• Provence1

För oss med BIM i april 2017

Äl 23/3 - Bim 6/4

40+ 1a barnet

Blir ivf om det inte blir ngt nu

Håller tummarna för oss alla!!

• Provence1
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-14 16:15:00 följande:

Tredje försöket nu. Ny man och vi vill ha barn. Han har dock en ryggmärgsskada och svårt att få utlösning och vi lyckas aldrig träffa äl heller.

Vi har båda barn sedan tidigare så IVF är inte aktuellt.

Äl har jag på söndag och jag vet att sista möjlighet till sex är lördag men troligtvis inte ens då får då har vi alla barn här.

Så får hoppas att några överlever från torsdag. Är det ens möjligt? Har läst att det är så men är det verkligen det?

En väninna till mig blev gravid av sex en gång 6 dgr före äl så ja det är möjligt :)
  • Provence1

Jag får alltid ÄL flytningar flera dagar innan ÄL. Började idag men har ÄL på tors-fre...ngn mer som har så? Det är så förvillande tycker jag:/ när jag har ÄL har alltså ÄL flytningarna slutat. Vi har dock sex dessa dagar oxå så vi ska va säkra att vi inte missar.

Bim 6/4 - 7e försöket

• Provence1
    Emmie79 skrev 2017-03-22 09:33:48 följande:

Hej igen! Nu är jag på dag 18 i cykeln och har fortfarande inte fått positivt utslag på ägglossningstesterna. Men jag har fortfarande äggviteaktigt äl-sekret och igår när jag testade att dra det mellan fingrarna så blev det långa trådar. Betyder det att jag hade ägglossning igår?

Svårt det där...jag har ägglossning ett par dgr efter älsekret så kan inte gå på det...men ibland har man visst äl på natten o då visar inte Stickan det på dagen så jag tycker det är svårt att använda stickorna :/

Men troligtvis har du haft äl om du är på dag 18, hur lång cykel har du?
  • Provence1
    Emmie79 skrev 2017-03-22 10:23:46 följande:

Jag brukar också ha äl några dagar efter äl-sekret och det började i torsdags så äl borde ha skett i lördags eller söndags, men jag har ju fortfarande samma sekret och idag är det onsdag!? Vi har haft sex varje dag sedan i fredags och börjar bli lite, hm, trötta nu... ska vi fortsätta ligga så länge sekretet är så här äggviteaktigt?

Hur lång cykel har du?

Ni borde ha prickat äl tycker jag :)
  • Provence1
    Anonym (Toodles) skrev 2017-03-22 11:30:25 följande:

Hej!

Jag hade Äl flytningar i lördags och Äl enligt app i söndags. Fick till det bra i lördags med sex men så i måndags så hade jag nya Äl flytningar... Skitskumt.

Igår kände jag mig svullen och hade lätt mensvärk. Brukar få så ev vecka innan mens så det är säkert som vanligt.

Är vi kloka som försöker skaffa barn?

Vi bor inte ihop än. Varit tillsammans 10 mån. Han har tre barn och jag tre... Vi vill båda så innerligt. Det hade varit underbart...

Men är rädd att vi kommer få skarpa reaktioner från omgivningen...

Att det känns rätt för er är väl det viktigaste!:)
  • Provence1
    Emmie79 skrev 2017-03-22 10:25:27 följande:
    Det låter ju logiskt att ägglossningen kommer när man har som mest sekret. Jag kan nog ha missat ägglossningen helt enkelt, om den skedde på natten.
    Men spermierna lever upp till 5 dgr så du har nog prickat äl iaf :)
  • Provence1
    Milou3 skrev 2017-03-24 13:00:12 följande:

Nä det behöver inte vara kört men jag tempar också och fick en tempdipp i går och en kraftig ökning i dag så det bevisar typ att äl skedde i går och då är det 3 hela dagar sedan sex :(

Jag pendlar mellan 27-28 dagar.

Behöver som sagt inte vara kört! Kan ni få till det idag?
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017