• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • LeiaBus2010
    Milou3 skrev 2017-03-18 12:29:52 följande:

Ja det är verkligen ett lotteri!

Här kan man iof påverka liiite iaf ;)

Vi håller tummar och tår att April är turmånaden!

Haha. Ja. Jag fick värsta chocken igår. Vi hade varit på fest och min svärmor körde oss. Då vräker min man ur sig "vill du bli farmor eller?" Haha. Jag trodde jag skulle skämmas ihjäl för hans skull.

Han är inte den som säger sånt *asgarv* Så nu fattar ju hon att vi bakar bebis :-P Det var ju inte riktigt meningen att någon ska veta haha.
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Milou3
    LeiaBus2010 skrev 2017-03-19 13:45:48 följande:

Haha. Ja. Jag fick värsta chocken igår. Vi hade varit på fest och min svärmor körde oss. Då vräker min man ur sig "vill du bli farmor eller?" Haha. Jag trodde jag skulle skämmas ihjäl för hans skull.

Han är inte den som säger sånt *asgarv* Så nu fattar ju hon att vi bakar bebis :-P Det var ju inte riktigt meningen att någon ska veta haha.

Hon kanske hoppades på det :) men nu fattar hon nog.

Min sambo blev så lycklig när jag plussade i dec ( fick tidigt mf) så han hann med att säga till sin mamma : /

Så de fattar också att vi försöker.
  • LeiaBus2010
    Milou3 skrev 2017-03-19 13:58:08 följande:

Hon kanske hoppades på det :) men nu fattar hon nog.

Min sambo blev så lycklig när jag plussade i dec ( fick tidigt mf) så han hann med att säga till sin mamma : /

Så de fattar också att vi försöker.

Tråkigt. Men härligt att han blev så glad <3
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
  • Jooosen
    Anonym (Elli) skrev 2017-03-19 13:21:29 följande:

Jag hade symtom som konstiga blödningar och smärtor, så då fick jag komma på undersökning. Inget de testar i vanliga fall verkar det som. Jag har dock inte blivit bättre efter min kur med antibiotika nu så jag måste ringa imorgon igen. Du kan ju ringa och säga att din kille haft det och att du är orolig för att ha blivit smittad?

Aa. Men han säger att han blev botad innan vi träffades. Så jag hoppas det hehe ..
  • meijram
    Provence1 skrev 2017-03-19 10:03:55 följande:

Jag får alltid ÄL flytningar flera dagar innan ÄL. Började idag men har ÄL på tors-fre...ngn mer som har så? Det är så förvillande tycker jag:/ när jag har ÄL har alltså ÄL flytningarna slutat. Vi har dock sex dessa dagar oxå så vi ska va säkra att vi inte missar.

Bim 6/4 - 7e försöket

Denna gång hade jag ÄL-flytningar från CD 9 och de slutade tvärt CD13, antagligen direkt efter ÄL, typ på minuten Glad
  • Swn

Välkommen alla nya:)

Har ÄL idag och har så ont att jag inte kan ha sex, tur vi fick till det igår. Denna cykeln var riktig smärtsam :( nu väntar bara den sega väntan till BIM.

• Milou3
    Swn skrev 2017-03-19 22:10:53 följande:

Välkommen alla nya:)

Har ÄL idag och har så ont att jag inte kan ha sex, tur vi fick till det igår. Denna cykeln var riktig smärtsam :( nu väntar bara den sega väntan till BIM.

Kör du även med äl-test?

Själv har jag senaste 2 dagarna haft känningar i ländryggen och vaknade och var riktigt sugen :) det är oftast ett tecken på att äl är nära för mig. Hade sex tidigt i morse och nyss när jag testade med äl-test fick jag en glad gubbe! Vet att sambon inte kommer palla sex i kväll men om vi har det i morgon kväll, hinner man då?

Testade aldrig i går med äl-test så vet inte om det hade gett utslag :/

Enligt min app och senaste äl bör inte ägglossningen ske förrän nu på onsdag. Har inte tempat denna cykel heller.

Äh jag håller mig till plan A och ska försöka att inte tänka så mycket :)
  • Emmie79

Nu blir jag förvirrad! Enligt beräkning skulle ja haft ägglossning i lördags men CB Digital ägglossningstest har visat negativt hela helgen och även i morse (har testar 2ggr/dag). Tittade på testerna när jag tog ut dem och det var bara svaga svaga streck. Däremot har jag haft typiskt ägglossningssekret sedan i torsdags.

Min fråga: kan jag ha haft ägglossning trots att testerna inte visar något?

• Milou3
    Emmie79 skrev 2017-03-20 08:55:04 följande:

Nu blir jag förvirrad! Enligt beräkning skulle ja haft ägglossning i lördags men CB Digital ägglossningstest har visat negativt hela helgen och även i morse (har testar 2ggr/dag). Tittade på testerna när jag tog ut dem och det var bara svaga svaga streck. Däremot har jag haft typiskt ägglossningssekret sedan i torsdags.

Min fråga: kan jag ha haft ägglossning trots att testerna inte visar något?

Jag tror inte det. CB är nog rätt tillförlitliga. Men kanske lika bra att sexa på lite ändå.

Själv upptäcker jag inte det sekretet varje månad men när jag gör det är det oftast 2-3 dagar innan äl.

Men det kan ju öka snabbt i styrka. Hade ett knappt synbart teststreck i förrgår med cb digital, nu i morse glad gubbe och ett teststreck som var betydligt starkare än kontrollstrecket! Så pass nära äl som du är kan du ju testa både fm och em. För vissa går stegringen fortare.
  • jhk88

Så nu har jag hoppat över hit från mars-tråden... väntar in min mens imorgon eller på onsdag och har fått negativt test idag. Detta blir det fjärde försöket för oss. Känner mig ganska nedslagen efter dagens test. Men men, beställt ÄL-test nu. Har inte testat med det tidigare. När är det bäst att ta ÄL-test, alltså vilken tid på dygnet?

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017