• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Emmie79
    Milou3 skrev 2017-03-20 09:02:48 följande:
    Jag tror inte det. CB är nog rätt tillförlitliga. Men kanske lika bra att sexa på lite ändå.

Själv upptäcker jag inte det sekretet varje månad men när jag gör det är det oftast 2-3 dagar innan äl.

Men det kan ju öka snabbt i styrka. Hade ett knappt synbart teststreck i förrgår med cb digital, nu i morse glad gubbe och ett teststreck som var betydligt starkare än kontrollstrecket! Så pass nära äl som du är kan du ju testa både fm och em. För vissa går stegringen fortare.
    Ja, vi har sexat loss varje dag sedan i fredags! :) Är nästan rädd att vi "slösar" med spermierna, att det inte kommer finnas några kvar när ägget väl släpper...

Ska testa igen på lunchen och se om strecket blir starkare.
  • Milou3
    jhk88 skrev 2017-03-20 09:24:05 följande:

Så nu har jag hoppat över hit från mars-tråden... väntar in min mens imorgon eller på onsdag och har fått negativt test idag. Detta blir det fjärde försöket för oss. Känner mig ganska nedslagen efter dagens test. Men men, beställt ÄL-test nu. Har inte testat med det tidigare. När är det bäst att ta ÄL-test, alltså vilken tid på dygnet?

Haha känns som jag svarar på allas inlägg här, borde sätta mig och jobba men vilar en kvart till :) fördelen med att vara egenföretagare.

Har du en cykel runt 27-29 dagar så bör du kanske börja testa redan CD 8. Min äl kan variera från dag 9-13 och jag har en cykel på 28 dagar.

Jag brukar testa på em men det står på -vilket test du nu föredrar - vilken tid de rekommenderar att man utför testet. När jag börjar känna av äl i form av molvärk i ländryggen så testar jag både morgon och em för att inte missa en stegring. Sen när ex CB digital visar glad gubbe har man äl inom 1-2 dygn och ägget sägs ju leva runt 12h. Typ så :)

Ganska smidigt!
  • Thezz

Hoppar in här!

Är 24 år och är på försök två till första barnet.

Förra månaden fick jag väl antagligen spökstreck eller tidigt missfall. Var jättelustigt, men nya tag nu

Bim borde bli nån gång mellan 22-24 april då min cykel tydligen blivit längre?! Ska testa äl test denna månad och hoppas på att bli lite klokare.

Lycka till alla

• Nr3sladdis

Hmm 
    jag får hoppa vidare till BIM maj grupp istället. Har ÄL nu men mannen vill vänta till nästa månad. Gråter Så bara vänta in nästa ÄL som borde bli mitten på april och BIM början på maj. Håller tummarna för många fina plus för er andra här i April gruppen. Glad

• Emmie79
    Thezz skrev 2017-03-20 13:58:54 följande:

Hoppar in här!

Är 24 år och är på försök två till första barnet.

Förra månaden fick jag väl antagligen spökstreck eller tidigt missfall. Var jättelustigt, men nya tag nu

Bim borde bli nån gång mellan 22-24 april då min cykel tydligen blivit längre?! Ska testa äl test denna månad och hoppas på att bli lite klokare.

Lycka till alla

Välkommen och lycka till! :)
  • Emmie79

Nu fattar jag ingenting. Gick hem på lunchen och tog ett till äl-test. Efter ca 5 min ser jag att testet börjar blinka och att det kommer upp en symbol med en bok(?!) Har kastat instruktionen, nån som vet vad det betyder?

• Anonym (Besviken)
    Nr3sladdis skrev 2017-03-20 14:05:55 följande:

Hmm 

jag får hoppa vidare till BIM maj grupp istället. Har ÄL nu men mannen vill vänta till nästa månad.  Så bara vänta in nästa ÄL som borde bli mitten på april och BIM början på maj. Håller tummarna för många fina plus för er andra här i April gruppen. 

Min Sambo vill också vänta, eller snarare att vi tar paus, denna månaden då han inte vill ha ett december barn. Själv ser jag hellre det positiva i att man får ett barn, än det negativa i att det blir fött i december. Känns liksom lite som att man plötsligt ska starta om på nytt?? :( jag har haft positivt äl test idag, så hoppas på att vi kan diskutera saken mer ikväll när han kommer hem från arbetet
  • Nr3sladdis
    Anonym (Besviken) skrev 2017-03-20 15:14:52 följande:
    Min Sambo vill också vänta, eller snarare att vi tar paus, denna månaden då han inte vill ha ett december barn. Själv ser jag hellre det positiva i att man får ett barn, än det negativa i att det blir fött i december. Känns liksom lite som att man plötsligt ska starta om på nytt?? :( jag har haft positivt äl test idag, så hoppas på att vi kan diskutera saken mer ikväll när han kommer hem från arbetet
    Då är din sambo av samma åsikt som min man, och jag är inne på din tanke mer. Haha! Kanske är det så att vi känner starkare då våra kroppar liksom talar till oss, och männen inte riktigt kan förstå exakt vilka starka känslor det faktiskt är.
    Håller tummarna att du kan få din sambo att ångra sig, annars får vi hoppas på en bra månad i April. Skäms
  • Anonym (Besviken)
    Nr3sladdis skrev 2017-03-20 15:22:11 följande:

Då är din sambo av samma åsikt som min man, och jag är inne på din tanke mer. Haha! Kanske är det så att vi känner starkare då våra kroppar liksom talar till oss, och männen inte riktigt kan förstå exakt vilka starka känslor det faktiskt är.

Håller tummarna att du kan få din sambo att ångra sig, annars får vi hoppas på en bra månad i April. 

Män ;) men hoppet är väl det sista som överger en

O:) Annars är det väl bara att köpa sig ett nytt sett lingerie och förföra honom imorgon
  • LeiaBus2010

Kan man få äl direkt efter mens?

Min mens tog Slut i förgår och jag har fortfarande mensvärk. . Idag har jag haft älvärk? !?!?!!

Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017