Anonym (Nej) skrev 2017-07-27 08:17:53 följande:
Nej detta är helt enkelt inte sant. Det ser olika ut på olika orter och i olika skolor såklart men jag vet ingen skola där man inte hade reagerat starkt om en högstadieelev fick börja röka och pierca sig. Det finns alltid något barn som vill se avvikande ut (jag var sån själv) men på sonens skola med ca 400 högstadieelever (i en av Sveriges största städer) är det ett litet gäng på TRE elever som i större utsträckning avviker från normen i den skolan (som är att sporta eller spela dataspel...korthåriga killar och långt utsläppt hår för tjejer. Nästan inget smink bland tjejerna och noll bland killarna.alla har jeans och vanliga tröjor, skjorta eller liknande. )
Hon fick sätta piercing i naveln vid 13, och tungan vid sena14 år, de var flera i skolan som gjorde det. Skolan sa inget. Min dotter sminkar sig väldigt mkt, och det tycker inte jag är ett dugg konstigt. Hon drömmer om en framtid i mode och skönhetsbranschen.
Om vi röker ihop hemma på altan är väll bättre än att hon går och smyger iväg? Vi har väldigt trevligt ihop, visst har folk höjt ögonbrynen om vi är bland folk & sitter och röker ihop, men det bryr vi oss inte om. Jag har den dotter jag vill ha, snäll, glad och kan stå på egna ben och ta egna beslut.