• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • mickipicki

FyraAAAA:
    Jag tror knappast en förkylning ställt till det. Du kan ju konstant bakterier o virus i kroppen som kroppen kämpar med. Alla delar i kroppen sköter sitt så tvivlar starkt på att om ÄL skulle blivit rubbad att st har ngt med förkylning att göra. Dina symptom behöver ju inte heller bero på ÄL utan vad som helst

Jag fick å andra sidan ont i hö äggstock igen idag (ÄL +6). Vad beror det på? Är det äggstockning i stocken?!

• FyrAAAA

Så är det säkert! Att äl "var när den skulle", får hoppas det Någon mer som hade äl i måndags ca?

• Livethänder

Här väntas det tålmodigt på utslag på stickorna, Inget igår och svagt idag.

Enligt appen har jag ju äl på söndag men eftersom den ibland visat fel så kör jag stickor redan nu :)

Hoppas på att munkpepparn är lika effektiv som folk påstår den vara ;)

• Isvattenis
    MissAhlman skrev 2017-02-23 16:28:26 följande:

Enligt min app som jag använder hade jag ÄL den 18.

Fast vet inte hur pass bra den är.

Saken är den att jag känner mig lite svullen, har mycket flytningar, huvudvärk och korta stunder med illamående. Känns väldigt tidigt?!

Samma här. ÄL 18/2 !

Svullen idag, mycket flytning vit och icke klibbig. Huvudvärk, yr när jag tränade och illamående från o till. Men som sagt förtidigt för grav symtom så blir osäker på ÄL, du funderar på att mysa till de ikväll ifall att :P
  • MissAhlman
    FrökenE1985 skrev 2017-02-23 17:10:13 följande:

Så brukar jag kunna få vid äl. Är du säker på att äl varit?

Säker till 100% kan jag ju inte vara men jag hade mens mellan 7-13 februari.
  • Sara 7
    Isvattenis skrev 2017-02-23 11:15:38 följande:

ÄL + 5

BIM 4/3

Hur känner ni om det inte blir nått denna månad? Jag är själv ett december barn och har alltid sagt att jag ALDRIG ska chansa att de blir i december :P dumt kanske men..

Hur känner ni

Vi kommer nog hoppa över nästa månad om det inte blir något. Min man är ett decemberbarn och vi undviker helst fler födelsedagar den månaden om det är möjligt. Sen kan jag förstå att det inte spelar så stor roll för alla, men man gör ju som man vill.

Hade äl måndag eller tisdag, men fick grymt ont vid samlag igår (onsdag) ... Livmodertappen var väldigt känslig. Gör fortfarande ont på vänster äggstock och skulle jag ha samlag nu skulle det förmodligen göra ont igen. Har inte ägget släppt eller vad kan det vara? Det var länge sedan jag fick ont vid samlag.

Jag är från norrland :)
  • FrökenE1985
    MissAhlman skrev 2017-02-23 21:23:59 följande:

Säker till 100% kan jag ju inte vara men jag hade mens mellan 7-13 februari.

Okej, då har du ganska kort cykel med andra ord. Tänkte bara att de symtom du beskriver brukar jag ha ett par dagar innan själva ägglossningen.

Själv hoppades jag på äl idag, men den verkar dröja och sker troligen i helgen. Testar med stickor och tempar samt kollar sekret för att avgöra när äl är. Inte förrän idag börjar stickorna öka i styrka. Brukar också få rejält ont i äggstockarna innan men har bara haft lite molande hittills denna gång.
  • Mariiieee

Jag fick fullt utslag på äl-stickan i onsdags. Vi myste sent på tisdags kvällen, det blev lite blött på madrassen så jag hoppas att några små prinsar simmar runt och tar hand om ägget Ägglossningsvärk har jag haft i över en vecka! Idag vid lunchtid så gjorde det sjuhelvetes ont vid högra äggstocken :@ :-/ Sen dess har ägglossningsvärken avtagit lite grann, den är inte lika intensiv längre. Så nu återstår ca 12 dagar av sken graviditet B-)

• AlexSthlm
    FyrAAAA skrev 2017-02-23 20:47:01 följande:

Så är det säkert! Att äl "var när den skulle", får hoppas det Någon mer som hade äl i måndags ca?

Jag hade äl i måndags (antagligen), testade med äl-test och fick glad gubbe i söndags så då bör väl äl vara i måndags :) Har tyckt att dagarna har gått ganska snabbt hittills men nu börjar det kännas lite segt, hur känner du?
  • Jilo

Min kropp lurar mig deluxe just nu tror jag. Herpesutslag (som jag i princip endast får vid graviditeter och botox), migränliknande huvudvärk (som jag inte haft på flera år, tack vare botoxen) och ordentliga känningar i livmoderstrakten. Men har bim den 6/3 så det är alldeles för tidigt för symptom så jag går nog inte riktigt på det här :)

Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017