• Frekaj

För oss med BIM i april 2017

Swn skrev 2017-03-30 20:21:54 följande:

Det kan ju vara det, men jag hade exakt så förra månaden också. Spottings på ÄL+11 och mens på ÄL+13

Hoppas ju på nidis :)

Håller tummarna att de är nidis!
  • Frekaj
    Nykär15 skrev 2017-03-31 08:40:50 följande:

För mig var mina "spottings" tydligen en nidblödning igen...för idag på ÅL+9 har jag fått positivt på Testlagrets test! Helt galet, började darra och gråta...som vi har kämpat! Ber till högre makter att det är vår tur nu och att vi får träffa en liten lagom till Lucia  

Stort grattis! <3 Såååå underbart!!!
  • Frekaj

BIM -2 eller 3, negativt test på clearblue early i morse.. Fan, skulle vänta till BIM men jag kan ju inte hålla mig och dessutom med tanke på alla symptom jag har haft + nidis tidigare i veckan. Va helt säker på att kunna se något och nu är jag så besviken :(

• Frekaj
    elinos01 skrev 2017-04-03 07:01:41 följande:

Hej gänget! Alltså jag plussade idag. Efter ett år och två missfall (senaste i februari) så plussade jag. Fattar inte riktigt vad som hände imorse alltså. Så sjukt att jag är gravid! Jag har hängt lite sporadiskt här och undrar om någon mer plussat än och om vi har någon Facebook grupp med BF December?

Grattis!
  • Frekaj
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 08:47:24 följande:

Godmorgon på er!

Jag hade bim 1/4 och hade laddat upp med värktabletter och tamponger. Nu ligger jag fortfarande här och väntar, men ingen mens ännu. Tog två test imorse, men tycker de verkar otydliga. Kan någon av er tyda dom?

Kan tillägga att jag vart gravid förra året med fick missfall i december.. och efter det så har vi försökt på nytt

De ser verkligen positivt ut!!! Grattis!
  • Frekaj

Då va BIM-dagen här för min del men testade negativt i morse.. Har inga symptom kvar och heller inga känningar av att mensen skulle vara påväg. Suck!

• Frekaj
    Emmie79 skrev 2017-04-03 10:29:22 följande:

Beklagar. Så himla trist. Vet hur det känns.

Tack! Ja de är så jobbigt att känna såhär. Många i min omgivning är gravida, på lördag ska vi ha babyshower för en av mina närmsta vänner. Är såklart glad för deras skull men de känns tungt! Hur går de för dig?
  • Frekaj

Är nu på BIM + 2, hade molvärk i tjejmagen i går, känt av magkatarr i 3 dagar och nu börjar jag känna mig lite öm i bröstvårtorna. Testade negativt i måndags på BIM-dagen då jag va helt säker på att de inte blir något denna månaden. Nu börjar däremot hoppet att komma tillbaka. Känns inte ens som att mensen är på G.. Tänkte att jag avvaktar till helgen. Har mensen inte kommit då så gör jag ett nytt test

• Frekaj
    Sjolund90 skrev 2017-04-07 21:19:21 följande:

hoppar in här .. har ett dilemma hehe bestämde att ja inte skulle testa ägglossningen i mars utan bara köra på liksom. hade Bim 3/4 och ännu ingen mens. om man ska följa appen. tycker inte ja ha några speciella symtom heller ...

har varit gravid 2 gånger förut. en son född -15 och en ängladotter född i v20+1 -16 . Konstigt nog kommer ja inte ihåg hur de kändes innan ja plusade då haha

har testat mig igår och idag men inget plus :( så nu är de bara att invänta ev mens. hade dock varit kul att få överraska sambon med ett plus i påskägget :)

Precis samma här! Skönt att se att de finns fler i samma situation BIM 3/4 enligt appen men negativt test på BIM-dagen + att jag testade negativt i torsdags, dock med kvällsurin där jag knappt kunde kissa. Haft molvärk och hugg i magen från och till samt jätteont i ländryggen. I går började jag även få riktigt ömma bröstvårtor och några finnar i ansiktet (har nästan aldrig fått en finne). Förstår inte vad som händer. Har verkligen ingen känning av att mensen skulle vara påväg heller. Tänkte testa i morgonbitti, men är ju inställd på negativt IGEN!! Håller tummarna för oss!
  • Frekaj
    DellaM skrev 2017-04-07 21:37:44 följande:

Har lite samma problem! Bim 2/4 enligt app!

Fortfarande ingen mens, eller plus. Testade senast imorse..

Väldigt störigt, för om vi ej lyckades detta försök vill jag bara få min mens så jag vet och kan gå vidare.

Kommer ta ett nytt test på söndag då det är bim+7

Får se vad det säger

Samma här! BIM 3/4.. Blir galen på detta! Har du några symptom?
  • Frekaj
    DellaM skrev 2017-04-08 11:55:46 följande:

Har direkt inga symtom , kissar mer dock har jag märkt men det verkar ha "lugnat sig" då för bara några dagar sen sprang jag på toa hela tiden kändes det som men nu inte lika ofta.

Men annars inget, inga ömmande bröst eller så. Lite mensvärk på morgana dock inget som gör ont.

