• Anonym (milla)

Idag bakade vi negerbollar :)

Fanns ett så fantastiskt recept på negerbollar i en gammal bakbok jag lånade på biblioteket. Så jag och min 5-åring rullade typ 50 sånna där små bollar, hade färgat pärlsocker på dem. Ser riktigt goda ut. Om jag kommer ihåg ska jag ta en bild på receptet. Finns nog inte att få tag på i bokhandlarna dessvärre.... :)

• Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (dddddddd) skrev 2017-02-25 21:00:53 följande:

Som sagt så använder jag ord som jag är uppväxt med.

Är inte uppväxt med varken bastard eller horunge.

Hoppas du känner dig nöjd med det svaret  

Ditt användande av ord är inte särskilt relevant. Frågan är ju om du tycker att det är ok att man säger horunge om barn till ogifta föräldrar. Om man nu är uppvuxen med det. Eller mongoloid om personer med Downs syndrom. Eller idiot om personer med någon psykisk sjukdom.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (dddddddd)
    Desiderium skrev 2017-02-25 21:03:26 följande:
    Frågan var om du stödjer de människor som använder sig av det. 
    Svaret är, jag bryr mig inte om andras ordval.
    Jag tänker inte stå till svars för personer som använder ord som du ifrågasätter.
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2017-02-25 21:51:08 följande:
    Ditt användande av ord är inte särskilt relevant. Frågan är ju om du tycker att det är ok att man säger horunge om barn till ogifta föräldrar. Om man nu är uppvuxen med det. Eller mongoloid om personer med Downs syndrom. Eller idiot om personer med någon psykisk sjukdom.
    Det är klart att det är relevant. Jag talar ju för mig och mina åsikter och mina ordval.
    Andras åsikter och ordval får de stå för.

• Regndamen
    Anonym (dddddddd) skrev 2017-02-25 21:56:31 följande:

Svaret är, jag bryr mig inte om andras ordval.

Jag tänker inte stå till svars för personer som använder ord som du ifrågasätter.Det är klart att det är relevant. Jag talar ju för mig och mina åsikter och mina ordval.

Andras åsikter och ordval får de stå för.

Så, om någon kallade dig, dina barn eller någon närstående horunge är du helt okej med det?
  • isa77
    Regndamen skrev 2017-02-25 22:06:08 följande:
    Så, om någon kallade dig, dina barn eller någon närstående horunge är du helt okej med det?
    Vem har TS kallat neger?
  • Anonym (dddddddd)
    Det är inte jämförbart.
  • Anonym (Tvärtom)

Jag har gått från att säga chokladboll till att säga negerboll. Fördelen med ordet negerboll är att ALLA vet vad man menar.

Antirasisthetsen runt namnet på bakverket har gjort att det dykt upp en uppsjö av olika varianter på namn. Havreboll och kokosboll t.ex.

Kokosboll förvirras ofta med kokoskakor eller kokostoppar, havreboll är det många som inte alls fattar vad det är och chokladbollar förväxlas ibland med arraksbollar.

Så jag säger negerboll så blir ingen förvirrad, det är bara en och annan trångsynt antirasist som blir hetsig och arg, men det får man stå ut med...

• kvarnfot

Det heter ju negerbollar och inget annat....

• kvarnfot
    Vad har negerbollar med horunge att göra????
  • Desiderium
    Anonym (dddddddd) skrev 2017-02-25 22:30:30 följande:
    Det är inte jämförbart.
    Det är din egen barnsliga logik som gör det jämförbart. 
  • Anonym (Men jag gissar att det mer handlar om vilja än om faktisk förståelse)
    kvarnfot skrev 2017-02-25 22:44:23 följande:
    Vad har negerbollar med horunge att göra????
    De har inget med varandra att göra.
    Det de ändå har gemensamt är att det är uttryck som man av respekt för sina medmänniskor har gått ifrån.
Svar på tråden Idag bakade vi negerbollar :)