För oss med BIM i april 2017
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Kör du även med äl-test?
Själv har jag senaste 2 dagarna haft känningar i ländryggen och vaknade och var riktigt sugen :) det är oftast ett tecken på att äl är nära för mig. Hade sex tidigt i morse och nyss när jag testade med äl-test fick jag en glad gubbe! Vet att sambon inte kommer palla sex i kväll men om vi har det i morgon kväll, hinner man då?
Testade aldrig i går med äl-test så vet inte om det hade gett utslag :/
Enligt min app och senaste äl bör inte ägglossningen ske förrän nu på onsdag. Har inte tempat denna cykel heller.
Äh jag håller mig till plan A och ska försöka att inte tänka så mycket :)
Här är det tyvärr en till som hoppar över från mars-tråden!
Har haft en förvirrande månad. Predictor Early visade positivt på ÄL+6, men det visade sig att det var på grund av kvarvarande hcg från MA:t i januari. Fick ändå upp förhoppningar om att det kanske var en ny graviditet fast det egentligen är omöjligt att plussa så pass tidigt. Nåja.. gav upp sedan när inga vanliga stickor gav utslag.
Idag fick man spottings och mens troligtvis om 1-2 dagar. Har för flera dagar sen mentalt börjat förbereda mig för april. Kanske blir en bebbe till julklapp i år! Spännande!
Kan man få äl direkt efter mens?
Min mens tog Slut i förgår och jag har fortfarande mensvärk. . Idag har jag haft älvärk? !?!?!!
Nu är jag redan på ÄL +5 (fick ÄL tidigare än beräknat denna cykel), och inatt kl 00.40 vaknade jag av värsta värken i livmoderstrakterna. Det gjorde så ont att jag tänkte att jag kanske fått någon infektion eller nåt i livmodern. Jag var beredd att få vara vaken hela natten, men sen gick det över den värsta värken och jag somnade om. Drömde sedan att jag fick en nidblödning, antagligen önskedröm haha... Och nu på morgonen har jag bara vanlig molvärk, och värk i ländryggen.
Allt det här vågar jag inte ta som något graviditetstecken. Förra cykeln hade jag värsta foglossningssmärtorna, och det var enbart PMS. Men det var i alla fall nytt för mig att vakna med värsta värken redan ÄL +5. Någon annan som haft liknande?
Fast glad gubbe på ÄL-testet idag! Så glad att min cykel funkar som den ska trots att jag inte får stimulering denna månaden på CD13.
Så BIM 5/4 för mig och blir det mens startar vi IVF på den mensen, så det känns ändå mer spännande inför BIM nu för även om det blir minus så blir det en positiv start på något nytt som kanske kanske kan ta oss närmare vårt drömmål....
Uppdatering i jakten på ägglossning: Idag var testet nästan helt blankt. Har jämfört alla tester denna månaden och de är alla så svaga. Kan det ha varit nåt fel på testet? Enligt min kropp (sekret) borde ägglossningen ha skett i lördags eller söndags men då var testet negativt. Kan det ha blivit skadat/fruset i frakten?
Fast glad gubbe på ÄL-testet idag! Så glad att min cykel funkar som den ska trots att jag inte får stimulering denna månaden på CD13.
Så BIM 5/4 för mig och blir det mens startar vi IVF på den mensen, så det känns ändå mer spännande inför BIM nu för även om det blir minus så blir det en positiv start på något nytt som kanske kanske kan ta oss närmare vårt drömmål....
Hej alla! Hoppar in här :) Har BIM om ca en månad, har mens nu och ska köra med äl-tester sen för mer koll:) Det blir andra försöket för första barnet.
Det är inte perfekt tajming att försöka bli gravid just nu för jag börjar på ett nytt jobb i sommar, men vi har längtat så länge... Vi får se vad som händer!
Ja man blir så glad av att se den hahaha!
Precis, räknar ÄL från i morgon och då BIM 5/4.
Ja man blir så glad av att se den hahaha!
Precis, räknar ÄL från i morgon och då BIM 5/4.