Inlägg från: Längtanefterdig |Visa alla inlägg
  • Längtanefterdig

För oss med BIM i april 2017

Lulu1980 skrev 2017-03-21 20:08:50 följande:

Idag testade jag med Apotekets ÄL-sticka för första gången denna cykel och fick två lika starka streck :) - snacka om förvånad jag blev då jag trodde att jag inte skulle få ägglossning alls eftersom jag ätit antiinflammatoriskt för ledvärk i över en vecka... Nu funderar jag, betyder LH-stegringen alltid att ägglossningen är på väg eller kan det bara vara ett tecken på mer hormoner (utan ägglossning)? Någon som vet?

(Här kikar jag in utan att ens ha haft min bim för mars ännu Tungan ute)

Ägglossningstester visar endast att hormonerna i kroppen ökar, det innebär inte att en ägglossning faktiskt sker, tyvärr. Men ligg på, det kan ju absolut vara en ägglossning inom 48 timmar om det var ett positivt test! Glad
  • Längtanefterdig

Nu hoppar jag över från mars-tråden. 
    Jag och sambon har försökt i lite mer än ett år. Vi har varit på fertilitetsutredning där det konstaterades att jag har pco. Har relativt regelbunden mens men troligtvis inte egen ägglossning så nu blir det första försöket med letrozol och ovitrelle. Hoppas på en januaribebis, ev sen decemberbebis om cykeln skulle kortas ner.
    Vet inte exakt när äl/bim blir, ska på vul mitt i cykeln och ta äl-test så får vi se när det blir. Glad

• Längtanefterdig
    Maria25 skrev 2017-03-29 19:58:07 följande:

Tack ni som svarade på inlägget om mina efterlängtade äl-flytningar! Nu kommer nästa fråga;

Jag hade ju som sagt dessa trådar för 2 dagar sedan, och har haft negativa äl-tester hela veckan. Idag var det en helt klar stegring (ej positivt dock) så tror äl sker inom några dagar.

Låter det sammanhängande med att äl-flytningarna var häromdagen?

Det ser och låter jättebra tycker jag!
    Mina kan till och med vara svagare än ditt dagen innan jag får positivt. Så du kan säkert ha äl redan imorgon. Glad
  • Längtanefterdig
    Maria25 skrev 2017-03-29 20:15:12 följande:
    Tack! Då fortsätter jag testa och mysa ett par dagar :) Är verkligen en djungel detta och trots så lång tid lär en sig fortfarande nya saker om kroppen varje månad :)
    Såg nu att jag skrev äl redan imorgon, menade positivt på äl-testet Glad och då blir ju äl 24-48 timmar efter ungefär. Så fortsätt testa. Brukar du testa 1 eller 2 gånger om dagen?  Testa 2 gånger imorgon om du inte gör det så har du mer koll.
  • Längtanefterdig

Idag tog jag min första letrozol-tablett så nu börjar väntan på ägglossning. Tror att äl kommer ske i påskhelgen. Ska gå på vul innan äl också för att kika på äggblåsor, för att se om vi ens får ha sex den här cykeln Tungan ute
    Väntan är låååång....

• Längtanefterdig

åååhh, nu börjar jag bli lite nervös. Är på cd7 idag, ska ta min sista letrozol ikväll. Tog ett äl-test nu vid 14-tiden och då var det ett streck som är så starkt som det brukar vara ca 2 dagar innan positivt för mig. Ska på vul cd13 för att kolla på äggblåsor... Tänk om det är för sent liksom?! Brukar ha äl på dag 18-20 typ... Vill ju inte missa äl och får inte ha sex innan... och sen ska jag ju ta ovitrelle för att säkra en ägglossning... Blää, vet inte alls hur jag ska göra nu.

• Längtanefterdig
    orzia1 skrev 2017-04-04 17:45:57 följande:
    Ring din klinik o be om tidigare vul
    Har så svårt att ta ledigt från jobbet Rynkar på näsan får kanske försöka
  • Längtanefterdig

Idag var jag på vul hade en äggblåsa på 24 mm så ikväll blir det ovitrelle och sex på schemat! Cd13 och ingen stegring på testerna så jag blev alldeles chockad. Hade väntat äl till helgen. Förra cykeln hade jag en äggblåsa på 18 mm cd17, så bra mycket tidigare med letrozol :) hoppas hoppas

• Längtanefterdig

Jag var ju på vul på morgonen som jag skrev tidigare. Hade inte haft någon stegring igår men idag (efter vul) så ser jag den fint! Nu är ovitrelle tagen också Skrattande

• Längtanefterdig
    emphz skrev 2017-04-16 15:31:44 följande:

Tack så himla mycket alla! Vi kan knappt ta in det här hemma men så lyckliga efter 15 månader! Vi lyckades på första letrozol kuren ?

Woho grattis!!

Ger mig hopp om vår första omgång :)
  • Längtanefterdig
    MariaKristine skrev 2017-04-18 16:12:38 följande:
    Det tog sig på andra försöket :)
    Bf 27 december! ( Enligt mina beräkningar) Hoppas många får fina plus denna månaden <3
    Grattis! härligt att det gick så snabbt Skrattande
  • Längtanefterdig

Äl+8 idag. Känner inte något speciellt... Har dock fått typ.. 8 små röda prickar vid ena bröstvårtan och en röd prick vid andra Obestämd vad kan det bero på?

• Längtanefterdig
    Snultan skrev 2017-04-19 18:19:27 följande:
    Åh de har jag oxå!! Fast ja tolkade det ha nåt med värme o göra elr nåt.. inte synat de så noga. Men lite spännande allt. Hoppas de bådar gott
    Häftigt! Får se om det kan betyda något då Flört
  • Längtanefterdig

Jag ska försöka att hålla mig ifrån att testa innan onsdag. Bim bör vara på tisdag... vänta och se helt enkelt ;) har inga billiga test hemma så då blir det lite lättare

• Längtanefterdig

Idag på äl+12 så kom lite spottings, känns som att det är rätt kört även om vissa har det även månaden de plussar. Kanske bara vill vara lite negativ så jag inte blir allt för ledsen om det inte blir något Tungan ute

• Längtanefterdig

Idag ringde jag och bokade tid för nästa ultraljud och om några dagar börjar jag med nästa kur letrozol. Den här gången ska vi även få hjälp med insemination på kliniken. Får se hur det går. Just nu är det jobbigaste väntan :P

Hänger kvar lite för att se hur det går men hoppar över till bim maj-tråd också :)

Svar på tråden För oss med BIM i april 2017