• Frekaj

För oss med BIM i april 2017

SBernin skrev 2017-03-26 21:36:53 följande:

Tack :)

Så spännande för er!!

Fick ÄL +4 huggande känsla i livmodern och efter det har jag haft molande värk (likt mensvärk) varje dag till och från. Är nu på ÄL+7 och så svårt att avgöra om man känner efter för mycket och känns samtidigt som att det är för tidigt för att känna något :p

Mycket tankar som flyger runt i huvudet :)

Håller alla tummar för oss ;)

Man kan nog i för sig börja känna tidigt. Jag känner precis samma! Och varenda liten symptom kopplar jag till att jag ev är gravid Haha! Ska du vänta till BIM att testa? Längtar tills de är dags att börja men samtidigt är jag nervös för att man ska bli besviken.. Håller också tummarna!
  • Frekaj
    meijram skrev 2017-03-26 23:02:05 följande:

Jag känner mig något öm i brösten, men det brukar jag vara före mens. Min syster kände inte något i brösten förrän hon var i vecka 6. Så det är nog olika hur det känns.

Usch, jag börjar mer och mer känna exakt samma symptom som förra cykeln. Så då blir det säkert tant röd om fyra dagar för mig. Jag funderar på att ta ett g-test imorgon på ÄL +11 bara för att bekräfta misstankarna.

Hoppas ni inte behöver vänta länge nu på bebis!

Symptomerna för PMS är ju så lika gravsymptom så de behöver ju absolut inte vara mens på G. Håller tummarna för att de inte är de! Och även om du tar ett test idag och de skulle visa neg så kan de ju vara för tidigt. Vissa plussar ju inte fören flera dagar efter BIM Så länge inte mensen dyker upp så får man försöka ha hoppet kvar. Jag hoppas att du får ett fint resultat av testet redan nu!

Själv kunde jag knappt komma upp ur sängen i morse på grund av smärta i ryggenslutet, helt galet ont! Annars känner jag inget annat.. Hur mår du idag?

Lycka till idag om du ska testa!
  • Frekaj
    Freya18 skrev 2017-03-27 11:52:31 följande:

Jag tror att du läste fel kanske? Såg på ett inlägg att du ska ha bim då? Jag ska jag ägglossning 5:e. :)

Haha jaha ojdå! Då förstår jag om de tyckte att de va en konstig fråga Får ju ändå följa dig här i tråden förhoppningsvis! Önskar dig lycka till
  • Frekaj
    Nykär15 skrev 2017-03-27 12:26:17 följande:

Jag har BIM 5/4, så ganska nära. När kommer du testa? jag testar tidigast lördag, men mer troligt söndag. Har alltid sett från ÄL+10 de gånger jag vart gravid...

Är lite skönt denna månad då jag innan har stimulerats och tagit Ovitrelle, Så då har jag inte kunnat testa så tidigt eftersom den innehåller hcg. Denna cykel var helt ostimulerad och det har vart skönt. Blir det inget denna gången så startar ju vår IVF nästa vecka, och jag kommer börja med sprutorna på torsdagen om mensen kommer som den ska. Så det känns som en stor tröst inför BIM iaf och jag tror det kommer kännas mer ok även om mensen skulle komma....

Spännande! Då kan vi ju följas åt Jag vill helst vänta till BIM med att testa men tror inte att jag kan hålla mig. På torsdag är jag på troligtvis på ÄL+10 så de kanske blir ett test i helgen, är bara så rädd att bli besviken, vill leva på hoppet så länge som möjligt Har du några känningar?

Håller tummarna för oss!
  • Frekaj
    Nykär15 skrev 2017-03-28 14:51:35 följande:

Jag testar nog på lördag eller söndag, ÄL+10 på lördag, de gånger jag vart gravid innan har jag sett på den dagen. Men som du säger, så länge man inte testar så lever hoppet kvar 

Nej inga känningar...har du?

Samma här! Vill bara att dagarna ska gå lite fortare nu

Jag har haft ont i nedre delen av magen, en blandning av molvärk, träningsvärk och spänningar och jääätteont i ryggslutet i typ 3 dagar. Annars ingenting! Så de känns som att de lika gärna kan vara PMS.. Men har inte känt så innan direkt efter ÄL utan brukar känna så precis dagarna innan mens. De är ju bara att hoppas! Håller tummarna för fina resultat i helgen för oss båda
  • Frekaj
    meijram skrev 2017-03-27 15:19:33 följande:

Under dagen har ömheten i brösten avtagit, även det onda i svanken. Jag tog två test nu på morgonen, både vanlig sticka och en testa tidigt, och båda blev superblanka. Visst finns det fortfarande möjlighet att det kan bli något, men jag är verkligen inställd nu på att det inte blir något decemberbarn. Nu tar jag inga fler test förrän tidigast till helgen om inte mensen skulle dyka upp på torsdag. Om jag har lika lång lutealfas som förra månaden så kommer jag få spottings imorgon och på onsdag.

Jobbigt med den där ryggsmärtan du har! Har du mer ont än förra cykeln? När jag hade det som värst med smärtan förra cykeln så tänkte jag att jag skulle kunna stå ut med smärtan om jag var gravid, men om det bara var PMS så är det verkligen skitirriterande och så himla onödigt.

Trist med neg test! Men tror att de fortfarande kan vara lite tidigt. Har du fått några spottings? Min rygg gör fortsatt ont och molvärken i magen kommer och går. De är verkligen som du säger, skitirriterande att ha så ont för ingenting (om nu så är fallet). Nu vill jag bara att veckan ska gå fort med (skräckblandad förtjusning), så man kan börja testa
  • Frekaj

Tjejer! Fick precis lite rosa på pappret när jag kissade. Är på ÄL+7,8. Har aldrig fått något sånt tidigare. Tror ni att de kan vara en nidblödning? Har sån jäkla smärta i både svanken och nedre delen av magen och de har pågått i 3 dagar nu. Tacksam om någon kan dela med sig av sina tankar

• Frekaj
    Firago skrev 2017-03-28 20:35:21 följande:

Det låter väldigt lovande, visst kan det vara en nidblödning! Håller tummarna 

Tack så mycket!
  • Frekaj
    Milou3 skrev 2017-03-28 20:39:39 följande:

Åh låter lovande!! Håller tummarna för ett fint plus om 3-4 dagar!

Tack så mycket! Tänkte testa till helgen
  • Frekaj
    Swn skrev 2017-03-30 15:23:12 följande:

ÄL +11 och där kom spottingsen samma dag som förra cykeln. Bara att invänta mensen då :( så tråkigt!!

Kan de inte vara en nidblödning då?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017