Nilssad skrev 2017-07-31 11:07:25 följande:
Jag vet inte om vissa av dessa inlägg ska vara ett skämt som TS inlägg eller om ni är så korkade att ni verkligen menar allvar vilket jag blir äcklad av.
MAN SKA såklart aldrig tillåta som en föräldrer till en 13 åring att börja röka, dricka, tatuera sig samt ha "utmanade kläder". Hoppas ni förstår att ni ska INTE uppmana heller era barn till brott, väldåkt etc.
Det är sjukt att ni inte fattar innebörden med vad detta kan göra för kroppen på en sån ung person och utseendet samt ge för signaler för andra när man är i en sådan tidig ålder i livet, hälsofarligt i alla högsta grad.
Du säger som argument att det är bättre att hon gör det hemma än OM hon skulle göra det någon annan stans.
- Har du ingen tillit till ditt barn? och varför inte säga till ditt barn att hon inte får röka och ta upp alla nackdelar med att börja (försök att ta upp fördelar om du kan JOKE), sedan om hon skulle göra det ute med kompisar ändå så kan du märka det på ex utav lukten på kläderna eller, i vilket fall som hellst så lär hon inte kunna röka lika mycket som hon säkert gör nu när hon får göra det öppet i hemmet!
Sätt upp regler, väldigt viktigt för barn att förstå vad som är tillåtet och inte samt konsekvenser om dessa skulle brytas.
Om min syster som är 14 nu hade vågat att börja med något sådant så hade mina föräldrar samt jag inte tolererat det och utbildat henne mer varför det är farligt med det samt någon form av utegångsförbud, ingen månadspeng, julklapp etc. Och pratat med de andra föräldrarna om saken.
Du har ansvaret och kontrollen så länge barnet inte är myndig.
Nu är jag inte trådskapare,men TS verkar ha försvunnit?
Min dotter är ingen 13åring som är tatuerad etc.
Menar du på allvar att jag uppmanar till våldtäkt för att jag låter min dotter ha piercingar, tatueringar & de kläder hon vill?
Ja jag har ansvaret & det funkar utmärkt!