Inlägg från: Hedblomster |Visa alla inlägg
  • Hedblomster

För oss med BIM i april 2017

Igår kväll hade jag tydliga vad jag brukar anta är äl-känningar: svullen lite tung mage och mensvärk + hade ju ett starkt äl-test. Hade sex lördag morgon samt söndag kväll, funderar på att försöka hinna ikväll med men det känna lite pressat och framtvingat... Men det ska bli intressant om dagens äl-test är svagare eller starkare, kunde inte riktigt avgöra om det var positivt eller nästan positivt igår!

• Hedblomster
    elinos01 skrev 2017-04-03 07:01:41 följande:

Hej gänget! Alltså jag plussade idag. Efter ett år och två missfall (senaste i februari) så plussade jag. Fattar inte riktigt vad som hände imorse alltså. Så sjukt att jag är gravid! Jag har hängt lite sporadiskt här och undrar om någon mer plussat än och om vi har någon Facebook grupp med BF December?

Grattis!!! Så härligt!

Om jag mot förmodan plussar om två veckor ca vill jag också vara med i en fb grupp :)
  • Hedblomster
    Solsidan17 skrev 2017-04-03 08:47:24 följande:

Godmorgon på er!

Jag hade bim 1/4 och hade laddat upp med värktabletter och tamponger. Nu ligger jag fortfarande här och väntar, men ingen mens ännu. Tog två test imorse, men tycker de verkar otydliga. Kan någon av er tyda dom?

Kan tillägga att jag vart gravid förra året med fick missfall i december.. och efter det så har vi försökt på nytt

Ser ut som plus!!! Grattis!
  • Hedblomster
    Charlizee skrev 2017-04-03 08:49:36 följande:
    Skulle kunna vara jag som skrev ditt inlägg... hade också ÄL-känningar igår. Vi fick till det både lördag och söndag, helst ska vi väl få det ikväll också för att optimera chanserna Mina ÄL har levt sina egna liv den här månaden men tycker att igår morse var starkast. Ska ta ett till om en liten stund. Tror din BIM är utsatt dagen innan min, hoppas vi får plussa!!! <3
    Åh då ligger vi lika! Spännande! Håller tummarna för dig och julbebisar!!! :)
  • Hedblomster
    kabe1211 skrev 2017-04-03 13:49:59 följande:
    Tack för svar! Känner själv att det ser positivt ut men tänkte att det kanske kan bli ännu starkare? :)
    Det ser lite ut som mina test från i förrgår och igår! Jag tyckte det såg positivt ut men tänkte också om det kan bli starkare... Så jag ska testa idag också och se om det blir svagare eller starkare, så vet jag tills nästa gång :) 
  • Hedblomster

Jag och sambon har lyckats få till det tre dagar i rad nu! Dagen innan positivt äl-test och äl-värk, samma dag som positivt test+värk, samt dagen efter. Hoppas hoppas nu! Eftersom vi har försökt så kort tid får man ju bara anta att vi fungerar som vi ska och är fertila osv, men jag blir orolig för att man egentligen inte vet.... Nojar över brist på ägglossningssekret tex, men försöker intala mig att jag säkert har äl som jag ska när testet är positivt, värken finns där samt har mens varje månad. Nu är det en lång nedräkning på ca två veckor... 

Jag såg att några diskuterade bebis vid jul och nyår igår! Jag känner väl egentligen att om man fick drömma och välja och planera heeeelt fritt skulle jag vilja ha en vårbebis, men jag vet inte ens varför? Ingen lider väl av att fylla år nära jul? Så jag blir bara glad om jag blir gravid oavsett när det händer :) Blir jag gravid nu så beräknas det ju till 23-25 december men det struntar jag i. Kanske går man över tiden, kanske kommer barnet tidigt. Och blir jag inte gravid satsar jag på maj istället och en januaribebis! 

• Hedblomster
    Milou3 skrev 2017-04-04 08:36:54 följande:
    Vill bara flika in att sist jag blev gravid hade jag örnkoll på mitt sekret men såg inte skymten av äl-sekret. Från mens till sticky till vattnigt till NOLL sekret. Gissar äl var runt den vattniga perioden. Funkade ändå :)
    Skönt att höra! :) Tack! Lite vattnigt har det nog varit iaf... Jösses, man är verkligen besatt och vill ha koll på allt, haha. 
  • Hedblomster
    Cykeltjejen skrev 2017-04-04 09:18:42 följande:

Finns en risk att jag får en liten julbebis men just nu struntar jag fullständigt i det. Bara glad att ens ha blivit gravid !! <3 jag håller tummarna för er andra som ännu inte plussat också! :)

Stort grattis!!!
  • Hedblomster
    Anonym (Besatt) skrev 2017-04-04 14:22:14 följande:

Jag tycker att det är så sjukt jobbigt att vänta på BIM!!! Är på BIM-5, första försöket, och håller på att bli knäpp. Jag inbillar mig att jag är gravid även om jag intellektuellt förstår att jag förmodligen inte är det. Har lätt molvärk vid livmodern och i korsryggen, som mycket väl skulle kunna vara inbillning. Har inte haft någon blödning, inga ömma bröst hur mycket jag än klämmer på dem (haha), ingenting. Ändå är min hjärna så sjukt jobbig och planerar hela min graviditet, typ? Jag hinner liksom tänka "ååh tänk att jag kommer vara kring v 12 när jag går på semester, vad skönt då kan jag bara njuta när den värsta oron har släppt" och "hmm undra om bebisen kommer före eller efter jul" och "undrar om jag kommer behöva köpa ny vinterjacka eller om jag kan köpa en stor höstjacka och sen ha tröjor i december" osv osv osv! Ja ni hör ju! Så fort jag inser vad jag sitter och tänker så tänker jag "stopp!! får inte tänka så!", men fem minuter senare är jag där igen... Ni förstår hur effektivt jag jobbar just nu ;) Men sorry ville bara skriva av mig. Det är så jobbigt bara, har aldrig tänkt såhär mycket på någonting i hela mitt liv, hur mycket jag än försöker sluta så går det inte. Vill inte tänka på det, klart jag kommer bli mer besviken när mensen kommer när jag redan planerat allt liksom... därför bättre att inte planera såklart, men jag kan. inte. sluta. Någon som känner igen sig?? Sorry för långt inlägg...

Du är inte ensam!!! Jag är exakt lika besatt! Jag lägger så enormt mycket tid på att längta, hoppas, räkna dagar, tänka, googla, skriva, läsa om det... Det är tur att såna här trådar finns där man verkligen kan få ur sig allt trams :) Jag önskar att jag kunde vara lite mer "händer det så händer det", men jag är mer "det måste hända NUUUUUUU!" och det får man acceptera ;) 
  • Hedblomster
    Milou3 skrev 2017-04-04 15:07:43 följande:
    Nu är ju jag frilans och jobbar mestadels hemifrån så ingen ser hur mycket tid som går åt till att googla, läsa/skriva på FL mm. Får säga åt mig själv hela tiden!
    Haha känner igen mig i detta... Fast jag jobbar på plats men har eget kontor och extreeeeemt lite att göra just nu... Önskar nästan att det vore högsäsong så jag inte ens hann tänka på det här! 
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017