• Morgonkaffe

Tillåta 13 årig dotter röka

Nu vet vi att detta är inte helt rätt, men vi låter våran 13-åriga dotter får röka hemma.

Vi tycker det är lika bra att hon får göra det öppet ist. för i smyg. 
    Är det fler som låter sina barn röka öppet hemma, i skolan, på stan etc.?

Hur går era tankar om frågan?

• Svar på tråden Tillåta 13 årig dotter röka
  • corneliaho

Tycker att det är fel av alla i tråden som säger att de är dåliga föräldrar och och ifrågasätter varför de överhuvudtaget ens har barn. Det är så jävla fel enligt mig.

Jag mådde väldigt dåligt som liten, led och lider fortfarabde av både ångest, olika diagnoser och självskadebeteende sedan 10-års ålder.

Jag började röka när jag var 13.

Till en början var mina föräldrar strikta när de kommit på mig men de insåg till slut att oavsett om de sätter hårda regler hemma stoppar inte det en från att röka.

Jag är nu 17, och får både ciggaretter utköpta och röka hemma av min mamma sen 13-års ålder med anledning av att cigaretter hjälper mig under tex. panikångest, då jag ofta brukar lugnas ner av nikotinet.

Mamma insåg tillslut att rökningen i mitt fall är det minsta problemet, bättre att prioritera min psykiska ohälsa och därför låta mig röka eftersom det kan hjälpa mig i svåra stunder.

Så att säga att de är dåliga föräldrar fast ni inte har en aning om hur deras situationer ser ut är vidrigt!

• Arboga
    Anonym (Jonna) skrev 2017-08-31 11:45:01 följande:
    Och du har hela bilden? Moralist ush
    Så du menar att det finns nån typ av ursäkt för en 13 åring att röka?
  • Anonym (Jonna)
    Arboga skrev 2017-08-31 20:25:41 följande:

Så du menar att det finns nån typ av ursäkt för en 13 åring att röka?

Behövs ingen ursäkt, att jag tillät min dotter att börja röka som 13-åring är ett beslut jag aldrig ångrat. Vår mor-dotter-relation blev mycket djupare och bättre.
  • Arboga
    Anonym (Jonna) skrev 2017-08-31 20:55:50 följande:
    Behövs ingen ursäkt, att jag tillät min dotter att börja röka som 13-åring är ett beslut jag aldrig ångrat. Vår mor-dotter-relation blev mycket djupare och bättre.
    Det låter oerhört tragiskt.
  • Anonym (Jonna)
    Arboga skrev 2017-08-31 21:15:09 följande:

Det låter oerhört tragiskt.

För att? Du slänger ur dig påståenden utan täckning.
  • Anonym (123456)

Är ni föräldrar inte vid era sinnens fulla bruk?
    Ni öppnar dörren för rökning samt tyngre droger.

Låter ni ungen dricka alkohol hemma, prova lite hash istället för att göra det ute bland vänner?

Låt mig gissa ni är själva rökare?

• Arboga
    Anonym (123456) skrev 2017-08-31 21:26:58 följande:

Låt mig gissa ni är själva rökare?

Ja, det är så dom umgås..
  • Anonym (Jonna)
    Arboga skrev 2017-08-31 22:13:57 följande:

Ja, det är så dom umgås..

Förenkling som inte stämmer
  • Arboga
    Anonym (Jonna) skrev 2017-08-31 21:23:13 följande:
    För att? Du slänger ur dig påståenden utan täckning.
    Men snälla du, du tycker att det är ok för en trettonåring att röka och du tycker att mitt påstående om att jag tycker det är tragiskt att det är ditt sätt att umgås med din dotter inte har någon "täckning", du ska sitta och hjälpa henne med läxor, inte sitta och snacka om livet över varsin cigg.

Är du på riktigt??
  • Arboga
    Anonym (Jonna) skrev 2017-08-31 22:16:28 följande:
    Förenkling som inte stämmer
    Vad mena du med detta?

"Vår mor-dotter-relation blev mycket djupare och bättre"
Svar på tråden Tillåta 13 årig dotter röka