• Morgonkaffe

Tillåta 13 årig dotter röka

Nu vet vi att detta är inte helt rätt, men vi låter våran 13-åriga dotter får röka hemma.

Vi tycker det är lika bra att hon får göra det öppet ist. för i smyg. 
    Är det fler som låter sina barn röka öppet hemma, i skolan, på stan etc.?

Hur går era tankar om frågan?

• Svar på tråden Tillåta 13 årig dotter röka
  • Moraltantersuger
    Anonym (soc) skrev 2017-03-24 00:29:59 följande:

Kan soc få reda på ts identitet via tråden på något sätt? Det måste ju gå att anmäla henne och rädda hennes dotter innan det är för sent.

HAHAHAHAHA nämen lilla vännen hur har du tänkt att det ska gå till,så söta ni är ibland 
  • Anonym (soc)
    Moraltantersuger skrev 2017-03-24 00:31:59 följande:
    HAHAHAHAHA nämen lilla vännen hur har du tänkt att det ska gå till,så söta ni är ibland 
    Du är medveten om att det går att spåra folk via nätet va lilla vännen? Däremot tvivlar jag på att soc har dom resurserna. 
  • Moraltantersuger
    Anonym (soc) skrev 2017-03-24 00:40:19 följande:
    Du är medveten om att det går att spåra folk via nätet va lilla vännen? Däremot tvivlar jag på att soc har dom resurserna. 
    Nämen sötnos va okunning du är,du kan inte spåra nån via nätet ,du kan därimot spåra deras ip så visar den vilket internätbolag dom använder,sen kan polisen i sin tur kräva att företaget lämmnar ut uppgifter om deras kunder

Detta görs i prinicip aldrig då dom stora nätbolagen oftast VÄGRAR sammarbeta med polismydigheten och lämmnar väldigt sällan ut sina kunders uppgifter 

Soc kan inte spåra nåt överhuvudtaget ,tror du soc har en enhet som sitter och letar efter trådar på familjeliv där det kan finnas olämpliga föräldrar för att sen komma hem til dom . HAHAHAHAHAHAHAHA gud vad gullig du är =) 
  • Anonym (soc)
    Moraltantersuger skrev 2017-03-24 01:44:24 följande:

Nämen sötnos va okunning du är,du kan inte spåra nån via nätet ,du kan därimot spåra deras ip så visar den vilket internätbolag dom använder,sen kan polisen i sin tur kräva att företaget lämmnar ut uppgifter om deras kunder

Detta görs i prinicip aldrig då dom stora nätbolagen oftast VÄGRAR sammarbeta med polismydigheten och lämmnar väldigt sällan ut sina kunders uppgifter 

Soc kan inte spåra nåt överhuvudtaget ,tror du soc har en enhet som sitter och letar efter trådar på familjeliv där det kan finnas olämpliga föräldrar för att sen komma hem til dom . HAHAHAHAHAHAHAHA gud vad gullig du är =) 

Hjärtat du förklarade just själv att man kan spåra folk via nätet. Det är inte det enda sättet men ett av dom. Sen håller jag med att det finns en stor sannolilhet att soc inte har de resurserna men det vet varken du eller jag säkert.

Du råkar inte ha asperger eller nått för du verkar ha problem med att tolka allt bokstavligt?
  • Moraltantersuger
    Anonym (soc) skrev 2017-03-24 14:13:31 följande:
    Hjärtat du förklarade just själv att man kan spåra folk via nätet. Det är inte det enda sättet men ett av dom. Sen håller jag med att det finns en stor sannolilhet att soc inte har de resurserna men det vet varken du eller jag säkert.

Du råkar inte ha asperger eller nått för du verkar ha problem med att tolka allt bokstavligt?
    Sötaste minsta puffen gick du inte i skolan och lärde dig att läsa som dom andra barnen? Jag sa aldrig att du kan spåra vart folk sitter men du kan spåra vilket företag som står för deras uppkoppling, men sen har FÖRETAGET all data om kundens data användande om sen företaget tar bort uppgifterna eller inte lämnar ut dom så kan man inte göra ett skit ,och företag som lämmnar ut sina kunduppgifter blir sällan populära, jag använder mig av bahnof och dom raderar sina kunders uppgifter på löpande band.Så lycka till med att spåra du

Lider du av ett kromosomfel lilla gumman? du verkar tro att det är som på amerikansk film, att man kan spåra folk med ett klick =P det funkar inte så, men jätte gullig att lilla du tror det 

www.bahnhof.se/press/press-releases/2014/04/08/efter-eu-domen-bahnhof-upphor-med-all-datalagring-omedelbart
  • chewinggum
    Morgonkaffe skrev 2017-02-23 08:23:02 följande:

Nu vet vi att detta är inte helt rätt, men vi låter våran 13-åriga dotter får röka hemma.

Vi tycker det är lika bra att hon får göra det öppet ist. för i smyg. 
    Är det fler som låter sina barn röka öppet hemma, i skolan, på stan etc.?

Hur går era tankar om frågan?

ok. hur dum får man bli egentligen? vill hon ha mariuana om två år ska hon också få röka det hemma? oansvarigt som förälder måste jag bara säga.
  • chewinggum

Fast jo sen kan jag säga att när jag var liten så rökte jag vid 13 årsålder. vår ena kompis föräldrar tillät alla hennes kompisar att röka där. Inga problem! Men kan tala om att hon började med knark sedan, samt i princip alla mina kompisar. Mina föräldrar som totalförbjöd cigaretter eller att jag ens fick lukta rök hemma. (gick absolut inte att smygröka) slutade med det sedan. det var inte värt det och jag testade aldrig knark heller. Så jo det går att förbjuda. Men att barnen kanske testar ändå är en annan sak. det är en moralfråga. 

• Anonym (Fel, men kanske rätt)

Det är ju helt sjukt hur vissa går på. Det kanske finns vissa frågetecken, men tonåringar har rökt i alla tider och det är nog lite tidigt att gå igång på alla cylindrar. Jag tror det finns betydligt olämpligare föräldrar än TS. Chilla!

• Anonym (Rökande tonåring)
    Anonym (soc) skrev 2017-03-24 00:29:59 följande:

Kan soc få reda på ts identitet via tråden på något sätt? Det måste ju gå att anmäla henne och rädda hennes dotter innan det är för sent.

Men hallå!!!! Vi pratar om en tonåring som röker, inte om någon IS-terrorist. Även om det är dåligt att röka och ni tycker att vi ungdomar som är beroende av cigg är lika värdelösa som våra föräldrar måste ni väl ändå kunna ta det lugnt och inte få värsta panne för att en tjej röker. Forum på nätet när det är som sämst!
  • Anonym (idiota)
    Du ska inte låta din 13åring röka för det är ohälsosamt för henne.
    All forskning på området visar att föräldrar som låter sina barn röka/dricka/knarka hemma för attha uppsyn över dem, leder till att barnet har större risk till missbruk i livet för att man faktiskt ger dem sitt godkännande istället för att vara en förälder och en bra förebild. (Se gärna böcker av fil.dr. Marie Sallnäs i ämnet)

Så mina tankar är att du är en dålig förälder. 
Svar på tråden Tillåta 13 årig dotter röka