidigt som det är så läskigt att ta det där testet...

• Vilgot o Lillpyret

ÄL+8 och det känns precis som att ägglossningen är på g. Det spänner i magen, mår lite illa och så har jag rätt mycket flytningar (klibbiga, beigea). Undrar om det är ägglossning igen eller kanske ett nytt försök denna månad eller om det är en graviditet som ger sig till känna. Jag vill veta nu! Hur känner ni andra som har ca en vecka kvar till BIM?

• Vilgot o Lillpyret
    Nykär15 skrev 2017-03-30 11:10:24 följande:

Jag är med på exakt ÄL+8, vi är några stycken  känner nog ungefär som du om jag måste känna efter, flytningarna stämmer med mina. 

Har man klibbiga flytningar är det iaf inte nära någon ÄL. 

Här kan du läsa mer: www.syklus.info/sekreter/9-typer-sekret/

Jag tänkte också på det att de är klibbiga... Men man försöker ju tolka kroppen och undrar vad tusan som händer nu. Det känns ju lite konstigt om det gör så pass ont om det nu inte är varken ägglossning eller graviditet... Hm... Hoppas på plus för oss båda!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017