• Morgonkaffe

Tillåta 13 årig dotter röka

Nu vet vi att detta är inte helt rätt, men vi låter våran 13-åriga dotter får röka hemma.

Vi tycker det är lika bra att hon får göra det öppet ist. för i smyg. 
    Är det fler som låter sina barn röka öppet hemma, i skolan, på stan etc.?

Hur går era tankar om frågan?

• Svar på tråden Tillåta 13 årig dotter röka
  • Sked1953

Rökning 13 år !!!? Hem? !!! Jag är helt emot! Att vara förälder och att tillåta honom att röka bara 13 år !!!

• Anonym (Lotta)

Jag blev påkommen med att röka i när jag var 13 och jag fick en sån omgång att jag inte kunde sitta på en stund. Och det är nog den enda gång jag försvarar mamma och pappa att de gav mig smisk. Är väldigt glad att jag aldrig vågade prova igen för flera kompisar blev snabbt beroende. Hur någon ens kan tänka på att tillåta sitt barn att röka är helt obegripligt. Det borde definitivt räknas som barnmisshandel, eller misskötsel i alla fall. Hoppas TS inte är på riktigt.

• Anonym (Wtf)

Fy f*n sånna pack alltså! Vad är ni för lågintelligenta människor att ha barn överhuvudtaget?!

Någon som känner er borde anmäla er till socialen för det är inte okej att möjliggöra och bidra till användning Av droger/tobak/alkohol hos barn.

• Anonym (Va)

Det svänger fort i hockey! Från att ni tillåter rökning fritt till att bli klistermärken på erat barn för att förbjuda rökning.

• Anonym (Va)

Det svänger fort i hockey! Från att ni tillåter rökning fritt till att bli klistermärken på erat barn för att förbjuda rökning.

• Anonym (12-årig tjej)
    Anonym (Minna) skrev 2017-02-28 06:55:41 följande:

Du har ett väldigt välutvecklat språk för att vara 12 år. 

Tack!! ????????
  • Anonym (S)

Den sjukaste tråden jag sett på länge. SJÄLVKLART tillåter man inte ett barn att röka. Snacka om att vara intelligensbefriad som förälder.

• Morgonkaffe

Det funkar inte att vara en igel...

Vi ger upp.
    Hon får göra som hon vill nu Rynkar på näsan
    Vi kommer inte jaga henne, vi kanske försökt för lite men det hjälper inte.

Det är bättre att vi vet vad hon gör än att jaga henne och allt sker bakom våra ryggar.

Jag vet vad ni kommer skriva.

Det blir bara bråk, och det klarar vi inte.

• Anonym (Hmmm)

Vad har hänt sen du skrev senast?

• Anonym (Fält)

Jobbar som fältare och kan bli vansinnig på föräldrar som resonerar så. Ja det är ju inte bra att kalle är ute och vandaliserar med sina vänner men vi har i alla fall en fin relation så han berättar för mig efteråt...

Du är en dålig förälder! Du har kapitulerat i ditt föräldraskap. Skärp dig innan det är för sent.

Svar på tråden Tillåta 13 årig dotter röka