Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

För oss med BIM i april 2017

Hej alla! Hoppar in här :) Har BIM om ca en månad, har mens nu och ska köra med äl-tester sen för mer koll:) Det blir andra försöket för första barnet.

Det är inte perfekt tajming att försöka bli gravid just nu för jag börjar på ett nytt jobb i sommar, men vi har längtat så länge... Vi får se vad som händer!

• Hedblomster
    Freya18 skrev 2017-03-25 20:54:17 följande:

Är det några fler som har äl runt 4-6 april?

Jag har det! :) Så nu är äntligen mensen slut och man kan börja vänta på att bli fertil igen... Tiden går sååå långsamt...
  • Hedblomster
    FridaB92 skrev 2017-03-26 23:40:57 följande:

Det här kanske är en väldigt mörk och onödig tanke.. men ibland börjar jag fundera på om vi verkligen kan få barn ihop, jag och min sambo.

Jag varit gravid 1 gång innan, men med en annan partner. Och mycket kan ju hända på 8 år. Sedan måste det ju inte vara fel på någon av oss.. bara är så att vi inte kan få barn ihop.

Sen tänker jag, snälla nån. Det det är vårt 3:e försök.. det är ju ingenting... Men ibland kommer dom där tankarna. Kanske för att jag naivt trodde att jag bergis skulle bli gravid på första försöket. Verkar ju gå så lätt för alla i min närhet dessutom.

Riktigt dumma tankar som kommer, speciellt nu såhär på kvällen. Alltså är jag ensam om dom här tankarna? Tänker alla bara att det kommer gå för eller senare och jag är en superpessimist?

Jag tänker också som du, fast vi bara har gjort ett försök hittills.... Men jag ser folk runtomkring mig som har svårt att bli gravida (en minoritet dock, de flesta går det bra för) och bara känner mig helt säker på att det kommer bli så för oss också. Och jag vill inte behöva vänta ett år eller mer och gå igenom IVF osv, det är väl det jag är rädd för... 
  • Hedblomster
    Freya18 skrev 2017-03-27 11:56:06 följande:
    Här är mensen i princip helt slut också. :) Jag ska testa med äl-stickor i helgen och hoppas på en fin stegring!
    Jag tänkte börja på torsdag för det är inte helt regelbundet och jag vill inte råka missa! Sen ska jag bara lyckas få sambon i säng på rätt dag också utan att sätta för mycket press, haha.... Hoppas verkligen på den här månaden även om det skulle bli runt julafton i så fall, orkar inte vänta! Men den som väntar på något gott osv :) 
  • Hedblomster

Jag fyller också på listan! Mitt bim-datum kan dock ändras... Bara en uppskattning :) 

BIM LISTA 

1/4: SWN 2a försöket 3dje barnet. 

1/4: meijram 5:e försöket 1:a barnet 

1/4: WendelaW 1:a försöket 3:e barnet 

2/4:  

3/4: maxleon1011 detta blir 1:a försöket 3dje barnet 

3/4: Nr3sladdis 1:a försöket 3:e barnet 

3/4: Cheerful 5:e försöket 1:a barnet 

4/4: 

5/4: typ89, 3:e försöket 2:a barnet 

6/4: Emmie79, 4:e försöket 1:a barnet   

7/4: Livethänder 11 försöket 1:a barnet 

8/4: LifeOfBullshit 2:a försöket 1:a barnet 

Vilgot o Lillpyret, 1:a försöket, 3:e barnet 

9/4: Pasgetti 2a försöket, 1:a barnet 

10/4: Cykeltjejen 2a försöket första barnet 

11/4: 

12/4: sajo25, försök 13, 2:a barnet 

13/4: royce, försökt drygt 2 år, 1:a barnet 

14/4: 

15/4: 

16/4: Maria25, 27:e försöket, 1:a barnet 

Birdiz, 1:a barnet 

17/4: Leiabus2010,försök 1 år, 3:e barnet. 

18/4: 

19:4: Hedblomster, 2:a försöket, 1:a barnet

20/4; Isathe, 2:a försöket, 1:a barnet 

21/4: 

22/4: 

23/4: 

24/4: 

25/4: 

26/4: 

27/4: 

28/4: 

29/4: 

30/4:

• Hedblomster
    NilssonLinn skrev 2017-03-29 11:19:19 följande:
    Jag förstår att det kanske är lättare för kroppen att bli gravid om man slappnar av .. men hur gör man det? Varje månad kommer mensen som en jobbig påminnelse. Mellan mensperioderna känner man av alla PMS-symptom som också kan vara tidiga graviditetstecken. Hur ska man lyckas låta bli att tänka på graviditet när man känner av så många fysiska känslor? Jag har sagt till min sambo att vi ska boka en utomlandsresa i sommar .. det kanske får mig att fokusera på lite annat iallafall. Men i överlag kommer det alltid finns minutrar lediga, varje dag, som kommer dra ner mig i tankarna igen. Det vet jag. Och det gör mig så himla irriterad när folk säger till mig att det går lättare när man slappnar av och inte tänker på det så mycket ... ?!! Jag försöker slå undan mina tankar när jag sjunker ner i de för djupt, men jag kommer aldrig kunna hålla mig ifrån att fundera, känna efter eller längta helt och hållet.
    Jag är precis som du! Det är så jobbigt men jag kan inte sluta tänka på det! Googlar allt möjligt, räknar dagar, tänker orimligt mycket på det när det är lugnt på jobbet... VARJE dag! Försöker slappna av, men hur?!
  • Hedblomster
    Nykär15 skrev 2017-03-29 13:37:14 följande:
    Man blir gravid oavsett om man slappnar av eller inte, jag har vart gravid två ggr förra året och då har jag vart väldigt längtande, analyserande och annat...och nu när jag inte alls tänker lika mycket när det gått längre tid, så blir jag inte mer gravid för det. Så jag blir sjukt trött av den kommentaren! Och de som säger den har oftast ingen egen erfarenhet....men gissar folk vill vara snälla. 
    Ja det är ju orimligt att man inte skulle bli gravid bara för att man tänker mycket på det.... Men för ens eget måendes skulle vore det skönt att inte vara så besatt! 
    Tror också att folk vill vara snälla egentligen, men men... Man får lägga dövörat till!
  • Hedblomster

Äl-tester från igår (vänster) och idag (höger). Förväntad äl på onsdag, men tror ni den kommer komma tidigare med tanke på att dagens test är ganska starkt? Aldrig använt äl-tester tidigare! Känner mig excited :D Måste få hem sambon från Stockholm bara...

• Hedblomster
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-02 15:46:22 följande:
    Gissar på agt du har ägglossning inom.48 h

Han får skynda.sig hem!
     Häääärligt!!! Här ska liggas de närmaste dagarna haha!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017