• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Firago

Hej!

Jag har tagit en liten forumpaus sedan jag fick negativt gravtest och mens i början av månaden men hoppar gärna in här. Vi är inne på fjärde försöket med första barnet. Började lite halvdesperat med borago denna cykel då många talar så gott om det. Har även läst mig till att en del får ägglossning tidigare än vanligt när de använder borago. Enligt mitt tidigare mönster borde jag ha ägglossning 27/3 och BIM 10/4 men vi får se hur det blir denna cykeln. Tänkte börja med Clearblues ägglossningstest imorgon, cd 12.

Håller tummarna för oss alla! :)

• Pasgetti

Fick ett svagt streck på ÄL test idag, så ska fortsätta testa varje morgon tills det är positivt! Första äl test jag tagit någonsin, CD 10 idag. Enligt appen har jag ÄL på söndag men kanske blir tidigare isåfall :)

• rosatigern

Jag följer gärna med här också! Har ett MA i bagaget så det här blir första försöket efter det. Har ägglossning runt den 24-25 mars och BIM 9 April. 
    Har idag fått lite ägglosningsflytningar =) 

Vad har ni för symptom just nu?

• Nykär15
    Milou3 skrev 2017-03-21 09:52:40 följande:
    Då ligger jag en dag före dig denna gång, jag fick ju glad gubbe i går och känner av som tusan i magen i dag så räknar äl från i dag. Men bim 5/4 :)

Jag har jätteont idag, så jag tror mitt ägg släpper idag redan. Brukar ha snabb stegring och eftersom det var glad gubbe i morse så är det nog så. Så kan nog räkna det som ÄL+1 i morgon, men kommer räkna bim 5/4 ändå. 

Ska ta den starka progesteronkrämen denna månaden, har Lutinus hemma med, men de tar jag nog först om jag ser ett plus. Vill spara på dem till den dagen jag frå plus så de räcker förbi v 12 då min nya klinik säger man ska sluta en vecka efter plus och det känner inte jag mig bekväm med, men har kvar från min förra läkares utskrifter så ska ta av dem isf. 

Pasgetti skrev 2017-03-21 12:44:00 följande:

Fick ett svagt streck på ÄL test idag, så ska fortsätta testa varje morgon tills det är positivt! Första äl test jag tagit någonsin, CD 10 idag. Enligt appen har jag ÄL på söndag men kanske blir tidigare isåfall :)

Ja bara att testa vidare, svaga utslag kan man se hela cykeln och riktigt starka strax före mens,. Så bra att testa en cykel i många dagar för att se hur just din kropp beter sig. 

• Jooosen

Har en mencykel på mellan 28-30 dagar! Är på dag 11 idag. Har cb äl test hemma. Borde jag börja testa idag redan? Vilken dag brukar ni börja testa på, ni som har en lite varierande cykel? Vet att det står

Info i paketet men vill gärna höra hur ni gör/gjort!! Bim 9/4 och äl enligt appen typ 25-25/3

• Milou3

[quote=77520031][quote-nick]Nykär15 skrev 2017-03-21 15:36:41 följande:[/quote-nick]Jag har jätteont idag, så jag tror mitt ägg släpper idag redan. Brukar ha snabb stegring och eftersom det var glad gubbe i morse så är det nog så. Så kan nog räkna det som ÄL+1 i morgon, men kommer räkna bim 5/4 ändå. 

Haha ja då har vi exakt lika och kan jämföra symptom, om jag nu lyckas övertala mannen i kväll!

Har också jätteont i magen i dag och är helt svullen runt äggstockarna. Kommer ju göra ont att ha sex känner jag.

Får liksom göra andra roliga grejer först så han blir klar snabbt!

Åh vad jag önskar att jag kunde säga "älskling, nu har jag verkligen ägglossning, sätt på mig NU" varpå han skulle svara med ett leende "självklart älskling, är supersugen och fort kommer det gå" haha

Men så funkar det tyvärr inte för oss. Jädrans prestationsångest!! :(

• Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-21 15:46:54 följande:

Har en mencykel på mellan 28-30 dagar! Är på dag 11 idag. Har cb äl test hemma. Borde jag börja testa idag redan? Vilken dag brukar ni börja testa på, ni som har en lite varierande cykel? Vet att det står

Info i paketet men vill gärna höra hur ni gör/gjort!! Bim 9/4 och äl enligt appen typ 25-25/3

Ja du måste börja testa i dag! Jag har samma längd på cykel som dig och fick positivt äl-test i går, då jag låg på CD11!
  • Jooosen
    Milou3 skrev 2017-03-21 16:11:09 följande:

Ja du måste börja testa i dag! Jag har samma längd på cykel som dig och fick positivt äl-test i går, då jag låg på CD11!

Men Gud!! Ska testa idag då! Tack för svar!! Ja o killen ses inte förrän på torsdag. Så hoppas det inte släpper något ägg ännu!!! Står att man ska hålla sig 4 timmar! Jag som är kissnödig jämt... är det supernoga med detta?
  • EmmaPaw

min mens kom för 3 dagar sedan med hjälp av provera... den 13 april kommer jag och sambon få hjälp med ÄL och hoppas det blir något denna gången.
    tittar spänt in här och hoppas det går superbra för er andra! :)
    hoppas inte att jag är alltför sen..

• Milou3
    Jooosen skrev 2017-03-21 16:21:27 följande:

Men Gud!! Ska testa idag då! Tack för svar!! Ja o killen ses inte förrän på torsdag. Så hoppas det inte släpper något ägg ännu!!! Står att man ska hålla sig 4 timmar! Jag som är kissnödig jämt... är det supernoga med detta?

För mig har det funkat ändå! Kissar också väldigt ofta.
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017