• Frekaj

För oss med BIM i april 2017

Hej tjejer!

Jag hoppar gärna in här också! Har oregelbunden cykel efter att ha slutat med P-piller men enligt min app så har jag ÄL 20/3 och BIM 3/4. Andra försöket med första barnet! :)

• Frekaj

Nu är ÄL över för denna gång och nu börjar den låååånga väntan.. ÄL + 3 Hoppas hoppas att de tog sig denna gången! Man är ju aningen fånig som redan går och letar efter någon slags symptom, haha!

• Frekaj

Känner som ett tryck eller typ som träningsvärk i livmodern, någon som känner igen detta? Är på ÄL+5 så de känns som att de är lite tidigt att känna något ännu. Men man är bra på att leta

• Frekaj
    meijram skrev 2017-03-25 11:00:41 följande:

Denna cykel fick jag känningar från ÄL +5. Förra cykeln från ÄL +6 (och då var jag inte gravid, men trodde det verkligen). Så det är inte omöjligt om du känner det från och med nu. Och så får vi hoppas att dina känningar beror på att du är gravid

Själv är jag redan på ÄL +9 nu. Vågar inte testa före BIM denna gång...

Tack! Där ser man Man är ju proffs på att hitta minsta lilla tecken som man kan koppla till att man är gravid.. Åh spännande, tror du att du kan hålla dig till BIM?
  • Frekaj
    meijram skrev 2017-03-25 19:49:24 följande:

Jag har massor med symptom, bl.a. min korsrygg gör riktigt ont nu. Känns som att jag ska gå i två delar. Men det gjorde det förra månaden också. Och brösten ömmar. Och det drar kring livmodern. Men som sagt så hade jag samma symptom förra cykeln då jag inte var gravid, och jag blev så otroligt besviken på alla negativa test jag gjorde från ÄL +8. Så denna gång tänkte jag vänta lite extra med att testa. Jag vill helt enkelt inte se ett till negativt test. Men vi får se, jag kanske ändrar mig om ett par dagar

Så jobbigt! Har också skitont i korsryggen nu, men de kommer och går. Hade också mycket symptom förra månaden men de visade sig vara efter mitt p-pillerstopp i Januari så kroppen spelade bara ett spratt Men jag tycker ändå att de är skillnad på hur de känns i magen och ryggen nu från förra månaden. Känner som dig va de gäller tester, vill heller inte testa negativt igen. Man blir så himla besviken och ledsen. Hoppas att du kan hålla dig till BIM, ska också försöka Och hoppas att de blir fina resultat för oss båda!
  • Frekaj
    Freya18 skrev 2017-03-25 20:54:17 följande:

Är det några fler som har äl runt 4-6 april?

Jag har 3 eller 4 April Enligt appen 3:e men om jag går på när jag tror jag hade ÄL så är de den 4:e!
  • Frekaj
    meijram skrev 2017-03-26 09:58:46 följande:

Tack! Hoppas verkligen på plus för oss båda.

Nu är jag på ÄL +10 och har inte vågat göra något test idag heller. Faktiskt inte så svårt att avhålla mig från test denna månad. Jag har massor med fina test i badrumsskåpet, men de får gärna ligga kvar där.

Idag har jag fortsatt ont i svanken/korsryggen, och jag inbillar mig att det drar och spänner mot sidorna kring livmodern. Annars inte särskilt mycket värk i magen. Och tempen har stigit lite till, men det gjorde den förra månaden också.

Skulle vara skitirriterande om jag nu helt plötsligt fått värsta PMS-besvären varje månad, som gör mig halvt handikappad i nästan två veckor. Inte lätt att vara kvinna. Helt galet egentligen att vi förväntas prestera lika mycket i jobb och privatliv oavsett tid på månaden...

Hur känns det idag? Spännande att du tycker det verkar annorlunda denna månad!

De är imponerande att du kan hålla dig när du har test hemma och allt Sån disciplin har inte jag, haha!

Har också tänkt tanken att de kan vara PMS som jag inte känt av när jag åt p-piller men som har kommit nu när min kropp är "sig själv igen".. Hoppas verkligen inte de! Och håller helt och hållet med angående att vara kvinna. De är fasen hemskt att må som vi mår vissa veckor i månaden och ändå går man till jobbet för de känns inte ok att vara hemma för sådana besvär fast man mår skit.

Vi har väldigt lika symptom just nu då, känner inte av något i magen än så länge idag men jag har ont i ryggen och känner mig typ febrig. Svettas och fryser om vart annat. Har du barn sedan innan?
  • Frekaj
    Freya18 skrev 2017-03-26 12:14:30 följande:

Jag ska ha äl den 5:e. Vi får jämföra och analysera våra symptom sen. ;)

Jaa! Spännande Känner du något redan nu? Jag har haft spänningar/träningsvärk i livmodern sedan i förgår (men inget idag), ont i ryggslutet och känner mig lite febrig.
  • Frekaj
    meijram skrev 2017-03-26 20:09:11 följande:

Jag har också känt mig febrig, men har å andra sidan varit förkyld i nästan två veckor nu! Visserligen bättre sedan en vecka.

Jag har inga barn sedan tidigare, och längtar verkligen efter att få mitt första nu! Min man har barn sedan tidigare. Är det ditt första också?

Nu på kvällen börjar det kännas lite mer i magen igen. PMS är skit och får gärna hålla sig borta nu...

Då borde ju feberkänningen inte bero på förkylningen. Håller tummarna att de har med något annat att göra Ja, de är mitt första barn också, längtar som en galning! Vill bara se de där plusset på stickan nu. Förra månaden testade jag flera gånger i veckan men blev så besviken varje gång. Usch de är hemskt!

Har också känningar i magen och ryggen nu ikväll. Känner du något i brösten? Jag känner ingenting och de verkar vara den första symptomen för många. Visst, de kanske är lite tidigt för att känna de men man blir ändå lite nojig..
  • Frekaj
    SBernin skrev 2017-03-26 20:41:04 följande:

Hej.

Hänger på här. Jag och min sambo (båda 27år) är på försök nr 3 med vårt första barn och denna gången lyckades vi pricka in ÄL riktigt bra tycker jag :) jag har BIM 2 april och undrar om det är någon som har BIM i början på april? Skulle nämligen gärna vilja höra om någon av er har några känningar och isåfall vad för känningar ;)

Jag tycker mig ana men blir tokig av att känna efter för mycket :p

Lycka till alla :)

Välkommen! Jag och min sambo (också 27 år) är på försök nr 2 med första barnet. Har BIM 3-4 April. Har haft ont i nedre delen av ryggen och lite tryck/träningsvärk i livmodern de senaste 2 dagarna. Symptomerna kommer och går lite under dagarna. Känner du något?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017