Inlägg från: Anonym (Toodles) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Toodles)

För oss med BIM i april 2017

Tredje försöket nu. Ny man och vi vill ha barn. Han har dock en ryggmärgsskada och svårt att få utlösning och vi lyckas aldrig träffa äl heller.

Vi har båda barn sedan tidigare så IVF är inte aktuellt.

Äl har jag på söndag och jag vet att sista möjlighet till sex är lördag men troligtvis inte ens då får då har vi alla barn här.

Så får hoppas att några överlever från torsdag. Är det ens möjligt? Har läst att det är så men är det verkligen det?

• Anonym (Toodles)

Hej!

Jag hade Äl flytningar i lördags och Äl enligt app i söndags. Fick till det bra i lördags med sex men så i måndags så hade jag nya Äl flytningar... Skitskumt.

Igår kände jag mig svullen och hade lätt mensvärk. Brukar få så ev vecka innan mens så det är säkert som vanligt.

Är vi kloka som försöker skaffa barn?

Vi bor inte ihop än. Varit tillsammans 10 mån. Han har tre barn och jag tre... Vi vill båda så innerligt. Det hade varit underbart...

Men är rädd att vi kommer få skarpa reaktioner från omgivningen...

• Anonym (Toodles)
    Vilgot o Lillpyret skrev 2017-03-24 11:20:31 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här om jag får!

Hade ägglossning 22/3, har BIM 8/4. Vi hade sex 18/3 + 20/3. Första försöket, tredje barnet.

Nu går jag och känner efter hela tiden, har molvärk i magen (som mensvärk). Igår var jag lite illamående. Är osäker på om jag brukar ha det så i dagarna mellan ägglossning och mens. Tänker att jag kan vara öm efter den rejält onda ägglossningen som jag hade. Men man hoppas ju att det är något annat... Den här väntan kommer bli lång! Det blir dock en lite roligare väntan när man kan skriva här under tiden. :)

Så här jag också! Kan inbilla mig men känner mig svullen över livmodern. Inte mensvärk direkt men något. Och så lite lite illamående...

Hade Äl 19...

Inbillar mig säkert... Har inbokat mig massa de senaste månaderna...
  • Anonym (Toodles)
    SBernin skrev 2017-03-26 20:41:04 följande:

Hej.

Hänger på här. Jag och min sambo (båda 27år) är på försök nr 3 med vårt första barn och denna gången lyckades vi pricka in ÄL riktigt bra tycker jag :) jag har BIM 2 april och undrar om det är någon som har BIM i början på april? Skulle nämligen gärna vilja höra om någon av er har några känningar och isåfall vad för känningar ;)

Jag tycker mig ana men blir tokig av att känna efter för mycket :p

Lycka till alla :)

Jag har bim samma dag som du. Känner molvärk men det kan lika gärna vara Pms hos mig tror jag... Du?
  • Anonym (Toodles)
    SBernin skrev 2017-03-27 18:41:06 följande:

Samma sak med molande värk och lite illamående på morgonen men som sagt kan vara PMS här med. Försöker att inte analysera för mycket men lättare sagt än gjort :/

Tog ett test imorse som visade negativt så förväntningarna på plus denna månaden la sig lite men blir nog till att testa i helgen igen om symtomen håller i sig.

Hur tänkte du göra? Testa eller vänta in BIM? :)

Jag tänkte testa på onsdag om jag har fått hem tester! Ev om jag inte orkar vänta till onsdag så testar jag imorgon om jag får testerna som sagt...
  • Anonym (Toodles)
    Charlizee skrev 2017-03-28 11:28:50 följande:

Tog ett nytt ÄL test idag på CD9, du som haft positiva ÄL-test efter mens, hur starka har strecken varit?

Såhär såg det ut nyss... Så förvirrad eftersom jag brukar ha jätte svaga knappt synliga direkt efter mens... Enligt min app ska jag ha ÄL 3/4 och BIM 18/4...

Ja. Ta ett gravtest

Har fått så tidigare och då varit gravid...
  • Anonym (Toodles)

Har precis testat mig. Inte morgonurin och bim - 5... Så klart negativt. Tänkte eg vänta tills imorgon men nu har jag satt igång hela testrullan och vill testa ikväll igen trots att det kommer visa neg.

Känner mig inte gravid direkt men jag brukar ha djävulsk Pms vid detta laget men känner mig bara glad! Jättekonstigt! Haha!

Hur gör det för er andra med bim 1,2,3 april?

• Anonym (Toodles)
    Milou3 skrev 2017-03-28 12:15:51 följande:

Vilka test och med vilken känslighet testar du med?

Testlagret s. Är det 25 mikrogram/ml? Det är 25 iaf...
  • Anonym (Toodles)
    Swn skrev 2017-03-28 15:15:37 följande:

Jag har BIM 1/4 men känner inget speciellt, lite ömma bröst bara men det hade jag förra månaden också.

Ville testa idag men fick inte möjlighet till det och imorgon kommer det inte gå heller för vi sover borta. Vill bara testa NU! Kommer kanske kunna testa på BIM -3 och hoppas ju såklart på +

Jag vill bara att dagarna ska gå!!!
  • Anonym (Toodles)

Testade igen nu ikväll. Bim - 5. Höll mig 8 timmar och det var helt negativt. Ja jag vet. Tidigt. Känner mig inte gravid. Men måste testa negativt för jag ska skjuta på min mens denna månad om jag inte blir gravid...

Så klart hoppas jag slippa det...

Tidigare har jag plussat på bim-4 så det borde ju vara imorgon jag plussar om jag blir gravid. Tror suck inte det... Har inga symtom öht...

.

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017