Har du några? Har din mens vart såhär sen förr? Detta är första gången min är sen mer än 2 dagar, så på dag 3 hade man jo stora förhoppningar tills testen visade negativ :-/

Okej! Är de som vanlig mensvärk? Jag har molvärk i magen och ont i ryggslutet från och till under dagarna, började få grymt ont i bröstvårtorna igår plus finnar som jag aldrig haft tidigare.

Har gått på P-piller i 13 år så därför har jag alltid haft regelbunden mens och sedan jag slutade med dem i Januari detta året så har den varit hyfsat regelbunden. Känns så jobbigt när man inte vet va de beror på Men hoppet finns kvar så länge mensen inte dyker upp
  • Frekaj

BIM + 6 och negativt test i morse.. Nu känner jag att hoppet är borta. Nu vill jag bara få min mens så att vi kan börja om igen.

Beställde hem borago. Någon som har erfarenhet av de? När börjar man ta dem och hur länge ska man äta dem?

• Frekaj

BIM + 11 idag och ingen mens. Håller på att bryta samman här snart! Vill bara få min j*vla mens så att man kan börja om men inte ens den kan komma. Testade negativt BIM +6 och har inte vågat testa sedan dess, tänkte ju då att de ändå är kört så de är bara att invänta mens. Men på något sätt känns de som att de kanske är något ändå.. Mina symptomer kommer och går. De jag känner av mest är hugg i livmodern/äggstockarna från och till och även lite molvärk i bland, grym värk i ryggslutet, ömma bröstvårtor, gasig och fått dålig hy i ansiktet. VAD HÄNDER?!?!

• Frekaj

Jag åkte ändå och köpte ett test idag för att kolla en sista gång.. BIM + 11 och haft de flesta symptomerna man kan ha som tyder på graviditet, men icke!

Nästa månad ska jag försöka att inte analysera, har ju förstått nu att PMS och gravidsymptom är exakt samma!

Grattis till alla som har fått pluss och lycka till till er som väntar <3
  • Frekaj
    Annaivarson skrev 2017-04-17 14:51:28 följande:

Hej förlåt om jag bara hoppar in men här sitter jag med bim +12 men bara negativa tester ett som kändes som spökstrck nu till frågan testade du negativ tills nu?:)

Jag är på BIM + 14. Ingen mens och inga positiva tester..
  • Frekaj
    Sara2017 skrev 2017-04-17 17:53:11 följande:

Kanske hoppar över mensen? Är på cd 53, ligger egentligen på 30, så min mens uteblev och fick äl för typ 10 dagar sen eller när det nu va >.< :)

Åh hoppas att de är så! Va gullig du är som skriver, blev lite lugnare nu. Har varit så stressad och ledsen över att den inte kommer, vill ju börja försöka igen! Just nu känns de bara som att man "slösar tid". Men då kanske jag får ÄL ändå trots ingen mens Har så jääkla ont i brösten nu, har haft de från och till sedan veckan efter ÄL men nu gör de ordentligt ont, hugger i livmodern också och värker i ryggslutet.. Blir tokig
  • Frekaj
    Annaivarson skrev 2017-04-17 19:36:12 följande:

Åh hoppas du plussar snart så jobbigt o vänta man vill ju bara ha svar nu nu NU!

Tack desamma! Ja jag är typ deprimerad över de. Börjar tro att de är något fel på mig. Brukar du ha oregelbunden mens?
  • Frekaj
    Annaivarson skrev 2017-04-18 08:04:16 följande:

. Nej min mens kommer alltid i början av månaden i mars fick jag mens 4:e och februari den 1:à så det är där omkring ! Men nu vet jag inte vad jag ska tro om den haha:) har du oregelbunden ?

Men så konstigt! Samma för mig, förstår ingenting! De finns ju faktiskt dem som plussar otroligt sent, låghormonare. Kanske är vi en av dem Hur går de för dig?
  • Frekaj

BIM + 18 och mensen kom i morse! ÖVERLYCKLIG! De har varit en hemsk väntan och alla dessa "gravidsymptomer" som har spökat. Nu när mensen kom kändes de som en lättnad. Molvärken och ryggvärken är kvar men stickningarna i livmodern har avtagit mina bröst gör inte så förbaskat ont, ådrorna på brösten har minskat, illamåendet är borta, de rikliga flytningarna avtog för ett par dagar sedan och jag känner mig för en gång skull på några veckor pigg. Har varit så rädd att något har varit fel och denna väntan på att få "börja om på nytt" har stressat mig enormt. Helgen kunde inte börjat bättre! Hoppar över till majtråden och säger grattis igen till alla plus och lycka till alla ni som väntar <3

• Frekaj
    EnPetra skrev 2017-04-29 06:09:20 följande:

Bim+7.. Ingen mens, inget plus. Så frustrerande...

Jag fick min mens på BIM + 19 denna månaden Varför den va så sen vet jag inte, fick heller ingen hjälp av bm, hon sa bara att jag skulle avvakta och att om jag inte skulle få mensen inom 6 månader kunde jag komma och få hjälp. Förstår verkligen din frustration. Man vill bara veta! Och är man inte gravid vill man ju bara få mensen så att man kan börja om. Känns som slöseri med tid! Håller tummarna för dig att de blir ett pluss!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017